نتیجه یک تحقیقات نشان می دهد افرادی که علائم کرونا هنوز در آنها پیشرفت نکرده نسبت به افرادی که علائم شدیدی را از خود نشان می دهند مستعدتر هستند تا این بیماری را به دیگران سرایت دهند.
کد خبر: ۱۲۶۱۹۹۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، محققان دریافتند که افراد حتی بعد از دست یافتن به احساس بهتر پس از پشت سر گذاشتن علائم شدید کرونا، مسری تر می شوند.

این مطالعه آلمانی - یکی از اولین مطالعات  ویروس کرونا که در خارج از چین انجام شده است - این تئوری را تأیید می کند که افراد می توانند ویروس را گسترش دهند قبل از اینکه حتی بدانند که آنها آلوده هستند.

این تحقیقات نشان می دهد كه افراد مبتلا به کرونا می توانند پس از بهبودی از این عفونت باز هم این ویروس را انتقال بدهند.


بیشتر بخوانید : 

علائم جدید ویروس کرونا


این مطالعه که شامل نظارت دقیق بر 9 بیمار در مونیخ است ، پس از آن صورت می گیرد که سازمان بهداشت جهانی شیوع بیماری را همه گیری جهانی (پاندمیک) اعلام کرد.

محققان موسسه میکروبیولوژی بوندسور در مونیخ نمونه هایی از بینی و گلوی بیماران مبتلا به ویروس کرونا  گرفتند. نتایج نشان داد که نمونه ها هنگامی که افراد فقط علائم جزئی از قبیل خستگی یا سرفه نشان می دهند از نظر ویروسی بسیار زیاد هستند.

این نشان می دهد اگر کسی در این مرحله دچار سرفه یا عطسه شود  یا نتواند دست خود را بشوید ، آلوده شدن شخص دیگری آسان خواهد بود.

در هفته اول نظارت ، بیماران همچنان در معرض ریزش ویروسی قرار داشتند و حدودا چهار روز پس از شروع احساس ناخوشایند  اوج گرفتند.

در میان مبتلایان به علائم خفیف پراکنده کردن ویروس حدود ده روز کاهش یافت.

اما دو نفر از این 9 نفر بیماری جدی تر داشتند و علائم اولیه ذات الریه را نشان دادند.

آنها همچنان در روز دهم یا یازدهم به سطح بالایی از میزان ویروس رسیدند اما بعد از مدتی این میزان کاهش پیدا کرد.

این مطالعه قبل از انتشار در یک ژورنال بصورت آنلاین منتشر شد  به این معنی که هنوز مورد بازبینی قرار نگرفته است.

دکتر کلمنس مارتین ونتنر نیز به تلگراف گفت: نکته اصلی این است که شما حتی زمانی که هیچ بیماری ریه ندارید ، عفونی هستید. لازم نیست برای انتقال ویروس به افراد دیگر به شدت بیمار شوید. این ویروس حتی در بیماران بدون علامت نیز قابل سرایت است.

سازمان بهداشت جهانی پیش از این شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان را به صورت پاندمیک توصیف کرده است. به دلیل تشدید بحران ها در ایتالیا ، ایران ، اسپانیا ، آلمان و فرانسه موارد مرگبار در خارج از چین در شبانه روز  13 برابر شده است.

آخرین بیماری همه گیر شیوع آنفولانزای خوکی در سال 2009 بود.

البته موارد در چین به طرز چشمگیری کاهش یافته است با این حال این بحران اکنون اروپا را فرا گرفته است  جایی که روز به روز تعداد موارد افزایش می یابد.

حدود 60 میلیون میلیون ایتالیایی نیز در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند.

تا این لحظه 146 هزار و 348 نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده اند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها