مهم نیست که فرد مبتلا به ویروس کرونا علائم داشته باشد یا نه، مهم این است که این ویروس چه در دوره نهفتگی به سر ببرد و چه نبرد به هر حال قابلیت سرایت به فرد یا افراد دیگری را هم دارد.
کد خبر: ۱۲۶۱۹۶۳

به گزارشجام جم آنلاین، بر اساس آخرین گزارش دو تا 14 روز دوره نهفتگی ویروس کرونا ارزیابی می شود. ویروس جدید کرونا به شکل گسترده ای دنیا را درگیر خود کرده است.

با اینکه دو تا 14 روز دوره نهفتگی ویروس کرونا در بدن تخمین زده شده است اما مقامات استان هوبی چین می گویند این دوره ممکن است 27 روز هم طول بکشد. از سویی دیگر دوره نهفته 19 روز هم برای مبتلایان شناسایی شده و یک مورد دوره نهفته 24 روزه نیز مشاهده شده است.

به هر حال آنچه مشخص به نظر می رسد این است که دوره نهفتگی برای ناقلان ویروس کرونا در افراد مختلف متفاوت است. برای یک فرد دو روز طول می کشد و برای فردی دیگر 14 روز و حتی بیشتر.

مطالعه بر روی هزار و 324 بیمار مبتلا به کرونا نشان می‌دهد که دوره نهفتگی برای آنها سه روز بوده است. 425 بیمار نیز دوره نهفتگی شان 5.2 روز طول کشیده است. میانگین دوره نهفتگی مسافرانی که از شهر ووهان چین به نقاط مختلف سفر کرده اند هم بین 2.1 روز تا 11.1 روز است.

تخمین زده می شود که دوره نهفتگی (از زمان بروز علائم تا پیشرفت بیماری) بین 2 تا 14 روز است.

البته سازمان جهانی بهداشت آمار دیگری ارائه می دهد که بر اساس این آمار دوره نهفتگی بین دو تا 10 روز است.

کمیسیون سلامت ملی چین نیز دوره نهفتگی را 10 تا 14 روز تخمین می زند این در حالی است که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا همین دوره را دو تا 14 روز ارزیابی می کند.

انجمن آنلاین پزشکان چینی دوره نهفتگی را 3 تا 7 روز و حداکثر تا 14 روز گزارش کرده است. دامنه تخمین زده شده با دسترسی بیشتر داده‌ها به احتمال زیاد کاهش می یابد.

به گزارش جام جم آنلاین هم اکنون 85 هزار و 217 نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند. تا این لحظه دو هزار و 924 نفر نیز در پی ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند. 39 هزار و 554 هم بهبودی کامل خود را به دست آورده اند. هفت هزار و 819 نفر از مبتلایان شرایط وخیمی دارند این در حالی است که 34 هزار و 920 نفر از مبتلایان در شرایط میانه به سر می برند.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها