عملکرد هوآوی در بازار گوشی‌های هوشمند طی سال‌های اخیر بسیار موفقیت‌آمیز بوده به‌نحوی که حالا این شرکت دومین تولیدکننده موبایل در دنیاست. اما این شرکت در سایر بخش‌ها و بازارها هم عملکرد خوبی داشته و هم اکنون به‌عنوان یکی از برندهای مطرح دنیا شناخته می‌شود.
کد خبر: ۱۲۶۱۹۴۴

در ماه ژانویه ۲۰۲۰ میلادی، Brand Finance لیستی از ارزشمندترین برندهای ۲۰۲۰ میلادی را منتشر کرد. هوآوی در این لیست در جایگاه دهم قرار گرفت تا با دو پله ارتقا در مقایسه با سال گذشته میلادی، برای اولین‌بار در میان ۱۰ برند با ارزش جهان قرار بگیرد.

سرافراز در رده‌بندی‌ها

هوآوی کنار رتبه‌ای که در رده‌بندی Brand Finance داشت، در لیست با ارزش‌ترین برندهای سال ۲۰۱۹ میلادی در نشریه Forbes هم در جایگاه ۹۷ قرار گرفت تا تنها برند چینی این لیست باشد. در ماه اکتبر ۲۰۱۹ میلادی هم Interbrand از جمله شرکت‌های مشاور در حوزه برندها، لیستی از برترین برندهای جهان را منتشر کرد که یک‌بار دیگر هوآوی تنها برند چینی حاضر در این لیست بود.

نگاهی به برند هوآوی براساس آمار و ارقام‌های جهانی

گوشی‌های هوشمند

در سال ۲۰۱۹ میلادی، میزان عرضه گوشی‌های هوشمند هوآوی به بازار به ۲۴۰ میلیون دستگاه رسید تا این شرکت با افزایش ۱۶.۸ درصدی میزان عرضه، سهم ۱۷.۶ درصدی را از بازار به خود اختصاص دهد. به این ترتیب، هوآوی بار دیگر جایگاه خود را به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ بازار، تثبیت کرد.

نگاهی به برند هوآوی براساس آمار و ارقام‌های جهانی


نکته قابل توجه اینکه هوآوی در سال ۲۰۱۹ میلادی با عرضه ۶.۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند 5G، از این حیث نیز در جایگاه برتر جهانی قرار گرفت. در بازه زمانی یک ساله ۲۰۱۹ میلادی، میزان عرضه پرچمدارهای سری Mate و P این شرکت با رسیدن به ۴۴ میلیون دستگاه، افزایش بیش از ۵۰ درصدی را در مقایسه سال به سال نشان می‌دهد.

بازار محصولات الکترونیکی و اکوسیستم‌ها

تا تاریخ ۱۱ ژانویه سال ۲۰۱۹ یعنی به فاصله سه ماه از ورود به بازار، میزان عرضه برای Huawei Watch GT2 به فراتر از ۲ میلیون دستگاه رسید.

یک ماه پس از ورود Huawei Freebuds 3 به بازار، بیشتر از یک میلیون دستگاه از آن عرضه شد. Huawei VR Glass محصول دیگری بود که در روز اول عرضه به بازار، فروش ۱۰ هزار دستگاه را ثبت کرد.

هوآوی در نیمه اول سال ۲۰۱۹ میلادی از نظر میزان عرضه دستگاه‌های الکترونیکی به بازار، در جایگاه سوم جهان قرار گرفت. عملکرد قابل توجه هوآوی در این بازار را می‌توان از ۱۰۰ میلیون ثبت‌نام برای استفاده از اپلیکیشن Huawei Health نیز متوجه شد.

در سال ۲۰۱۹ میلادی، میزان عرضه تبلت‌های هوآوی در سراسر جهان به ۱۴ میلیون دستگاه رسید تا این شرکت با سهم ۹.۸ درصدی از بازار، در جایگاه سوم قرارگیرد.

نگاهی به برند هوآوی براساس آمار و ارقام‌های جهانی


تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹، هوآوی ۶۴۳۵۹ مورد فروشگاه را در سراسر جهان راه‌اندازی کرده است.

اکوسیستم سرویس‌های موبایلی هوآوی (HMS) با پوشش بیش از ۱۷۰ کشور و ناحیه، از جمله موفقیت‌های این شرکت به حساب می‌آید تا بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر دستگاه‌های هوآوی بتوانند از آن استفاده کنند. تعداد کاربران فعال ماهیانه Huawei AppGallery از ابتدای راه‌اندازی رسمی آن در آوریل ۲۰۱۸ میلادی به بیش از ۴۰۰ میلیون رسیده و این مارکت دیجیتال را به سومین مارکت دنیا تبدیل کرده است.

تحقیق و توسعه

هوآوی حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از درآمد سالیانه خود را به تحقیق و توسعه اختصاص می‌دهد. به این ترتیب، هوآوی در 10 سال گذشته حدود ۷۳ میلیارد دلار روی این بخش سرمایه‌گذاری کرده است. از تعداد ۱۹۴ هزار نیروی کاری این شرکت، بیش از ۹۶ هزار نفر در بخش تحقیق و توسعه کار می‌کنند.

هوآوی در سال ۲۰۱۸ میلادی با ثبت ۵۴۰۵ اختراع در WIPO، در میان شرکت‌های جهان، در جایگاه نخست قرار گرفت.

نوآوری در زمینه 5G

هوآوی از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۴ میلیارد دلار روی تحقیق و توسعه در زمینه 5G سرمایه‌گذاری کرده است. این رقم شامل سرمایه‌گذاری روی تراشه‌ها، مواد مصرفی، الگوریتم، آنتن، سیستم‌های خنک‌کننده و... است.

همین امر باعث شده هوآوی مالکیت بیش از ۲۰ درصد از طرح‌ها و ایده‌های ضروری مربوط به استانداردهای 5G را کنار بیش از ۲۱ هزار مورد همکاری در اختیار داشته باشد تا از این نظر در جایگاه اول جهان قرار بگیرد. هوآوی تا ۲۰ فوریه ۲۰۲۰ میلادی ۹۱ قرارداد تجاری مرتبط با توسعه 5G را به ثبت رسانده که از این تعداد، ۴۷ مورد در اروپا، ۲۷ مورد در آسیا و ۱۷ مورد در نواحی دیگر بوده است. از سوی دیگر، هوآوی بیش از ۶۰۰ هزار مورد آنتن 5G MIMO به بازارهای جهانی ارسال کرده است.

کارشناسان معتقدند با وجود محدودیت‌های تجاری دولت آمریکا، هوآوی می‌تواند با اتکا به منابع داخلی خود و همچنین بازارهایی که در آن حضور دارد، در سال 2020 نیز مسیر پیشرفت را طی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها