معمولا هر سال آخرین شماره كلیك را به بازی‌هایی اختصاص می‌دهیم كه فكر می‌كنیم در ایام تعطیلات نوروز فرصت مناسبی است تا در دنیای غنی و جذاب آنها زندگی كنید و از در خانه ماندن بیشتر لذت ببرید.
کد خبر: ۱۲۶۱۹۳۶

 امسال مساله كرونا هم باعث شده این ماه آخر سال بیشتر در خانه باشیم و احتمالا در ایام عید نیز خلوت بیشتری به نسبت سال‌های قبل نصیب‌مان خواهد شد.

به همین دلیل پنج بازی را برای شما انتخاب كردیم تا خستگی، افسردگی و روحیه‌ گرفته را اصطلاحا بشورد ببرد و به جای آن هیجان، ماجراجویی، تخلیه روانی و سفری جادویی به دنیای دیگر را برای‌تان فراهم كند.

چالش‌های مداوم در ژاپن فئودال

مگر می‌شود تعطیلات در پیش باشد و بخشی از وقتمان را به تجربه بازی‌های چالش‌برانگیز و سخت سپری نكنیم؟ از قضا امسال این شانس به ما رو آورده تا میزبان یكی از بهترین و مورد انتظارترین بازی‌‎های نقش‌آفرینی چند سال اخیر یعنی Nioh 2  باشیم. نسخه قبلی این بازی، تحولی جالب و شایان در سبك بازی‌های سولز ــ لایك ایجاد كرد. در این نسخه نیز شما وارد دنیای سامورایی‌ها و ژاپن فئودال 1555 میلادی می‌شوید، ولی دشمنان تنها انسان‌ها نیستند، زیرا فانتزی‌ها و قصه‌های فولكلوریك ژاپنی نیز در بطن دنیای بازی زنده هستند و در نتیجه شیاطین و موجودات اهریمنی كوچك و بزرگ و خیلی بزرگ هم وجود دارند. سیستم مبارزات سخت و پیچیده بازی كمابیش در این نسخه نیز برقرار است و شما نه تنها توانایی‌ها و قابلیت‌های جدیدی به‌مرور در مبارزات دور و نزدیك خود به دست می‌آورید، بلكه افسون‌ها و طلسم‌‎هایی ماورایی نیز در دسترس‌تان قرار خواهد گرفت. Nioh یك بازی بسیار سخت و در عین حال بسیار جذاب و سرگرم‌كننده است كه مبارزات شمشیری و سلاح سرد در كنار كاربرد تیركمان و سلاح‌های گرم و صد البته هنرهای رزمی ژاپنی هویت خاصی به گیم‌پلی‌اش می‌بخشد. اگر تمام وقت تعطیلات را هم تنها صرف همین بازی كنید، ارزشش را دارد.

بازی‌های اكشن و اول شخص حسابی وامدار DOOM هستند. سرعت و عكس‌العمل در مقابله با دشمنان از همان ازل كه این مجموعه متولد شد تا امروز ماهیت اصلی گیم‌پلی بازی بوده است. بعد از موفقیت و محبوبیت بسیار فراوان نسخه بازسازی شده بازی در سال 2016 میلادی كه هنوز از بهترین بازی‌های تیراندازی اول شخص دهه به شمار می‌رود، این بازه تعطیلات هم مصادف شده با عرضه دنباله مورد انتظار بازی و بالاخره می‌توانیم DOOM Eternal  را تجربه كنیم. اول این‌كه PC  را برای تجربه بازی پیشنهاد می‌كنیم، زیرا گیم‌پلی آن به‌شدت سریع و تند بوده و نیاز به حركت مداوم و چرخش‌های 180 درجه برای مقابله با دشمنان خواهید داشت كه انجام این كار با ماوس و كیبورد راحت‌تر است. غول‌های نسخه قبلی حالا دشمنان معمولی شما به شمار می‌روند و ماجرا از این قرار است كه ارتش شیاطین به زمین یورش آورده‌اند، ولی در خواب هم نمی‌دیدند كه این طور توسط شما تار و مار شوند. سلاح آتش افكن، شمشیر روی بازو و كلی قابلیت جدید دیگر شما را قوی‌تر و چابك‌تر از نسخه قبلی كرده است. هدفون را روی گوش بگذارید و ساعت‌هایی كه با موسیقی هیجانی بازی، شیاطین را به سزای اعمال‌شان می‌رسانید، تمام خشم و ناراحتی‌های خود از دنیای واقعی را تخلیه كنید.

جنگل اسرارآمیز

یكی از خوش ساخت‌ترین و البته زیباترین بازی‌های مستقل چند سال اخیر كه حسابی هم مورد تمجید منتقدان و بازیكنان قرار گرفت بدون شك بازی مترویدوانیا و دو بعدی Ori and the Blind Forest  بود. بعد از محبوبیت فراوان، خیلی‌ها خواهان دنباله‌ای برای آن بودند و با وجود این‌كه مدت‌های نسبتا زیادی است كه از تایید ساخت این دنباله می‌گذرد، اما تاخیرهای فراوان سرانجام آن را به تعطیلات آخر سال ما كشاند و در نهایت حالا فرصتی است كه در آرامش و بدون حواس‌پرتی در دنیای جذاب، فانتزی و خوش رنگ و لعاب  Ori and the Will of the Wisps قدم بگذاریم.

دنیای بازی ساخته شده تا یك سكوبازی جذاب و اكشن ناب را در بستر قصه‌ای احساسی و موسیقی‌ای حماسی تجربه كنیم. Ori شخصیت اصلی بازی در این نسخه وارد ماجراجویی جدیدی برای نجات خانه و كاشانه، دوستان و هر آنچه برایش اهمیت دارد می‌شود و همچون هر قصه فانتزی دیگری در دل جنگل، دشمنان و دوستان زیادی در میانه راه انتظار قهرمان را می‌كشند. بین تمام دنیاهای سه بعدی بزرگ، شاید یك دنیای دو بعدی دست ساز و كوچك تنوع خیلی خوبی برای‌تان باشد.

سلیقه ناشر!

بعضی وقت‌ها تیم‌های تولید، ناشر یا سرمایه‌گذار كه پیدا می‌كنند مجبورند خواسته‌های آنها را به رویاها و مسیر خود ارج نهند. Bleeding Edge نتیجه همین رویكرد مایكروسافت در قبال Ninja Theory  است، تیمی كه همین الان دنیا منتظر دنباله Hellblade از آنهاست! به هرحال این همه داستان، یك بار هم گیم‌پلی صرف و سرگرمی از تعامل با دیگر بازیكنان، مگر چه می‌شود؟ اگر اهل بازی آنلاین و رقابتی هستید اینجاست كه می‌توانید در قالب تیم‌های حداكثر چهار نفره مقابل بازیكنان دیگر قرار بگیرید و در یك زد‌و‌خورد شمشیری و مبتنی بر سلاح‌های سرد و قابلیت‌های فیزیكی شخصیت‌ها تلاش كنید تا در میدان نبرد سرپا باقی بمانید. از این بازی انتظار محتوا یا حرف خاصی نداشته باشید، ولی هر‌وقت حوصله هیچ‌چیز را نداشتید می‌توانید یكی دو ساعتی هم در طول روز با دوستان Bleeding Edge بزنید و از یك كل‌كل و رقابت مجازی لذت ببرید.

آمدی جانم به قربانت اما 3 ات كجاست؟

16 سال است گیمرهای بی‌شماری به Valve عجز و التماس می‌كنند كه Half ــ Life 3 كجاست؟ پس از بیش از یك دهه بی‌خبری سرانجام امسال نسخه جدیدی از Half ــ Life معرفی شد كه گرچه پسوند 3 ندارد و تنها برای هدست‌های واقعیت مجازی منتشر می‌شود، اما ما را به آینده این مجموعه فوق محبوب و شاهكار امیدوار می‌كند. داستان بازی ما را به اتفاقات بین دو نسخه‌ اصلی می‌برد، جایی كه در نقش Alyx Vance  قرار گرفته و زمانی كه همه دنیا شما را مرده می‌خواهند، تنها امید بشریت به بقا هستید. گیم‌پلی بازی طوری طراحی شده كه متشكل از گشت و گذار، مبارزه، حل معما و تعامل با محیط است و از آنجا كه اولین بار است كه می‌توان City17 را كه شهر اصلی جهان بازی به شمار می‌رود در واقعیت مجازی تجربه كرد، بدون شك خاطره‌ای برای‌‎تان رقم خواهد خود كه 16 سال پیش نسخه دوم بازی در جهان به پا كرد. شاید Half Life Alyx  آن بازی‌ای باشد كه آدم به خاطرش هدست واقعیت مجازی بخرد. نه تنها دنیای بازی به خودی خود آنقدر عمیق و گیراست كه شما را در دل تعطیلات به درون خود می‌كشد، بلكه استفاده از فناوری VR باعث می‌شود كه آن دنیا را واقعا در دسترس خود احساس كرده و بتوانید آن را لمس كنید. آشغال‌ترین تجربه‌ها در دنیای VR  واقعا مثل یك سفر جذاب و هیجان‌انگیز هستند، حالا تصور كنید چنین سفری به دنیای Half Life  چه حسی خواهد داشت!

مجید رحمانی - طراح مرحله بازی / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها