یکی از روش‌های همیشگی آمریکایی‌ها برای نفی مقاومت مردم عراق این است که حملات مردم این کشور علیه اشغالگران و به‌خصوص آمریکایی‌ها و همچنین راهپیمایی‌های میلیونی و مخالفت‌های مختلفی که مردم این کشور علیه اشغالگران انجام می‌‌دهند در روایتی وارونه به عنوان حامیان جمهوری اسلامی نسبت داده می‌شود، اما زمانی که ده‌ها نفر منتسب به حزب بعث عراق و ان‌جی‌او‌های وابسته به آمریکایی‌ها، کنسولگری جمهوری اسلامی ایران را به آتش می‌کشند، در روایت و تفسیر رسانه‌ها و مقامات آمریکایی و غربی به عنوان اراده ملت عراق معرفی می‌شود. طی دو ماه گذشته مردم عراق شاهد راهپیمایی میلیونی ضد اشغالگری غربی و همچنین تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و همراهش شهید ابومهدی المهندس در این کشور بودند.
کد خبر: ۱۲۶۱۸۵۵

 از سویی دیگر مجلس عراق هم با  تصویب قانونی، خواستار خروج نظامیان اشغالگر از جمله آمریکایی‌ها از خاک این کشور شده و نخست وزیر عراق هم به صراحت از ضرورت خروج آمریکایی‌ها از  این کشور سخن به میان آورده است اما این اظهارنظرها و پیام‌های روشن هیچ‌گاه در تفاسیر رسانه‌های غربی و مقامات آمریکایی به عنوان اراده ملت عراق تلقی نمی‌شود.

در کنار این موضوع، آمریکایی‌ها، نیروهایی از مردم عراق را که در مبارزه با گروه تروریستی داعش بیشترین نقش را داشتند مورد حمله قرار می‌دهند و رسانه‌های غربی و اپوزیسیون‌های معاند جمهوری اسلامی  آنها را منتسب به ایران می‌کنند.

این توهین به ملت عراق است که بنگاه‌های سخن‌پراکنی و  نظام رسانه‌ای سلطه همچنان حقیقت را وارونه جلوه می‌دهند اما واقعیت آن است که با وجود همه تدابیر و ترفند‌های رسانه‌ای و سیاسی که غربی‌ها راه انداخته‌اند نهایتا اشغالگری آمریکایی‌ها در خاک عراق خاتمه پیدا می‌کند و مبارزه مردم این کشور بعد از همه این سختی‌ها به پایان خود نزدیک می‌شود.

محمد مرندی - کارشناس مسائل بین الملل / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها