سرهنگ رجبی از برخورد با منتشرکنندگان فراخوان برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری در فضای مجازی خبر داد.
سرهنگ رجبی از برخورد با منتشرکنندگان فراخوان برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری در فضای مجازی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۶۱۷۷۶

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ دوم علی محمد رجبی نسبت به تجمع شهروندان برای برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در اماکن عمومی با توجه به انتشار ویروس کوئید ۱۹ هشدار داد و گفت: فریب سایت‌های ساخت مواد محترقه را نخورید.

وی اضافه کرد: انتشار دهندگان تجمعات و گردهمایی برای برگزاری این مراسم که در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی فعال هستند باید به این موضوع توجه کنند که این امر با توجه به شرایط موجود فقط دردسر ساز برای شهروندان و دست اندرکاران درمان است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا افزود: در شرایط موجود قطعا همکاری شهروندان، ماندن در خانه برای مصون ماندن از خطر بیماری و انتشار آن است که همه مسئولان بهداشتی نیز به آن توصیه می‌کنند.

رجبی در توصیه به والدین گفت: برخی افراد سودجو و کج اندیش با آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان را به خطر می‌اندازند به گونه‌ای که در سال‌های گذشته شاهد بروز حوادثی در ارتباط با ساخت و تولید مواد محترقه بودیم که حتی تلفات جانی داشت.

این مقام مسئول تاکید کرد: خانواده‌ها باید نظارت جدی بر فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی داشته باشند و مراقب باشند آن‌ها فریب این دست کانال‌ها و سایت‌های آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره را نخورده و جان خود و دیگران را به خطر نیندازند.

وی با بیان اینکه باید کودکان و نوجوانان را تشویق کرد که از حوادث درک خوبی داشته باشند، گفت: توصیه والدین به کودکان و نوجوان در این خصوص که آن‌ها در مقابل مواد محترقه و منفجره و آتش بازی آسیب پذیر هستند، ضروری است و آموزش آسیب پذیری در مقابل خطرات مذکور از اهمیت خاصی برخوردار است.

رجبی با اشاره به تخلف خرید و فروش مواد محترقه و منفجره در سال‌های اخیر در فضای مجازی، افزود: خریداران این دست کالا‌ها کودکان و نوجوانان هستند که به راحتی در دام کلاهبرداران سایبری افتاده و اطلاعات بانکی یا پول آن‌ها به سرقت می‌رود و در برخی موارد حتی در دام اخاذان و باج‌گیران سایبری گرفتار می‌شوند که گا‌ها جرات مطرح کردن موضوع با والدین خود را ندارند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا همراهی والدین با فرزندان خود در این روز‌ها را ضروری خواند و گفت: غفلت از این موضوع می‌تواند باعث آسیب جانی یا مالی برای شما یا فرزندان به همراه داشته باشد که افسوس‌های بعدی فایده و سودی ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها