مشاور اجرایی و مدیر دفتر معاونت فضای مجازی رسانه ملی خبر داد:

راه‌اندازی گیرنده های جدید تلویزیونی و بومی بر بستر فضای مجازی

سازمان صدا و سیما با همکاری مخابرات استان تهران و متعاقبا شرکت مخابرات ایران در سال 89- 90 شروع به راه اندازی سرویس IPTV کرد.
کد خبر: ۱۲۶۱۶۴۶

به گزارش جام جم آنلاین از معاونت فضای مجازی رسانه ملی، سرویس IPTV راه اندازی شده به دلیل تحریم های موجود و به روزرسانی دائم تکنولوژی طی سال های اخیر و هزینه های گزاف آن عملا قابل بهره برداری برای هموطنان نبوده و با کاهش قیمت اینترنت و افزایش پهنای باند داخلی کشور، معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما تصمیم به استفاده از تجربیات متخصصان و کارشناسان جوان داخلی و بومی سازی نمود.

محمد مهدی خاموشیان، مشاور اجرایی ومدیر دفتر معاونت فضای مجازی گفت: با موافقت معاونت محترم فضای مجازی، شروع به پیاده سازی پلتفرم بومی سپهر کردیم که بایستی اشاره نمود این پلتفرم امکان ارائه سرویس برروی دستگاه های مختلف از قبیل گیرنده های قدیمی شیما، تلویزیون های هوشمند اندروید و ستاپ باکس های اندرویدی و همچنین تلفن های هوشمند را داراست.

خاموشیان در ادامه افزود: امکان ارائه پخش زنده همه ی شبکه های تلویزیونی و رادیویی، پخش شبکه های تخصصی و اختصاصی، پخش شبکه های HD، امکان دریافت کیفیت های مختلف استریم براساس کیفیت پهنای باند کاربر، بیش از 15 هزار فیلم و سریال، آرشیو شبکه های تلویزیونی و رادیویی روزهای گذشته، ترافیک نیم بها برای کاربران داخل کشور، لیست علاقه مندی ها، دسته بندی محتواها براساس موضوعات و ژانرهای مختلف، سطوح مختلف دسترسی به محتواها، جستجوی پیشرفته بر اساس عناوین محتوایی، شبکه ها و راهنمای الکترونیکی برنامه ها، از اماکنات موجود بر روی ایم سرویس می باشد. (EPG).

خاموشیان ادامه داد: در حال حاضر سرویس فوق به صورت آزمایشی راه اندازی گردیده و به راحتی گیرنده های آن با استفاده از پورت شبکه به اینترنت متصل شده و بدون نیاز به دانش خاصی توسط کاربران عادی و عمومی قابل استفاده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها