دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا ممکن است پیش فروش بلیت های نوروزی نداشته باشیم.
کد خبر: ۱۲۶۱۳۷۵

به گزارش جام جم آنلاین، مقصود اسعدی سامانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه با توجه به تاکیدات وزارت بهداشت مبنی بر سفر نکردن مردم میزان سفرهای داخلی به ویژه در بخش هوایی به شکل چشمگیری کاهش پیدا کرده است، گفت: زمانی که استقبال از پرواز و سفرهای نوروزی نباشد قیمت بلیت هواپیماها به کف نرخ می رسد.

وی افزود: به دلیل استقبال نکردن مسافران از سفرهای هوایی شرکت های هواپیمایی برای جبران خسارت های خود و همچنین جذب بیشتر مسافران قیمت بلیت ها را در برخی از موارد کاهش دادند به طوری که در برخی مسیرها به قیمت ۵۰ هزار تومان رسیده است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با اشاره به اینکه طبق اعلام وزارت بهداشت مردم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، ادامه داد: همین موضوع باعث افزایش کنسلی بسیاری از فعالیت ها در مسیرهای مختلف شده است و شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند بدون کسر جریمه بلیت ها را کنسل کنند.

سامانی تصریح کرد: بلیت های که پیش از پنجم اسفندماه توسط متقاضیان خریداری شده باشد بدون کسر جریمه مبلغ آنها به صورت کامل بازگردانده می‌شود.

سامانی اظهار کرد: مسافرانی که بعد از پنجم اسفند بلیت هواپیما خریداری کرده باشند مشمول این بخشنامه نمی‌شوند و شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند جریمه را کسر کنند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با اشاره به اینکه شرکت‌های هواپیمایی ایرانی موظف هستند هر مسافری که در کشورهایی از جمله ترکیه و امارات باقی مانده اند را بازگردانند، گفت: روز گذشته دو پرواز توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر برای بازگرداندن مسافران ترکیه اعزام شده و در صورتی که مسافران باقی مانده باشد می توانند اعلام کند و مجدداً پرواز صورت گیرد.

سامانی اشاره به اینکه بعد از برطرف شدن مشکلات شیوع ویروس کرونا شرکت های هواپیمایی های سفرهای خود را افزایش خواهند داد، گفت: با توجه به اینکه هم اکنون نرخ بلیت هواپیما به کف نرخ رسیده ممکن است در ایام عید و بعد از برطرف شدن شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش تعداد پروازها از شرکت‌های هواپیمایی باشیم.ممکن است برخی از شرکت های هواپیمایی نرخ بلیت خود را به سقف قیمتی برسانند.

او با اشاره به اینکه امسال شرایط برای انجام پروازهای نوروزی متفاوت است و با توجه به شیوع ویروس کرونا ممکن است پیش فروش بلیت های نوروزی نداشته باشیم، گفت: در صورت برطرف شدن این مشکل شرکت هواپیمایی آماده انجام پروازها هستند.

سامانی افزود: هم اکنون برخی از شرکت های هواپیمایی پرواز به کشورهای اروپایی را دارند و مسافران این پروازها با داشتن کارت سلامت می توانند به این کشورها سفر کنند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اظهار کرد: بسیاری از کشورها با توجه به شیوع ویروس کرونا اجازه پرواز را نمی دهند که همین امر باعث وارد شدن خسارات های بسیاری به ما می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها