موثرترین راه برای مقابله با ویروس کرونا پیشگیری از ابتلای به این بیماری است.
کد خبر: ۱۲۶۱۲۶۶

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به این که موثرترین راه برای مقابله با ویروس کرونا پیشگیری از ابتلای به این بیماری است، درمان قطعی و موثری تاکنون برای آن کشف نشده است.

به طورکلی دندانپزشکی ایران با هدف کنترل همه گیری ویروس کرونا در محیط کار و کاهش خطرات احتمالی پیشنهاد می شود :

تمام اعمال دندانپزشکی غیر اورژانس با هدف پیشگیری از انتشار ویروس، در صورت امکان تا زمان اعلام وضعیت عادی با تأخیر انجام شود.

همچنین از انجام اعمال دندانپزشکی غیرضروری و علی الخصوص درمان‌هایی که موجب پخش ویروس در محیط مکان ها می‌شود خودداری کنیم.

اگر مراکز درمانی در مجتمع‌ها و ساختمان‌های پزشکی است، آسانسور‌ها را چندین بار و در طول روز ضد عفونی کنیم و نحوه صحیح کمترین تماس با سطوح درب ورودی به مراجعین و کادر درمانی آموزش داده شود.

به کلیه بیماران پس از ورود به مراکز درمانی توصیه می‌شود از آوردن همراهان غیرضروری خودداری کرده و از تجمع در اتاق انتظار جلوگیری کنند.

از تجویز دارو‌های کورتیکواستروئید‌ها به بیماران خودداری کنند و اساساً از هرگونه سرکوب سیستم ایمنی اجتناب کنیم.

سطوح یونیت و سایر موارد ضروری را با پوشش‌های یکبار مصرف بپوشانیم.

وضعیت تب و تنفس بیماران مشکوک را بررسی کنیم و در صورت برخورد به هرگونه مورد مشکوک، آن‌ها را به مراکز درمانی هدایت کنیم.

از پذیرش مراجعینی که دارای بیماری‌های با زمینه ریسک بالا در ابتلا به ویروس کرونا، مانند: دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی، تنفسی، کلیوی، اتوایمیون و بیماری‌های خاص قرار دارد جدی بگیریم.

کلیه کارکنان مراکز درمانی از پوشش کامل محافظتی و ماسک به طور دائم استفاده کرده و در تمام مدت کار از دستکش استفاده وحتی المقدور در مواقع استفاده از کارت بانکی و یا اسکناس، از دستکش یک بار مصرف استفاده شود.

همکاران دندانپزشک و دستیاران ایشان در هنگام کار بر روی دندان بیمار، علاوه بر ماسک و پوشش‌های محافظتی دیگر حتماً از شیلد محافظ و کلاه و به عبارتی پوشش کامل استفاده کنند.

تمامی پسماند‌ها را در کیسه‌های مخصوص بسته بندی انجام داده، موارد یکبار مصرف مخصوص بیمار و پوشش‌های مختلف از جمله پوشش‌های یونیت، صندلی، لامپ یونیت و پیش بند، را با دقت کامل پس از مصرف و با دستکش محافظ و در سیستم پسماند جهت امحاء بسته بندی کنیم.

با این تصور افراد مراجعه کننده می‌توانند یک ناقل فرض شوند، کلیه قوانین و رویه‌ها برای برقراری ارتباط با رعایت ویروس هپاتیت به کار می‌رود.

ضمن دعوت به آرامش عموم مردم، خطر انتشار و جدی نگرفتن این بیماری را به افراد گوشزد کنیم و در بالابردن سطح آگاهی آن‌ها نقش موثری داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها