نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین به گزارش اخیر آژانس درباره ایران واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۲۶۱۲۵۶

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین به گزارش اخیر آژانس درباره ایران واکنش نشان داد.

اولیانوف در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: برای درک بهتر باید بدانیم که مسئله دسترسی بازرسان آژانس به دو مکان در ایران برای نمونه‌برداری محیطی ارتباطی با آنچه به اصطلاح «ابعاد نظامی احتمالی» برنامه هسته‌ای ایران نامیده می‌شود، ندارد.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطابق معمول به صورت سه ماهه منتشر می‌شود و روز گذشته نیز گزارش سه ماهه آژانس منتشر شد که در آن درباره ایران ادعای درخواست شفافیت شده بود.

در گزارش آژانس همچنین به ۵ برابر شدن ظرفیت اورانیوم غنی شده ایران در مقایسه با محدودیت تعیین شده در برجام اشاره شده بود و بلافاصله پس از انتشار این گزارش نیز، اولیانوف به عنوان نماینده روسیه در مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی به آن واکنش انتقادآمیز نشان داد و گفت: به مانند همیشه بازهم گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خیلی فوری و پیش از آنکه در دسترس اعضای شورای حکام قرار گیرد، در بین رسانه‌ها دست به دست و منتشر شد.

اولیانوف همچنین در واکنش به گزارش روز گذشته آژانس که با پوشش گسترده در رسانه‌های غربی علیه ایران همراه بود، خطاب به این رسانه‌ها اعلام کرد: خونسرد باشید، هیچ چیز عجیب و غریب نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها