محدودیت‌هایی که قرار است از سوی گوگل روی محصولات آتی هوآوی به دلیل تحریم‌های ایالات متحده آمریکا اعمال شود، باعث سوتفاهم‌هایی برای کاربران شده و برخی کاربران تصور می‌کنند محصولات آتی هوآوی به‌روزرسانی اندروید را دریافت نخواهند کرد که تصوری اشتباه است.
کد خبر: ۱۲۶۱۲۲۳

مدتی پیش شرکت گوگل محدودیت‌هایی را در خصوص استفاده گوشی‌های جدید هوآوی از سرویس‌های موبایلی این شرکت (GMS) ایجاد و اعلام کرد به دلیل این محدودیت‌ها، امکان تجهیز گوشی‌های جدید هوآوی به پلی استور و برخی اپ‌های اختصاصی گوگل وجود ندارد.

این نکته را در نظر داشته باشیم که تمامی گوشی‌هایی که پیش از اعمال محدودیت‌های دولت آمریکا به بازار عرضه شده‌اند، بدون هیچ مشکل و مانعی امکان استفاده از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های شرکت گوگل نظیر نقشه، جی‌میل، یوتیوب و پلی‌استور را دارند و این موضوع صرفا مربوط به گوشی‌های آتی هوآوی خواهد بود.

گوشی‌های آینده هوآوی به‌روزرسانی اندروید را دریافت می‌کنند

هوآوی برای گوشی‌های جدید خود نیز راهکار مناسبی در نظر گرفته و آن HMS یا سرویس موبایلی هوآوی است که با استور اختصاصی هوآوی یعنی App Gallery تکمیل می‌شود.

همچنین در رابطه با به روزرسانی‌های امنیتی، گوشی‌های جدید هوآوی این به‌روزرسانی‌ها را نیز دریافت خواهند کرد. همین حالا نیز بسیاری از گوشی‌هایی که در گذشته عرضه شده بودند به‌روزرسانی اندروید ۱۰ و رابط کاربری EMUI 10 را دریافت کرده‌اند. به دلیل متن باز بودن سیستم عامل اندروید، محدودیتی بابت به‌روزرسانی‌ به نسخه‌های آتی اندروید وجود نخواهد داشت، بلکه صرفا محدودیت‌ها مربوط به سرویس GMS خواهد بود.

گوشی‌های آینده هوآوی به‌روزرسانی اندروید را دریافت می‌کنند

آینده گوشی‌های هوآوی

هوآوی با سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری برای راه‌اندازی مارکت App Gallery و همچنین سرویس‌های موبایلی هوآوی (HMS)، به دنبال رقابت با غول‌های این حوزه یعنی اپل (اپ استور) و گوگل (پلی استور) است و تاکنون توانسته ده‌ها هزار اپلیکیشین و توسعه‌دهنده را همراه خود کند.

به این ترتیب، گوشی‌های هوشمند جدیدی که پس از اعمال محدودیت‌های ایالات متحده آمریکا روانه بازار شده‌اند، به طور پیش فرض از اپلیکیشن‌های HMS استفاده می‌کنند.

باید در نظر داشت که HMS دارای تمامی قابلیت‌ها و توانایی‌های بالقوه سرویس‌های هوآوی نظیر پلتفرم ابری است. طبق آمار و ارقام منتشر شده برنامه‌های HMS تا به الان موفق شدند رضایت کاربران را به دست بیاورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها