رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان البرز

دانش آموزان برای واکسیناسیون عجله کنند

جلوگیری از گسترش عفونت‌های تنفسی، کودکان و والدینشان باید اقدامات پیشگیرانه را از جمله رعایت آداب سرفه، شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون یا محلول‌های شست و شوی دستِ بر پایه الکل و انجام به موقع واکسیناسیون انجام دهند.
کد خبر: ۱۲۶۱۱۷۶

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، خود‌ارزیابی و ثبت بیماران کرونا در ایران، شیوع کرونا در جهان باعث شده که تا همگان مستعد ابتلا به این ویروس قرار بگیرند. در این نوشته به ابتلاء کودکان به کرونا ویروس پرداخته شده است.

آیا کودکان در مقایسه با مردم عادی بیشتر مستعد ابتلا به کووید ۱۹ هستند و چگونه می‌توان از عفونت جلوگیری کرد؟

خیر، شواهدی مبنی بر حساسیت بیشتر کودکان وجود ندارد. در حقیقت، بیشتر موارد قطعی ابتلا به کووید-۱۹ در چین، در بزرگسالان گزارش شده، اگرچه عفونت در کودکان و حتی نوزادان گزارش شده است. همچنین بر اساس اطلاعات موجود، در همه‌گیری‌های پیشین سایر ویروس‌های خانواده کورونا ویروس‌ها از جمله ویروس سارس (SARS-CoV) و ویروس مرس (MERS-CoV) نیز ابتلای کودکان نسبتا ناشایع بوده است.

انتقال فرد به فردِ ویروس مسبب کووید-۱۹ در میان مسافران بازگشته از استان هوبی (Hubei) چین از طریق تماس نزدیک گزارش شده است. به منظور جلوگیری از عفونت، کودکان باید اقدامات پیشگیرانه را از جمله شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون یا محلول‌های شست و شوی دستِ بر پایه الکل، دوری جستن از افراد بیمار و انجام به موقع واکسیناسیون انجام دهند.

آیا تظاهرات بالینی کووید-۱۹ در کوکان با بزرگسالان تفاوت دارد؟

در موارد کم تعدادِ کووید-۱۹ که در اطفال چینی گزارش شده است، علائم سرماخوردگی مانند تب، آبریزش بینی و سرفه شایع‌ترین علائم بوده اند. علائم گوارشی (اسهال و استفراغ) حداقل در یک کودک مبتلا به کووید-۱۹ گزارش شده است. این گزارشات محدود حاکی از آن هستند که کودکان عمدتا دچار علائمی خفیف می‌شوند و اگرچه عوارض شدید مانند سندروم زجر تنفسی حاد و شوک عفونی در آن‌ها گزارش شده است، اما نادر هستند.

آیا خطر بیماری شدید، ناتوانی یا مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در کوکان بیشتر از بزرگسالان است؟

تا به امروز گزارشات کمی در مورد پیشامد‌های بالینی در کودکان مبتلا به کووید-۱۹ موجود است. این گزارشات نشان می‌دهند کودکان عمدتا دچار علائمی خفیف می‌شوند و اگرچه عوارض شدیدی مانند سندروم زجر تنفسی حاد و شوک عفونی در آن‌ها گزارش شده است، اما نادر هستند. با این حال مانند سایر درگیری‌های تنفسی، گروه‌های خاصی از کودکان از جمله کودکان دچار بیماری زمینه‌ای در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به عفونت شدید هستند.

آیا درمانی برای کودکان مبتلا به کووید-۱۹ وجود دارد؟

در حال حاضر هیچ داروی ضد ویروسی برای کووید-۱۹ توسط سازمان غذا و دارو ایالات متحده توصیه نشده است. برای درمان این بیماری باید سریعا اقدامات پیشگیرانه در مراقبت بیمار انجام شود و عوارض ناشی از بیماری به صورت حمایتی درمان شوند.

جهت جلوگیری از گسترش عفونت‌های تنفسی، کودکان و والدینشان باید اقدامات پیشگیرانه را از جمله رعایت آداب سرفه، شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون یا محلول‌های شست و شوی دستِ بر پایه الکل و انجام به موقع واکسیناسیون انجام دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها