باز هم فست فود، قصه بی پایانی که نقش بد آن قرار نیست در داستان های مربوط به تغذیه تمام شود. فست و فود به هزار و یک دلیل برای بدن ضرر دارد که چاقی یکی از این آثار است.
کد خبر: ۱۲۶۱۰۶۳

به گزارش جام  جم  آنلاین، فست فودها اصولا هیچ چیز مثبتی درون خودشان ندارند تا با آن به بهبود عملکرد بدن کمک کنند. اتفاقا برعکس باعث آسیب رساندن به بسیاری از ارگان های بدن هم می شوند. این دسته از غذاهای خوشمزه در واقع هیچ ارزش غذایی ندارند.

در این رابطه دنیا صفایی زیبا متخصص تغذیه به جام جم آنلاین گفت: چاقی بارزترین مثال برای مضر بودن انواع فست فود است. کسانی که در ماه بیش از یک بار فست فود مصرف می کنند نسبت به سایر افراد اضافه وزن بیشتری دارند. این افراد نه تنها در معرض چاقی قرار دارند که ریسک دیابت را هم بالا می برند.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه دو ساعت پیاده روی برای سوزاندن کالری یک فست فود پرچرب نیاز است افزود: تخمین زده شده که میزان زمان سوزاندن چربی های موجود در بدن فرد به دلیل مصرف فست فود متفاوت است. تحقیقی نشان داده بود که خانم ها باید دو ساعت و آقایان باید یک ساعت و نیم جهت سوزاندن کالری موجود در فست فود پیاده روی کنند. حالا سوال این است که این مقدار زحمت به خوردن همان فست فود می ارزد؟

صفایی زیبا در ادامه گفت: مواد موجود در انواع فست فود به شدت مضر هستند و انواع سرطان را سبب می شوند. به خصوص موادی همچون پنیر پیتزا. پوکی استخوان نیز با مصرف انواع فست فودها به خصوص برگرها نیز افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه تجمع چربی در بدن نیز یکی دیگر از چندین مضرات خوردن فست فود است ، تصریح کرد: اسیدهای چرب ترانس بالا و ایزومرهای ترانس بالا همانند سم عمل می کنند و باعث جذب برخی از مواد سمی و مضر به بدن می شوند. رسوب این چربی ها در دیواره سرخرگ ها سکته قلبی را در پی دارد. این مواد در بدن همانند سم عمل می‎کنند و تاثیرات مخربی دارند.

صفایی زیبا یادآور شد: ادویه موجود در انواع فست فود زیاد است که این ویژگی خود نیز باعث عارضه هایی همچون سوء هاضمه و سرطان های معده و روده می شود. بیماری فشار خون نیز یکی دیگر از عوارض استفاده از فست فودهاست.

این متخصص تغذیه تاکید کرد: فست فود ارزش غذایی پایینی دارد و مواد مورد نیاز بدن را نه تنها تامین نمی کند بلکه باعث جذب موادی مضر هم می شود و عوارضی همچون دیابت، چاقی، تنگی نفس و البته مهم تر از همه سرطان را رقم می زند. اینبار که به رستوران می روید به منوی فست فودها با تامل بیشتری نگاه کنید. فست فودها حتی یک بار خوردنش هم بد است به خصوص برای کسانی که به مواد غذایی گوناگون آلرژی دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها