سازمان جهانی بهداشت هشدار داد در صورت ادامه روند پاندمیک ویروس کرونا این ویروس به زودی به تمامی کشورهای جهان می رسد و شاهد این ادعا مبتلا شدن 1000 نفر در هفته اخیر در اروپاست.
کد خبر: ۱۲۶۱۰۵۹

به گزارش جام جم آنلاین ، سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که ویروس کرونا به تمای کشورهای کره زمین می رسد و بحران به زودی متوقف نخواهد شد.

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت می گویدکه شیوع کرونا که نمودار آن مدام بر روی لبه نشان دهنده جدول بالا و پایین می رود یک پاندمیک جهانی است و می تواند در ابعاد بزرگ تری به تمام کشورهای جهان برسد.

هم اکنون 86 هزار و 992 نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند و دو هزار و 979 نفر نیز جان سپرده اند. 42 هزار و 334 نفر نیز بهبودی کامل حاصل پیدا کرده اند.

قاره اروپا در هفته اخیر به یکباره به شیوع ویروس کرونا در ابعاد گسترده ای روبرو شد. نمونه های ابتلا به کرونا در کمتر از یک هفته از 40 نفر به 800 نفر اوج گرفت.

کریستین لیندمیر سخنگوی سازمان جهانی بهداشت دیروز گفت که اخبار رسیده از جنوای ایتالیا حاکی از آن است که شیوع کرونا بزرگ تر شده است.

او گفت:‌«سناریوی ویروس کرونا در حال رسیدن به کشورهای متعددی است، حالا نه لزوما همه کشورها. ما قبلا دراینباره هشدار داده بودیم».

این هشدار جدی سخنگوی سازمان جهانی بهداشت یک روز پس از آن به مرحله اعلام عمومی رسید که وضعیت جهانی در برابر پاندمیک ویروس کرونا بسیار حساس و شکننده است و ابتلا به این ویروس در روزهای آینده به نقطه اوج خود می رسد.

دکتر تدروس آدانوم گبریئسوس مدیر کل سازمان جهانی بهداشت هم گفت:‌«ویروس پتانسیل پاندمیک دارد. ما واقعا در وضعیت حساسی هستیم که در آن شیوع می تواند به هر جایی که ما آن را کنترل می‎کنیم برود».

کشورهای مختلف برای مهار شیوع کرونا مجبور بوده اند استراتژی های مختلف و شدیدی را در روش هایی البته ناامیدانه به کار ببرند.

چین محدودیت های سفر را برای 700 میلیون نفر از جمعیت کشورش ایجاد کرده تا از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری کند.

برخی از این محدودیت های سخت گیرانه در چهار شهر استان هوبی اعمال شده اند ، یعنی جایی که مرکز شیوع کرونا معرفی می شود.

ساکنان این نواحی در محدودیت های خاصی قرار دارند و فقط در شرایطی می توانند خانه های خود را ترک کنند که مجبور به خرید غذا شوند.

از سویی دیگر ژاپن تمامی مدارس خود را به مدت یک ماه تعطیل کرد. در ایران نیز نماز جمعه تعطیل شد و عربستان هم ورود زائر به این کشور را ممنوع کرد.

کشور سوئیس نیز کلیه رویدادهای ورزشی، اجتماعی، فرهنگی و ... را تا پانزدهم مارچ در این کشور تعطیل کرد.

این گزارش ها در حالی یکی پس از دیگری منتشر می شود که نخستین مورد ابتلا به کرونا در کشور نیجریه ثبت شد. این مسافر به تازگی به لاگوس پایتخت این کشور سفر کرده بود.

نیجریه در حالی رسما نخستین مورد ابتلا را اعلام کرد که ساعاتی قبل از آن کشورهای استونی، دانمارک، هلند و لیتوانی هم نخستین موارد ابتلا به کرونا را در کشورهای خود رسما اعلام کرده اند.

تمامی این کشورها اعلام کرده اند افرادی که تست کرونای آنها مثبت اعلام شده است از ایتالیا برگشته اند.

نخستین فرد مبتلا به کرونا در مکزیک نیز از ایتالیا به این کشور برگشته بود.

نخستین فرد فوت شده در بریتانیا به دلیل کرونا هم مردی است که پیش از این در کشتی پرنسس دیاموند ژاپن قرنطینه شده بود. این مرد جز 78 شهروند بریتانیایی است که در این کشتی کروز قرنطینه بود.

به تازگی سه فرد دیگر با بیماری کرونا تشخیص داده شده اند تا شمار افراد مبتلا به این بیماری در بریتانیا به 19 نفر برسد.

اما خبرهایی که از چین به گوش می رسد امیدوارکننده تر است. بر اساس آخرین اخبار رسیده نرخ ابتلا به کرونا در این کشور به شدت سقوط کرده و روز گذشته 259 نفر مبتلا شده اند که کمترین مورد ابتلا از زمان آغاز شیوع است. ضمن اینکه نرخ مرگ و میر هم فروکش کرده. روز گذشته 29 نفر در این کشور جان سپردند که کمترین آمار مربوط به مرگ و میر در این کشور است.

هم اکنون در چین 78 هزار و 824 نفر به کرونا مبتلا شده اند و دو هزار و 788 نفر نیز جان باخته اند.

تمامی آمارهای مربوط به ابتلا در کشور چین مدام کم و کمتر می شود و این شرایط امیدوارکننده ای را به وجود آورده است. چینی ها امیدوارند این شرایط تا حدی فروکش کند که دیگر هیچ آمار مرگ و میری برای کرونا در این کشور ثبت نشود.

اما در حالی که این آمار در چین امیدوار کننده است در برخی دیگراز کشورها میزان سرایت نگران کننده توصیف می شود. این هشداری است که سازمان جهانی بهداشت می دهد. بر اساس این گزارش پاندمیک ویروس کرونا در نقطه تعیین کننده ای قرار دارد، یعنی اینکه به هر سو که می خواهد می رود و کنترلی بر روی آن نیست.

بر اساس آخرین آمار سه هزار و 600 نفر فرد مبتلا به تازگی در خارج از مرزهای چین اعلام شده و 70 مورد مرگ و میر جدید هم ثبت شده.

چین برای اینکه از شیوع بیشتر کرونا در کشور خود جلوگیری کند هر فرد خارجی را که وارد پکن شود به مدت 14 روز قرنطینه می کند.

ویروس کرونا اکنون به کشورهای جدیدی رسیده است؛ برزیل، دانمارک، استونی، گرجستان، یونان، هلند، نروژ، مقدونیه، پاکستان و رومانی. این کشورها تعداد قلمروهای ملی جهان را که درگیر ویروس کرونا شده اند را به عدد 45 رسانده اند.

آلن برست وزیر بهداشت سوئیس با تاکید بر ممنوعیت برگزاری رویدادهای مختلف در این کشور گفته که اقدامات مشابه در کشورهای دیگر «مؤثر» بوده است.

به هر حال آنچه که مشخص به نظر می رسد این است که ویروس کرونا در حال پیشروی در جهان است و قلمروهای جدیدی را به وحشت خواهد انداخت و این هشداری است که سازمان جهانی بهداشت رسما اعلام کرده است.

 

منبع: دیلی میل / مترجم: هیلدا حسینی خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها