مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران:

سیلاب حریف سدهای پایتخت نمی‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: سازه سدهای تهران به گونه‌ای طراحی شده که حتی در سیلاب‌های سنگین نیز برای این سدها مشکلی به وجود نمی‌آید و سدهای استان تهران از نظر پایداری و مقاومت در رتبه خوبی قرار دارند.
کد خبر: ۱۲۶۰۸۹۰

به گزارش جام جم آنلاین، سید حسن رضوی در گفتگو با ایسنا با بیان این‌که سدهای تهران از باب پایداری و مقاومت در مقابل سیلاب و شرایط اضطراری مقاوم هستند، اظهار کرد: همه سدهای کشور در شرایط پایداری قرار دارند و وضعیت تمام سدها به صورت روزانه پایش می‌شود و احتمال شکستن سدهای تهران در پی سیلاب وجود ندارد.

قدمت برخی از سدهای تهران ۵۵ سال است

وی با اشاره به طول عمر سدهای تهران اظهار کرد: قدمت برخی از سدهای تهران ۵۵ سال است و از نظر پایداری و مقاومت هیچ مشکلی برای آنها وجود ندارد و تمام سدها به صورت روزانه با ابزار دقیق مورد پایش قرار می‌گیرند و هیچ مشکلی برای پایداری و مقاومت سدهای استان تهران وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان این‌که سال گذشته شایعاتی در فضای مجازی در خصوص احتمال شکستن سد امیرکبیر مطرح شد، گفت: سد امیرکبیر هیچ مشکلی نداشته و نخواهد داشت و وضعیت این سد نیز به طور مرتب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رضوی با بیان این‌که هر کدام از سدهای تهران یک ویژگی خاصی دارند و هر کدام از آن‌ها یک روش کنترل و پایداری خاصی دارند، تصریح کرد: وضعیت پایداری سدها در شرایط نرمالی است و پیش‌بینی ما این است که اگر شرایط نرمال باشد مشکلی برای سدها به وجود نمی آید مگر این‌که شاهد حوادث غیرمترقبه همچون زلزله هشت ریشتری و حوادثی از این قبیل باشیم در غیر این صورت مقاومت سدهای تهران بسیار بالا است.

حجم سدهای تهران ۲۵ میلیون مترمکعب افزایش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در خصوص آخرین وضعیت سدهای تهران گفت: در حال حاضر سدهای تهران ۶۲۰ میلیون مترمکعب ذخیره آب دارند و شرایط آنها کاملا نرمال است و حتی نسبت به سال‌های نرمال وضعیت تا حدودی بهبود یافته است.

وی ادامه داد: نسبت به سال گذشته حدود ۲۵ میلیون مترمکعب حجم آب سدهای استان تهران افزایش یافته است و در خصوص منابع آب تهران نیز باید گفت که وضعیت از سال‌های نرمال بالاتر است.

به گفته رضوی، از نظر منابع آبی شرایط خوبی را داریم و اگر مردم صرفه‌جویی کنند پیش‌بینی ما این است که سال ۱۳۹۹ را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها