رئیس جمهور گفت: دستورالعمل‌های لازم درباره کرونا از سوی وزارت بهداشت صادر می‌شود و مرجع هم برای مردم باید صدا و سیما باشد و صدا و سیما مرجع اصلی ما در این زمینه است.
کد خبر: ۱۲۶۰۷۹۲

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، حسن روحانی در اولین جلسه ستاد مبارزه با کرونا افزود: همه توصیه‌هایی که از طریق وزارت بهداشت در صدا و سیما اعلام می‌شود برای مردم باید اهمیت داشته باشد و همه باید به آن‌ها توجه و برای اجرای آن‌ها تلاش کنند.

وی با تشکر از اقدامات وزارت بهداشت در زمینه مقابله با ویروس کرونا گفت: در جلسه امروز به وزیر بهداشت تاکید کردیم که پرسنل بیمارستانی هرگونه نیازی دارند آن نیاز در اولویت قرار گیرد و این کار سریعا انجام شود.

روحانی افزود: گزارشی که وزیر بهداشت در آغاز جلسه دادند، گزارش امیدوارکننده‌ای بود مبنی بر اینکه حرکت به سمت کنترل این ویروس است و مراجعه کنندگان در بسیاری از شهر‌ها که در روز‌های پیش زیاد بوده به شدت کاهش پیدا کرده، و افرادی که از بیمارستان مرخص می‌شوند و تست شان مثبت بوده و دوران درمان خود را گذرانده اند این هم افزایش پیدا کرده و هر دو خبر برای جامعه ما بسیار امیدوارکننده است.

رئیس جمهور تاکید کرد: امکانات بهداشتی و پرسنل متخصص و دلسوز ما جزو بخش‌های نمونه کشوری ما هستند و جزو بخش‌هایی که همه مردم می‌توانند به طور کامل به این بخش اعتماد کنند و همیشه در همه موارد فعال بوده اند.

وی افزود: آن‌ها در چند ماه پیش هم که ویروس آنفلوآنزای نوع «بی» جامعه را تهدید می‌کرد به خوبی تلاش و این بیماری را کنترل کردند و الان هم ما مطمئنیم که این پرسنل در کوتاه‌ترین زمان ممکن این کنترل را انجام خواهند داد و مردم نباید نگران باشند ضمن اینکه مردم باید کاملا همکاری کنند همانگونه که تا امروز همکاری کرده اند.

بیمارستان‌های ما مجهز هستند مردم نگران نباشند

رئیس جمهور گفت: بیمارستان‌های ما مجهز هستند و همه مواد پزشکی و بهداشتی برای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا در کشور وجود دارد مردم نگران نباشند.

روحانی در جلسه ستاد ملی مدیریت مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا با تاکید بر اینکه باید کار و فعالیت در کشور مانند هفته‌ها و ماه‌های گذشته ادامه پیدا کند افزود: منتها هر کجا که جمعیت و اجتماعی هست ما باید همه مراقبت‌های پزشکی را انجام دهیم و به تمام مراقبت‌های بهداشتی که توصیه می‌شود همه عمل کنند.

رئیس جمهور گفت: در مدارس، دانشگاه ها، کارگاه‌ها همه باید دقت کنند تا مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را انجام دهند، اما همه باید کار و فعالیت کنیم و این یکی از نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان ماست که با هراس افکنی زیاد در جامعه کشور را به تعطیلی بکشانند.

وی افزود: همه باید مشغول کار و فعالیت و مراقب باشیم و اگر موردی دیدیم و شکی کردیم فرد بیمار را به بیمارستان ببریم.

رئیس جمهور تصریح کرد: بیمارستان‌های ما مجهز هستند و در این جلسه هم نیرو‌های مسلح قول دادند که از همه امکانات خودشان در این زمینه استفاده کنند و حتی اگر وزارت بهداشت نیاز به پرسنل بیشتر، تخت بیمارستانی بیشتر و بیمارستان صحرایی فوری داشته باشد نیرو‌های مسلح آماده همکاری هستند بنابراین نیرو‌های مسلح به طور کامل در کنار این ستاد ملی و در کنار وزارت بهداشت هستند برای اینکه مشکلی برای درمان مردم پیش نیاید.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت در این جلسه اطمینان داد که همه تولیدکننده‌هایی که در زمینه مواد ضدعفونی، شوینده‌ها و ماسک باید فعال باشند خوشبختانه متعهدانه و شبانه روز فعالیت می‌کنند و همه بخش‌هایی که یک شیفته بوده تبدیل به دو یا سه شیفت شده است.

روحانی اطمینان داد: مردم برای تامین مواد ضدعفونی کننده، شوینده‌ها و ماسک نگرانی نداشته باشند البته تعداد معدودی از افراد بودند که سوء استفاده کردند که در این جا نیروی انتظامی گزارش داد از بعضی‌ها که این مواد را احتکار کرده بودند و می‌خواستند از این شرایط سوء استفاده کنند که با آن‌ها برخورد شده است.تعزیرات حکومتی و قوه قضاییه ما با همه متخلفان برخورد می‌کنند و نباید کسی در این مرحله حساس سوء استفاده کند.

از روز شنبه تمامی امور به روال عادی بر می‌گردد

رئیس جمهور تاکید کرد: از روز شنبه آینده تمامی امور به روال عادی برخواهد گشت و در صورت ضرورت، ستاد ملی مدیریت مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا تعطیلی مراکز یا اجتماع خاص را اعلام می‌کند.

روحانی در جلسه ستاد ملی مدیریت مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا، اظهار داشت: توصیه ستاد ملی این است که اجتماعات غیر ضروری انجام نگیرد و در صورتی که اجتماعات ضرورت داشت، تشکیل شود حتی برای اماکن متبرکه که برای ما مقدس است، در آن مکان‌ها هم توصیه پزشکی و بهداشتی را همه باید مراعات کنند و اجتماع کمتری صورت گیرد و اگر جمعیتی وجود دارد مراقبت‌های بهداشتی لازم را انجام دهند.

روحانی با اشاره به اینکه این ایام هر ساله کاروان‌های راهیان نور عازم مناطق جنوب می‌شد، گفت: خوشبختانه در ستاد ملی مدیریت مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا تصمیم گرفته شد که این کار تعطیل شود و نیرو‌های مسلح نیز دستورات لازم را دادند و نسبت به اعتکاف نیز مراعات لازم را این ستاد مرتبط داشته است.

رئیس جمهور تاکید کرد: من فکر می‌کنم اگر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مطلبی را برای مبارزه و پیشگیری این ویروس اعلام کرد و تصمیم گرفت و ابلاغ شد، همگی باید آن تصمیم را امر لازم تلقی کنند، چرا که مصوب شورای عالی امنیت ملی و رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را تایید فرمودند که همه باید اطاعت کنند، بنابراین همه باید به عنوان یک امر لازم و ضروری آن انجام دهند.

روحانی تصریح کرد: این ستاد اگر موردی را از روز شنبه هفته آینده لازم دید، مانند مدرسه، دبیرستان، دانشگاه یا محل اجتماعی را مورد تشخیص برای تعطیلی قرار داد، خود اعلام می‌کند، اما همه روال‌ها به شکل عادی برخواهد گشت.

رئیس جمهور افزود: در صورتی که مورد خاص با شرایط ویژه مشاهده شود، ستاد ملی اعلام خواهد کرد در این زمینه اجتهاد در برابر نص نخواهیم داشت.

روحانی با اشاره به آموزش‌های لازم برای پیشگیری از ویروس کرونا گفت: خوشبختانه تمام متخصصان و صدا و سیما در این زمینه فعال بودند و فعالیت خود را نیز افزایش دادند، واقعیت‌ها باید به مردم گفته و در مورد میزان مبتلایان و یا فوتی‌ها به مردم باید اعلام شود.

امیدواریم با کمترین مشکل از مساله پیش آمده برای کشور عبور کنیم

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مردم باید اخبار مربوط به مقابله با ویروس کرونا را از صدا و سیما دنبال کنند، ابراز امیدواری کرد: با کمترین مشکل از مساله پیش آمده برای کشور عبور کنیم.

روحانی در اولین جلسه ستاد مبارزه با کرونا با تاکید بر اینکه باید تمام اخبار و اطلاعات به مردم گفته شود، افزود: مردم باید در این زمینه به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که از طریق صداوسیما نظراتش را بیان می‌کند، توجه و اعتماد کنند.

رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: این روز‌ها در برخی رسانه‌های معاند و در فضای مجازی حرف‌هایی زده می‌شود که واقعیت ندارد و مردم باید به این اطلاعات غیر واقعی توجه نکنند.

روحانی با ابراز امیدواری نسبت به پشت سرگذاشتن مشکل پیش آمده، اظهار داشت: ان شاء الله با همکاری یکدیگر و با کمترین مشکل از این مرحله حساس و پیش آمده عبور خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها