کد خبر: ۱۲۶۰۶۶۳

باطری ماشین عمر مفید محدودی دارد. این بازۀ زمانی را بین ۲ تا ۵ سال تخمین می‌زنند. شرایط آب‌وهوایی محل سکونت شما و میزان استفادۀ شما از خودرو در این زمینه تعیین‌کننده هستند. بعد از طی شدن این زمان، باطری شما دیگر کار نخواهد کرد. همانند دیگر قطعات مصرفی خودرو، مثل لنت‌ها، این قطعه را نیز باید تعویض کرد. مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام خرید باطری ماشین باید به آن توجه کرد، مناسب بودن آن برای اتومبیل شماست. باطری ماشین مناسب باید از نظر ابعاد و آمپراژ با نیازهای خودروی شما هماهنگی داشته باشد. آمپراژ در واقع میزان ذخیرۀ نیروی الکتریکی باطری است. کمپانی‌های ساخت اتومبیل معمولاً حداقل آمپراژ مورد نیاز محصولات خود را مشخص می‌کنند. این میزان برای استارت خوردن و روشن شدن خودرو کافی است. همچنین نیروی لازم برای عملکرد مطلوب امکانات رفاهی خودرو را فراهم می‌کند. در این مقاله، متخصصان کارآزمودۀ تیم «تهران باطری ۲۴» مشخصات فنی باطری ماشین‌های خارجی را بررسی کرده‌اند.

باطری ماشین ام‌جی  (MG)

راهنمای خرید باطری ماشین خارجی در سال ۹۹

محصولات کمپانی خودروسازی «ام‌جی» در کشور انگلیس طراحی و در کشور چین ساخته می‌شوند. البته دفتر مرکزی این شرکت در شهر بیرمنگام بر تمام مراحل تولید نظارت دارد. همین ساختار بین‌المللی موجب شده است که اتومبیل‌های ام‌جی در تمام نقاط دنیا دیده شوند. واردات این خودرو به ایران از سال 1388 آغاز شد. با استقبال خوبی که از آن شد، خودروسازان ایرانی خیلی سریع برای مونتاژ این ماشین وارد مذاکره شدند. شرکت صنعت خودرو آذربایجان (آذویکو) نخستین شرکتی بود که توانست این امتیاز را به دست آورد. در ابتدا تمام قطعات از کشور چین می‌آمد اما امروزه برخی قطعات در داخل تولید می‌شود. باطری فابریک ام‌جی در اصل ساخت چین است. با وجود این، هنگام خرید باطری ماشین ام‌جی می‌توان به تولیدات دیگر کشورها نیز فکر کرد. باطری مناسب ام‌جی 3، 350، 360، جی اس، جی تی از نوع 60 آمپری است. برای مدل 6 و جی 550 نیز خرید باطری ماشین 66 آمپری توصیه می‌شود.

خرید باطری ماشین جَک (JAC)

کمپانی چینی «جَک» در سال 1999 میلادی تأسیس شده است. ابتدا بیشتر بر تولید ماشین‌های سنگین متمرکز بود، اما از سال 2007 وارد عرصۀ تولید خودروهای سواری نیز شد. در سال 1391 نخستین محصولات این شرکت وارد ایران شدند. با این حال، محبوبیت این کمپانی در ایران با ورود مدل اس پنج رخ داد. به طور کلی پنج مدل از این خودرو در ایران موجود است. مدل جِی پنج دستی و اتوماتیک، جِی چهار اتوماتیک، اِس پنج دستی و اتوماتیک، اِس سه اتوماتیک و جِی سه هاچ‌بک و صندوق‌دار. باطری فابریک این ماشین نیز ساخت چین است. با این حال، در زمان خرید باطری ماشین جَک به برندهای باطری کره‌ای نیز می‌توان اندیشید. برای مدل اس پنج باطری 70 آمپری و برای دیگر مدل‌ها باطری 60 آمپری مناسب است. بیشتر مدل‌های جک دارای تکنولوژی‌های متعدد برای رفاه سرنشینان هستند. بنابراین باید در انتخاب باطری این اتومبیل دقت لازم را به خرج داد.

خرید باطری ماشین ساندرو (Sandero)

شرکت فرانسوی رنو در سال 2008 از خودروی تازۀ خود با نام «ساندرو» رونمایی کرد. موتور این خودرو بسیار شبیه «ال نود» است که در سال 2004 وارد بازار شده بود. اما طراحی بدنۀ آن به طور اساسی تغییر کرده است. شرکت پارس‌خودرو از سال 1394 تولید این محصول را در ایران آغاز کرده است. ساندرو در حال حاضر در دو مدل معمولی و استپ‌وی تولید می‌شود. امکانات رفاهی کارخانه‌ای این خودرو بسیار محدود است، با این حال سیستم الکتریکی آن عملکرد خوبی دارد. باطری فابریک ساندرو در تمام مدل‌ها از برندهای ایرانی انتخاب شده است. بنابراین برای خرید باطری ماشین ساندرو گزینه‌های زیادی وجود دارد. پیشنهاد می‌شود برای هر دو مدل این اتومبیل از باطری 60 آمپری استفاده شود. اگر قصد اضافه کردن تجهیزاتی مانند سیستم صوتی پیشرفته یا مانیتورهای متعدد را دارید، باید به فکر خرید باطری ماشینی با آمپراژ بالاتر باشید. البته هر چقدر آمپراژ بالاتر برود، قیمت باطری ماشین نیز افزایش پیدا می‌کند.

خرید باطری برلیانس (Brilliance)

کارخانۀ «برلیانس» در سال 1992 در چین آغاز به کار کرد. در ابتدا فقط به مونتاژ خودروهای خارجی پرداخت و تا سال 2011 با شرکت‌های معتبری نظیر تویوتا، میتسوبیشی و پورشه همکاری کرد. اما سرانجام با یاری گرفتن از شرکای خود توانست نخستین محصول اختصاصی خود را وارد بازار کند. خودروهای سواری برلیانس خیلی زود توانستند استانداردهای لازم برای ورود به بازار جهانی را به دست آورند. پارس‌خودرو و سایپا هم‌اکنون نمایندۀ مجاز تولید مدل‌های گوناگون این اتومبیل در ایران هستند. در زمان خرید باطری ماشین برلیانس ، می‌توان هم از تولیدات کشور کره جنوبی و هم از نمونه‌های مقرون‌به‌صرفۀ ایرانی آن انتخاب کرد. باطری مناسب برای همۀ مدل‌های برلیانس از نوع 60 آمپری است. با این حال اگر از امکانات رفاهی خودروی خود همانند کولر زیاد استفاده می‌کنید، بهتر است باطری ماشینی بخرید که ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتری داشته باشد. آمپراژ بالاتر هیچ آسیبی به اتومبیل شما نمی‌زند.

خرید باطری ماشین سوزوکی (Suzuki)

شرکت ژاپنی «سوزوکی» یکی از خوش‌نام‌ترین خودروسازان دنیا است. محصولات متنوع این شرکت طیف وسیعی از وسایل حمل‌ونقل را در بر می‌گیرند. دو خودروی کیزاشی و ویتارا محصولاتی شناخته‌شده در ایران هستند. باطری فابریک سوزوکی تولید ژاپن است. اما از آنجایی که ابعاد محفظۀ باطری ماشین‌های این کمپانی استاندارد هستند، می‌توان حتی برندهای ایرانی را جایگزین آن کرد. باطری ماشین مناسب سوزوکی ویتارا و کیزاشی از نوع 60 آمپری است. بهترین و مطمئن‌ترین راه برای آگاهی پیدا کردن از آمپراژ استاندارد هر خودرویی، مراجعه به دفترچۀ راهنمای آن است. برای خرید باطری ماشین‌های خارجی کافی است با شماره تلفن ۰۹۱۲۵۰۸۰۰۲۰ تماس بگیرید. کارشناسان «تهران باطری ۲۴» هفت روز هفته و بیست و چهار ساعت شبانه روز آمادۀ پاسخگویی به شما هستند. نصب باطری خودرو در محل کاملاً رایگان است. تیم متخصصان این مجموعه همچنین انتخاب و نصب اصولی باطری ماشین شما را تضمین می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها