سایت ترانسفر مارکت گزارشی از گران ترین بازیکنان آسیایی فوتبال جهان ارائه داد که در این فهرست نام یک ایرانی هم به چشم می خورد.
کد خبر: ۱۲۶۰۳۵۵
به گزارش جام  جم  آنلاین، سایت ترانسفر مارکت هر چند وقت یکبار در رابطه با بازیکنان مختلف ارزش گذاری انجام می دهد. در رابطه با بازیکنان آسیایی آخرین ارزیابی ها حاکی از این است که ستاره کره ای تاتنهام بیشترین قیمت را دارد. البته طبیعی هم به نظر می رسد چرا که سون هیونگ مین اکنون نه تنها برترین بازیکن آسیاست که یکی از بهترین بازیکنان کنونی لیگ برتر انگلیس هم به شمار می رود. او در این فصل درخشش جالب توجهی در ترکیب خود داشته است.

بر اساس گزارش ترانسفر مارکت این کره ای 80 میلیون یورو ارزش دارد.

در بین فهرست پنج بازیکن گران قیمت فوتبال آسیا نام سردار آزمون مهاجم ایرانی تیم زنیت سن پترزبورگ روسیه هم دیده می شود. این ملی پوش ایرانی 18 میلیون یورو ارزش دارد.

البته پیش از این ارزش یورویی سردار بیش از 30 میلیون یورو برآورد شده بود و اینبار مشخص نیست به چه دلیلی قیمت او تا این اندازه با افت قیمت روبرو شده است.

او پیش از این از تیم هایی همچون لیورپول پیشنهاد داشت و اکنون هم یکی از برترین بازیکنان لیگ برتر روسیه به شمار می رود.

به هر حال پنج بازیکن گران قیمت فوتبال آسیا به شرح زیر است:

1-سون هیونگ مین: ۸۰ میلیون یورو

2-شویا ناکاجیما: ۲۰ میلیون یورو

3- لی کانگ این: ۲۰ میلیون یورو

4-سردار آزمون: ۱۸ میلیون یورو

5-تاکفو ساکوبو: 15 میلیون یورو

نکته مهم دیگر این فهرست این است که ارزش سون هیونگ مین از ارزش مجموع چهار بازیکن حاضر دیگر در این فهرست بیشتر است.

فقدان نام علیرضا جهانبخش در این فهرست هم بسیار اهمیت دارد. او پیش از این یکی از گران ترین بازیکنان فوتبال آسیا تلقی می شد اما اکنون هیچ جایی در این فهرست ندارد که بی ارتباط با نیمکت نشینی های متعدد او در تیمش در این فصل نیست. جهانبخش این فصل برای برایتون بازی می کند. هر چند در دو بازی درخشش خاصی داشت اما هنوز یک نیمکت نشین محسوب می شود که این موضوع تاثیر زیادی بر روی قیمت او شده و باعث افت ارزش شده است.

جهانبخش قبلا 18 میلیون یورو قیمت داشت اما در ارزیابی جدید ترانسفرمارکت فقط هشت میلیون یورو می ارزد. او پیش از این با پیوستن به تیم برایتون گران ترین بازیکن تاریخ این باشگاه لقب گرفته بود.

بر اساس ارزش گذاری سایت ترانسفرمارکت کیلیان امباپه بازیکن تیم پاری سن ژرمن 200 میلیون پوند قیمت دارد و با ارزش ترین بازیکن جهان است.

بعد از او رحیم استرلینگ مهاجم انگلیسی منچسترسیتی قرار دارد که با 160 میلیون یورو در جایگاه دوم گران ترین بازیکنان جهان قرار گرفته.

نیمار هم 160 میلیون یورو قیمت دارد و سوم است. این برزیلی در پاری سن ژرمن بازی می کند.

سادیو مانه بازیکن سنگالی لیورپول نیز با ارزش 150 میلیون یورویی در جایگاه چهارم با ارزش ترین بازیکنان جهان قرار گرفته است. محمد صلاح مصری و دیگر بازیکن لیورپولی هم با همین مقدار پنجمین بازیکن ارزشمند جهان به شمار می رود.

لیونل مسی اعجوبه آرژانتینی تیم بارسلونا با 140 میلیون یورو در این فهرست هشتم است.

کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی تیم یوونتوس 75 میلیون یورو می ارزد و در این فهرست در جایگاه چهل و پنجم قرار گرفته!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها