بازتاب راهپیمایی 22 بهمن 98 در رسانه های خارجی

راهپیمایی ۲۲ بهمن، نمایش اتحاد ایرانی‌ها در برابر آمریکا بود

خبرگزاری فرانسه با اشاره به راهپیمایی گسترده مردم ایران در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نوشته است که این حضور انبوه نمایش اتحاد ایرانی‌ها همزمان با تشدید تنش با آمریکا بود.
کد خبر: ۱۲۴۷۰۲۸
راهپیمایی ۲۲ بهمن، نمایش اتحاد ایرانی‌ها در برابر آمریکا بود

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، روز سه‌شنبه خبرگزاری فرانسه مانند بسیاری دیگر از رسانه‌های جهان به پوشش مراسم راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و نوشت که این راهپیمایی جلوه اتحاد ایرانی‌ها در برابر آمریکا بود.

این خبرگزاری نوشته است: «هزاران نفر از ایرانی‌ها روز سه‌شنبه در نمایشی از اتحاد همزمان با تنش‌های اوج‌گرفته با ایالات متحده، برای گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی تجمع کردند.»

این رسانه اشاره کرده است که حاضران در این راهپیمایی تصاویر امام خمینی (ره)، پرچم‌های ایران و دست‌نوشته‌هایی با شعار «مرگ بر آمریکا» و «تا آخر ایستاده‌ایم» به دست داشتند.

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود به تحولات یک سال گذشته در ایران از جمله ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دست آمریکا، پاسخ موشکی جمهوری اسلامی ایران به این اقدام تروریستی و همچنین انتخابات پیش رو در ایران اشاره کرده است.

گزارش خبرگزاری فرانسه در چندین رسانه دیگر از جمله شبکه «فرانس ۲۴» و شبکه صهیونیستی «آی ۲۴» هم بازتاب یافته است.

علاوه بر این رسانه‌ها، امروز شبکه‌های روسی، روزنامه «واشنگتن‌پست»، خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، خبرگزاری «رویترز» و ده‌ها پایگاه خبری دیگری هم به انتشار خبر و گزارش در مورد این مراسم پرداخته‌اند.

ایرانی‌ها همزمان با تنش با آمریکا در سرتاسر کشور پیروزی انقلاب را جشن گرفتند

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» روز سه‌شنبه همزمان با برگزاری راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نوشت همزمان با تشدید تنش‌ها میان آمریکا و ایران، ایرانی‌ها در سرتاسر کشور به خیابان آمده و پیروزی انقلاب را جشن گرفتند.

این خبرگزاری گزارشی با این عنوان منتشر کرده است: «ایرانی‌ها با برگزاری راهپیمایی، سالگرد انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ (۱۳۵۷) را گرامی داشتند».

در گزارش این رسانه آمریکایی آمده است: «ایرانی‌ها روز سه‌شنبه با حضور در خیابان‌های تهران و دیگر شهرها در سراسر این کشور، تجمعات و جشن‌های سراسری به مناسبت سالگرد انقلاب اسلامی را برگزار کردند».

آسوشیتدپرس افزود: «مراسم‌های سالگرد امسال، در بحبوحه تنش‌های بی‌سابقه بین تهران و واشنگتن برگزار شده است. تنش‌ها بعد از آنکه رئیس‌جمهور دونالد ترامپ ایالات متحده را از توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی به شدت افزایش یافته است».

این رسانه در گزارش خود به حمله تلافی جویانه ایران به مواضع ارتش آمریکا در عراق اشاره کرده است؛ حمله‌ای که در واکنش به حمله تروریستی واشنگتن در بغداد و شهادت سپهبد «قاسم سلیمانی» انجام شد.

اشاره آسوشیتدپرس به این حمله ایران در شرایطی مطرح شده که دولت آمریکا در ادامه اعترافات قطره‌چکانی خود درباره حمله به پایگاه عین‌الاسد بامداد امروز اعلام کرد: «تا به امروز، (۲۲ بهمن) ۱۰۹ نظامی با آسیب مغزی تروماتیک شناسایی شده‌اند.

حضور مردم در بارش برف در سالروز انقلاب، اثبات دروغ اجباری بودن حضورشان است

مردم شهرهای مختلف ایران، امروز در شرایط جوی نامساعد در راهپیمایی ۲۲ بهمن حاضر شده‌اند.

شهر رشت شاهد بارش برف است و برخی شهرهای دیگر شاهد جوی بسیار سرد و وزش باد است.

المیادین در گزارش خود که گفت، مردم ایران از بزرگ و کوچک، سالخورده و جوان در این راهپیمایی حضور دارند، به این فضای سرد و شرایط جوی در رشت واکنش نشان داد.

وفا سرایا مجری المیادین در استودیو تهران به تصاویر مردم حاضر در راهپیمایی رشت اشاره کرد که زیر بارش تقریبا شدید برف در خیابان حاضر شده‌اند و گفت، همین حضور با این وضعیت، نشان دهنده دروغ کسانی است که می‌گویند، مردم ایران را بالاجبار به این مراسم‌ها می‌آورند.

این شبکه مراسم سالروز انقلاب و راهپیمایی مردم را از سه شهر تهران، کرمان و قم، به شکل زنده پوشش می‌دهد.

ایرانی‌ها در اوج تنش‌ها با آمریکا، سالگرد انقلاب را گرامی داشتند

در ادامه بازتاب رسانه‌ای حضور پر شور مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن، خبرگزاری «رویترز» به حضور مردم ایران در راهپیمایی چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با انتشار یک گزارش واکنش نشان داده است.

این رسانه انگلیسی، در گزارش خود درباره راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه نوشت: «به رغم تشدید تنش‌ها با ایالات متحده، ده‌ها هزار ایرانی امروز (سه‌شنبه) در خیابان‌های تهران و دیگر شهرها حضور یافتند تا چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن بگیرند».

رویترز در این گزارش راهپیمایی مردم در تهران، مشهد، اهواز، کرمان و برخی دیگر از شهرها اشاره و شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» و پلاکاردهای آنها را برجسته کرده است.

رویترز همانند خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» در بخشی از گزارش خود درباره سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به حمله تروریستی ۱۳ دی ماه آمریکایی‌ها و شهادت سپهبد قاسم سلیمانی اشاره کرد.

در گزارش آمده است: «بعد از حمله پهپادی سوم ژانویه ایالات متحده در بغداد و کشتن قاسم سلیمانی فرمانده ارشد نظامی ایران، این کشور ماه گذشته تقریبا به یک جنگ تمام عیار با ایالات متحده نزدیک شده بود و این حمله سبب شد که ایران چند روز بعد، به حملات موشکی علیه پایگاه نظامی آمریکا در عراق دست بزند».

رویترز می‌نویسد: «تنش‌ها (بین آمریکا و ایران) بعد از خارج کردن ایالات متحده از توافق چند جانبه هسته‌ای با ایران توسط دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ و بازگرداندن تحریم‌ها شدت گرفت، اقدامی که به منظور اعمال فشار بر تهران به منظور مذاکره کردن درباره برنامه موشک بالستیک این کشور و همچنین پیوندهایش با گروه‌های نیابتی در منطقه صورت گرفت».

این رسانه غربی در پایان این گزارش، به بخش‌هایی از مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن و حمل تصاویر موشک‌های ایران در دستان راهپیمایان اشاره کرده است.

مردم ایران با «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سالروز انقلاب را جشن گرفتند

پایگاه خبری روسیا الیوم گزارش داد، تهران پایتخت ایران و دیگر شهرهای این کشور امروز شاهد برپایی راهپیمایی‌هایی بود که در آن چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ را جشن گرفتند.

تصاویر تلویزیون ایران از راهپیمایی‌ها در شهرهای مختلف، مشهد، اهواز، کرمان و... را نشان می‌دهد که مردم پلاکاردها و دست نوشته هایی را در دست دارند که روی آنها «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» نوشته شده است.

روسیا الیوم نوشت: جشن های امسال سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران با تشدید تنش میان این کشور با آمریکا از زمان خروج واشنگتن از توافق هسته ای با تهران در سال ۲۰۱۸ و تحریم‌های تحمیلی آمریکا علیه ایران با هدف اعمال فشار بر این کشور برای مذاکره بر سر برنامه موشک‌های بالستیک آن همزمان شده است و این در حالی است که ایران برخی از این موشک‌ها را در چارچوب برنامه‌های مناسبتی چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب خود به نمایش گذاشت.

هزاران ایرانی در سالروز انقلاب به خیابان‌ها آمدند

پایگاه خبری روزنامه پرتیراژ «الیوم‌السابع» مصر، امروز سه‌شنبه گزارش کرد که ده‌ها هزار نفر از مردم ایران صبح امروز در چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، در سایه تنش شدید با آمریکا، به خیابان‌ها آمدند.

این پایگاه خبری گزارش کرد که تلویزیون ایران گوشه‌هایی از راهپیمایی مردمی در شش شهر این کشور از جمله مشهد، اهواز و کرمان را در حالی که پلاکاردهایی با عنوان «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» در دست داشتند، پخش کرد.

این وبگاه خبری همچنین به نقل از برخی خبرگزاری‌های ایرانی گزارش داد که در جریان راهپیمایی امروز چند موشک نیز رونمایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها