آیین بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور با شکوه ملیت های مختلف در مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۴۶۹۱۵
بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مرکز اسلامی انگلیس

به گزارش جام جم آنلاین از امور رسانه ای مرکزاسلامی انگلیس، در این مراسم که دوستداران انقلاب اسلامی از پیروان ادیان الهی حضور داشتند سرود جمهوری اسلامی ایران نواخته وآرمان های امام خمینی ره گرامی داشته شد.

حجت السلام والمسلمین سید هاشم موسوی رئیس مرکز اسلامی انگلیس در سخنانی با تشریح دستاورد های انقلاب اسلامی گفت: به فرموده امام خمینی ره انقلاب اسلامی ایران، پرتوی از عاشورا و انقلاب عظیم الهی آن است. رئیس مرکز اسلامی انگلیس با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران یکی از دستاورد های قیام امام حسین ع در کربلاست افزود: به فرموده امام صادق ع امام حسین با تمام تلاش خود خواست مردم را از گمراهی خارج کند و برای رسیدن به این هدف جان مبارک و فرزندان خودش را فدا کرد. امام خمینی نیز برای رهایی مردم ایران از گمراهی، همان مسیر عاشورا را طی کرد و به آن دستاورد رسید. حجت السلام و المسلمین موسوی احیای روحیه فدارکاری و ایثار، گذشت، شهادت طلبی و خدامحوری را از دستاوردهای قیام عاشورا برشمرد که در قرن های طولانی پس از قیام کربلا مخفی ماند اما بعد از انقلاب اسلامی دوباره تجلی پیدا کرد.
رئیس مرکز اسلامی انگلیس به نقش امام خمینی ره در رهایی مردم ایران از ظلمت گفت: روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران یوم الله شد زیرا انقلاب اسلامی مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته از از انقلاب عاشورای حسینی موجب خروج مردم ایران از جهل و بی دینی شد.
حجت الاسلام و المسلمین ایام الله را شعائر الهی خواند و تصریح کرد حفظ این شعائر ازجمله گرامیداشت روز پیروزی انقلاب اسلامی که ما را به یاد لطف خدا می اندازد یک وظیفه است.
رئیس مرکز اسلامی انگلیس با تجلیل از یاد وخاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهند س گفت دلاوردی های این دو شهید نه تنها درداخل مرز های جغرافیایی ایران بلکه مورد لطف و ارادت مردم سراسردنیا قرار گرفت.
در این مراسم بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن نیز در سخنانی با تشریح اهمیت و اثر گذاری انقلاب اسلامی ایران گفت: این انقلاب از هر نظر یکی از مهمترین تحولات قرن بیستم است که آثارش در قرن بیست و یکم نیز ادامه دارد. سفیر کشورمان افزود مهمترین اثر آن تحقق استقلال و آزادی مردم ایران بود تا بدون دخالت بیگانگان سرنوشت خود را تعیین کند. بعیدی نژاد تکیه گاه اصلی انقلاب اسلامی ایران را مردم خواند و افزود انقلاب اسلامی ایران از همان روز نخست پس از پیروزی با چالش های زیادی مواجه شد که بدون تکیه بر توان و اراده مردم ایران امکان تحقق اهداف این انقلاب وجود نداشت. سفیر ایران به سابقه تجزیه طلبی پس از انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد با وجود گذشت چهل و یک سال از انقلاب هنوز تحرکات خصمانه علیه انقلاب اسلامی ادامه دارد ولی با حمایت های مردم این انقلاب بر تمام چالش ها فائق شده و نورانیت خود را رفته رفته در جهان گسترده تر کرده است.
سفیر ایران با اشاره به ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و استقبال مردم ایران و سایر نقاط جهان از این شهید گفت: این استقبال با شکوه از این شهید نشان داد که پس از چهل و یک سال فشارهای مداوم و تحریم های به قول خودشان خانه برانداز، مردم ایران را بر عهد و پیمان خود با انقلاب و ارزش های آن وفادارتر کرده است.
سفیر ایران با اشاره به تاثیرمنطقه ای و فرامنطقه ای انقلاب اسلامی ایران بر مقاومت گفت: این اثر گذاری همواره موضوع اصلی نهاد های تحقیقاتی جهان است که پس از انقلاب اسلامی چگونه بر قدرت جریان های مقاومت روز به روز افزوده شده است.
بعیدی نژاد گفت جای تاسف دارد پس از چهل و یک سال هنوز رسانه ها و نهادهای غربی نتوانسته اند به عمق اثر گذاری این انقلاب پی ببرند و درجنگ نرم خود از جنگ های نیابتی ایران نام می برند درحالیکه خودشان با همین روش یعنی دادن پول و امکانات و اجیر کردن گروه ها متوصل می شوند. وی افزود: هنوز رسانه های دنیا درک نکرده اند که در عراق، سوریه، لبنان، افغانستان، پاکستان و جنوب شرقی آسیا و حتی در آمریکای لاتین که از ایران بسیار دور هستند تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران قرار دارند.
سفیر ایران در لندن گفت الهام بخش بودن مردم جهان از انقلاب اسلامی ایران موجب شده است شاهد حرکت های عظیم در منطقه باشیم ولی عده ای از استراتژیست های غربی در صددند با انقلاب اسلامی ایران مقابله کنند و با درماندگی تصمیم گرفته اند انقلاب اسلامی ایران را انقلاب شیعی معرفی کنند و درمقابل، سنی افراطی مثل القائده و داعش را علم کرده اند تا با اقدامات تروریستی علیه ایران مانع موفقیت انقلاب اسلامی ایران شوند.
سفیرایران به حمایت های بین المللی از داعش در فروش نفت و جابجایی پول از طریق سیستم بانکی اشاره کرد و افزود نظیر این حمایت ها در هیج جای دنیا دیده نشده است ولی این گروه تروریستی در مسیر اضمحلال قرار گرفته است و شیعه و سنی از انقلاب اسلامی ایران حمایت می کنند.
دراین مراسم سید محسن عباس خبرنگارو تحلیل گر مسایل سیاسی و اقتصادی و کشیش فرانک جلی نیز در باره جایگاه و پیشرفت انقلاب اسلامی ایران سخنرانی کردند.
اجرای سرود و مسابقه از جمله برنامه های این مراسم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها