شیخ قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق:

پاسخ نظامی به آمریکا درپی ترور شهید سلیمانی همچنان پابرجاست

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق، ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را شکست راهبردی آمریکا در منطقه دانست و تاکید کرد پاسخ نظامی به آمریکا همچنان پابرجاست.
کد خبر: ۱۲۴۶۸۰۲
پاسخ نظامی به آمریکا درپی ترور شهید سلیمانی همچنان پابرجاست

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، شیخ قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس، معاون فرمانده بسیج مردمی عراق، الحشد الشعبی را شکست راهبردی آمریکا در منطقه دانست و گفت که این اقدام سرآغاز پایان دادن به حضور نظامیان تروریست آمریکایی در عراق است.

او با بیان اینکه دولت ترامپ با این ترور به ویژه ترور شهید مهندس همه خطوط ممکن را زیر پا گذاشته، گفت که شخصاً به این مسئله که پاسخ سریع و قوی از سوی عراقی‌ها به این ترور باشد، کاملاً اعتقاد داشت.

قیس الخزعلی گفت که قرار بر این بود که پاسخ نظامی عراقی‌ها به نظامیان آمریکایی ظرف ۴۸ ساعت باشد، ولی ایران خواستار تعویق این پاسخ تا زمان پاسخ خود شد.

او گفت که پاسخ مقاومت عراق تا جمعه بعد از ترور شهیدان سلیمانی و مهدی (بیستم دی) به تعویق افتاد، ولی گفت‌وگو‌های داخلی باعث شد که این پاسخ به زمان دیگری موکول شود.

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در چرایی تعویق پاسخ نیرو‌های مقاومت این کشور به آمریکا گفت که خروجی گفت‌وگو‌ها این شد که فرصت اقدام سیاسی و مردمی علیه نظامیان آمریکایی صورت گیرد و تظاهرات میلیونی بزرگ در بغداد، میوه این توافق در تاریخ عراق بود.

دبیرکل عصائب الحق گفت که اگر تصمیم به پاسخ به آمریکا گرفته شود، تصمیم فردی نخواهد بود و نیرو‌های مقاومت همه تلاش خود را خواهند کرد که این عملیات آسیبی به شهروندان عراق وارد نکند.

او شرط حمایت از دولت «محمد علاوی» نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه جدید را منوط به اجرای طرح پارلمان عراق دانست که خواهان پایان دادن به حضور نظامیان اجنبی در عراق به ویژه نظامیان آمریکایی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها