رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت:

نتیجه آزمایش بیمار مشکوک به کرونا در زنجان ۲۴ ساعت آینده مشخص می‌شود

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲ مورد بیمار مشکوک به کرونا ویروس در استان زنجان گزارش شده است که آزمایش مورد اول بطور قطع منفی اعلام شده اما نتیجه نهایی آزمایش نفر دیگر طی ۲۴ ساعت آینده اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۴۶۶۱۷
نتیجه آزمایش بیمار مشکوک به کرونا در زنجان ۲۴ ساعت آینده مشخص می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا ، دکتر محمدمهدی گویا افزود: یک بیمار خانم چینی مشکوک به ابتلا به کرونا ویروس جدید در یکی از بیمارستان های شهر زنجان بستری است که هم اکنون وضعیت عمومی وی خوب گزارش شده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس اقدامات لازم درمانی برای این بیمار انجام گرفته و برای آزمایش های اختصاصی تر، نمونه ها ارسال شده است.

گویا با بیان اینکه این بیمار تا حدودی بهبود یافته است ادامه داد: تکرار این آزمایش برای اطمینان بخشی بوده که برای آن روش جدیدی به کار گرفته شده است و تشخیص نهایی طی ۲۴ ساعت آینده در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از کرونا ویروس در کشور نداشته ایم و پیش از این ۹ مورد مشکوک به این نوع بیماری در کشور وجود داشت که آزمایش های لازم از آنها انجام شد..

وی با تاکید بر اینکه تنها مورد در دست بررسی در زمان حاضر بیمار خانم اهل چین در زنجان است، گفت: هم اکنون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در انتظار دریافت جواب آزمایش نهایی است.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: هم اکنون تعدادی تبعه چینی در استان زنجان فعالیت می کنند و هیچکدام نیازی به بررسی مجدد ندارند چرا که در بازه زمانی مشخص ورودشان، کنترل های لازم انجام گرفته است.

گویا افزود: هم اکنون بیماری کرونا ویروس واکسن و دارو برای درمان ندارد و تنها راه پیشگیری از این بیماری شستشوی مرتب دستها است.

وی اضافه کرد: در ارتباط با این نوع بیماری شستشوی دستها به دفعات تکرار شود به ویژه گروه های خاص نظیر پرستاران، پزشکان به دلیل تماس با بیماران، به این مهم توجه بیشتری کرده و از طرفی آداب تنفسی را نیز رعایت کنند.

گویا افزود: در صورت ابتلای مردم عادی به هر بیماری تنفسی از قبیل آنفلوانزا، آداب تنفسی باید رعایت شود که این از جمله راه های مهم پیشگیری محسوب می شود و جز این راهی دیگری وجود ندارد.

وی اظهار داشت: این در حالی است در برخی اوقات تبلیغاتی در این بخش مشاهده می شود که هیچ ارزش علمی ندارد.

به گفته این مسؤول هم اکنون برای مقابله با این بیماری تمامی بیمارستان های کشور از جمله بیمارستان های زنجان که در نوع خود جزء کم نظیرها به لحاظ برخورداری از امکانات است، در آمادگی بسر می برند.

وی یادآوری کرد: بیمار چینی بستری شده در زنجان با نهایت دقت و حساسیت مراقبت می شود که شاید اگر در کشور متبوع خود بود، چنین مراقبتی از وی به عمل نمی آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها