باتوجه به اجرای طرح رمز دوم پویا، از امروز رمز دوم ایستا برخی از بانک‌ها قطع خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۴۶۵۹۶
رمز دوم ایستا کدام بانک‌ها قطع می شود؟

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، براساس جدیدترین اطلاعیه بانک مرکزی درباره حذف رمز دوم ایستا (رمز دوم فعلی کارت بانکی)، و پیرو اقدامات انجام شده در این زمینه از امروز برخی از بانک‌ها نیز به لیست حذف رمز دوم ایستا اضافه می‌شوند.

در این بین بانک‌های صنعت و معدن، اقتصاد نوین، ایران زمین و سرمایه از امروز ۱۷ بهمن ۹۸ رمز دوم ایستا مشتریان بانکی خود را غیرفعال خواهند کرد.

همچنین بانک‌های سپه، انصار، گردشگری، شهر، آینده و توسعه صادرات از روز شنبه ۱۹ بهمن ۹۸ به لیست حذف رمز دوم ایستا افزوده می‌شوند و مشتریان آن‌ها باید از تاریخ اعلامی از رمز دوم پویا خود برای انجام فعالیت‌های بدون کارت بانکی استفاده کنند.

لازم به ذکر است که قطع رمز دوم ایستا در بانک‌های ملی، تجارت، پارسیان، کارآفرین، خاورمیانه، حکمت ایرانیان، موسسه اعتباری توسعه و موسسه اعتباری کوثر از روز یک شنبه ۲۰ بهمن ۹۸ اجرا خواهد شد.

قطع سرویس رمز دوم ایستا در سایر بانک‌ها نیز متعاقبا اعلام می‌شود.

با توجه به سهولت دریافت رمز دوم پویا از طریق «پیامک» مشتریان محترم بانکی می‌توانند با مراجعه به دستگاه خودپرداز بانک خود، این سرویس را فعال کنند.

چندی پیش عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی درباره اجرای طرح رمز دوم پویا گفت: توانستیم از طریق پیامک این طرح را اجرا کنیم و از ۸ بهمن ماه بانک‌ها به تدریج به این سیستم متصل خواهند شد و به محض اقدام برای جا به جایی پول، پیامک رمز پویا برای آن‌ها ارسال و ارتباط برقرار می‌شود.

گفتنی است بانک مرکزی با توجه به افزایش سوءاستفاده‌ها از کارت‌های بانکی افراد و رشد تراکنش‌های مشکوک با استفاده از کارت‌های بانکی تصمیم به اجرای استفاده از رمز‌های دوم پویا یا یکبار مصرف گرفت که به تدریج در حال انجام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها