معاون عملیات هلال احمر از ارسال ۱۸ هزار و ۵۴۰ تخته پتو و ۲۹هزار قوطی کنسرو لوبیا و تن ماهی به مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۴۵۵۳۷
ارسال بیش از ۱۸ هزار پتو برای سیل‌زدگان سیستان وبلوچستان

به گزارش جام جم آنلاین، حامد سجادی روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا با اشاره به ادامه ارسال محموله های امدادی و غذایی برای مردم سیل زده استان سیستان و بلوچستان از انبارهای امدادی سازمان امداد و نجات و جمعیت هلال احمر استان های مختلف سراسر کشور، گفت: اقلام امدادی ارسال شده شامل چادر، پتو، نایلون پوششی چادر، موکت، والور، بسته های غذایی ۷۲ ساعته و یک ماهه، قند و شکر، کنسرو، روغن، تن ماهی، حبوبات و چای بوده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: ۱۸ هزار و ۹۲۳ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۶ هزار و ۵۹۰ بسته غذایی یک ماهه، ۳ هزار و ۲۰۰ دستگاه چادر امدادی، ۱۸ هزار و ۵۴۰ تخته پتو مینگ، ۵ هزار کیلوگرم نایلون پوششی، ۶ هزار و ۷۲۵ تخته موکت، ۳۰هزار و ۶۲۷ بسته قند و شکر، ۲ هزار و ۲۲۰ شعله والور، ۱۲ هزار و ۸۲۷ قوطی روغن، ۲۹ هزار و ۱۳۷کیلوگرم حبوبات، ۲۱ هزار و ۱۴ قوطی کنسرو لوبیا، ۷ هزار و ۸۳۹ قوطی کنسرو تن ماهی و هزار و ۴۰۰ بسته چای برای توزیع در میان سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داد و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شد.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شد به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب این استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان سیستان و بلوچستان را در پی داشته است.

در این استان، تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی شده اند.

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها