رهبر حزب کارگر انگلیس در سخنانی تصریح کرد که طبق هر قانونی، اقدام واشنگتن در ترور سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» غیرقانونی بوده است.
کد خبر: ۱۲۴۴۴۶۱
کوربین: تحت هر قانونی ، ترور سردار سلیمانی غیرقانونی بود

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس در جدیدترین واکنش خود به اقدام تروریستی اخیر واشنگتن در نزدیکی فرودگاه بغداد تصریح کرد که «طبق هر قانونی»، ترور سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک اقدام غیرقانونی بوده است.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، کوربین در مصاحبه با شبکه «اسکای نیوز» تصریح کرد برخلاف ادعای مقام‌های آمریکایی، ترور فرمانده ارشد و رئیس نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، «طبق هر قانونی غیرقانونی بوده است».

رهبر حزب کارگر انگلیس سپس تصریح کرد که اگر آمریکا خواستار پایبندی کشورهای دیگر به قوانین بین‌المللی است، نباید از قوانین بین‌المللی تخطی کند.

اظهارات جدید جرمی کوربین بعد از آن مطرح شده است که در روزهای اخیر، به شدت از اقدام تروریستی واشنگتن در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی انتقاد کرده است و از «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و «بن والس» وزیر دفاع انگلیس درخواست کرده است تا با تشکیل جلسه‌ای به سؤالاتی درباره ترور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران پاسخ دهند.

این مقام انگلیسی طی سخنرانی در مجلس عوام، اقدام واشنگتن در ترور سپهبد سلیمانی را «اقدامی بسیار خطرناک و تهاجمی» توصیف کرد که می‌تواند غرب آسیا را به سمت یک جنگ دیگر سوق دهد.

وی همچنین جانسون را متهم کرد که خود را پشت وزیر دفاع انگلیس پنهان کرده تا از پاسخ دادن به سؤالاتی درباره ترور حاج قاسم سلیمانی طفره برود.

کوربین با یادآور شدن مداخله آمریکا در غرب آسیا تصریح کرد که پارلمان باید بریتانیا را از کمک کردن به آمریکا در هرگونه تقابل نظامی احتمالی با ایران منع کند.

رهبر حزب کارگر انگلیس با اشاره به حمایت بریتانیا از حمله ۲۰۰۳ آمریکا به عراق گفت: «بسیاری از ما مخالف حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ به عراق و حمله ناکام به افغانستان بودیم و من با بمباران لیبی در سال ۲۰۱۱ نیز مخالف بودم. آیا درسی از آن رخدادها نگرفتیم؟ مجلس عوام باید ورود کشور ما به یک جنگ مخرب دیگر به دستور یک کشور دیگر را رد کند».

جرمی کوربین همچنین از واکنش بریتانیا به ترور سپهبد سلیمانی انتقاد کرد و گفت: «در حیرتم که اگر ایران یک ژنرال آمریکایی را ترور می‌کرد، آیا دولت انلگیس به واشنگتن می‌گفت که کاملاً برعهده واشنگتن است که از تنش‌ها دوری کند و تنش‌زدایی کند؟»

اظهارات رهبر حزب کارگر انگلیس در حالی مطرح شده است که «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس روز گذشته با لحنی غیرمحترمانه در واکنش به حملات تلافی‌جویانه روز گذشته ایران به اقدام تروریستی اخیر واشنگتن، خطاب به ایران اظهار داشت: «ما از ایران می‌خواهیم این حملات بی‌ملاحظه و خطرناک را تکرار نکند و در عروض به دنبال کاهش‌تنش فوری باشد».

بامداد روز گذشته (چهارشنبه) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از اجرای حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به پایگاه آمریکایی عین الاسد در غرب عراق خبر داد و اعلام کرد که این عملیات در انتقام از ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش انجام شد.

پایگاه هوایی عین الاسد یک فرودگاه نیروی نظامی در استان الانبار در غرب عراق است و در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» مرکز استان الانبار قرار دارد. در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١٤، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها