یک کارشناس منطقه با اشاره به تهدیدات ترامپ علیه ایران گفت: با توجه به پایگاه های امریکا در اطراف ایران، دستمان برای اقدامات زنجیره ای کاملا باز است.
کد خبر: ۱۲۴۴۱۰۱
اقدام متقابل حتمی و بسیار دردناک است / دست ایران برای اقدامات زنجیره ای کاملا باز است

سعد الله زارعی در گفتگو با جام جم آنلاین در مورد چرایی تصمیم ترامپ در مورد ترور سردار شهید سلیمانی گفت :آمریکایی ها بر اساس یک جمع بندی غلط فاز اقداماتشان را از شکل کنترلی به سمت اقدامات تهاجمی تغییر دادند و ترور شهید بزرگوار سردار سلیمانی در فرودگاه بغداد بخشی از این نقشه عملیاتی آمریکا است که مبتنی بر رویکرد تهاجمی است.

وی خاطر نشان کرد: طبیعتا در تغییر رویکرد از کنترل به تهاجم همیشه چهره های شاخص تر مقابل مد نظر قرار میگیرند و بدین صورت در این تئوری افراد مهم و تاثیر گذار از صحنه خارج میشوند .جنایت ترور سردار بزرگ اسلام نیز بر همین اساس صورت گرفت .

این کارشناس منطقه در مورد احتمالات زمان و مکان و ابعاد پاسخ متقابل ایران عنوان کرد :ایران قبلا در این زمینه آزمون داده است ؛ وقتی گروهی تروریستی که در سوریه اقامت داشتند به مجلس شورای اسلامی حمله کردند سپاه پاسداران با اقدام نظامی علیه آنها نشان داد که توان و ظرفیت ضربه زدن به دشمنان فراسوی مرز ها را دارد. بنابراین از منظر کلی این پاسخ متقابل برای ایران یک وضعیت غیر منتظره به حساب نمی آید.

زارعی افزود : اما در این که سطح پاسخ ایران چگونه خواهد بود ، این یک مسئله نظامی است که بایستی در جلسات امنیتی مسئولان تصمیم برای آن بررسی و تعیین شود ؛اما آنچه که مسلم است انجام عملیات انتقام و دردناک بودن آن است .

زارعی در ادامه گفت : زمان و مکان این امر در حاشیه است . ما زمان و مکان را در اختیار داریم . یعنی اگر ایران بخواهد زنجیره ای از پاسخ ها را هم تنظیم کند امکان آن کاملا فراهم است چرا که آمریکایی ها دراطراف مرز های شمالی و جنوبی و شرقی و غربی جمهوری اسلامی ایران مستقر و به راحتی در دسترس هستند .از پایگاهی که در عمان و بحرین و امارات و قطر و عربستان دارند تا بگرام و نقاطی که در ترکمنستان و قزاقستان مستقر هستند و پایگاه هایی مانند اینجرلیک در ترکیه و عین الاسد در عراق و پایگاه آنها در جزیره یمنی سکوترا ، اینها همه موقعیت هایی هستند که دست کارشناسان نظامی ما را در طراحی باز میگذارند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها