عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تسلیت و تبریک شهادت سردار مقاومت گفت: قاسم سلیمانی سید الشهدای راه مبارزه با تروریسم است و خود نیز با اقدام تروریستی دولت آمریکا به فیض شهادت نائل شد.
کد خبر: ۱۲۴۴۰۴۲
قاسم سلیمانی سید الشهدای راه  مبارزه با تروریسم است

به گزارش جام جم آنلاین، مسعود گودرزی نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی افزود:اقدام وحشیانه و تروریستی امریکا نقض حاکمیت یک کشور، براساس منشور سازمان ملل متحد و قواعد مصرح حقوق بین الملل بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نقض حاکمیت یک کشوراقدامی غیر قانونی محسوب می شود، گفت:شهادت سردار قاسم سلیمانی دریک حمله تروریستی مصداق مبارزه با اقداماتی بود که ایشان در صف مقدم آن یعنی مبارزه با تروریست قرار داشت.

مسعود گودرزی اقدام آمریکا را یک اقدام تروریستی دانست و افزود: بر اساس قوانین بین المللی اقدامات تروریستی مذموم و محکوم است و بر اساس ماده 39 منشور ملل متحد اقداماتی که موجبات نا امنی و بر هم خوردن صلح و ثبات منطقه ای را فراهم می کنند غیر قانونی محسوب می شوند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات آمریکا طی این سال های هیچکدام مطابق قوانین بین الملل نبوده گفت:ترور سردار شهید قاسم سلیمانی اقدامی خبیثانه و مخالف روح و جسم قوانین بین الملل بود و ایران این حق را برای خود محفوظ می داند که در مقام مقابله قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری و بیانیه شورای امنیت ملی در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی افزود:‌ حتما ضربه این اقدام، مقابله جویانه و انتقام جویانه خواهد بود.

وی در خصوص رفتار دولت عراق به عنوان کشور میزبان نیز گفت: دولت عراق به عنوان کشوری میزبان که مهمانی با هماهنگی وارد این کشورمی شود، وظیفه دارد نقض حاکمیت ملی خود را پیگیری کند و اجازه ندهد یک مقام عالی رتبه نظامی، در کشورش مورد تهاجم و اقدامات تروریستی قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها