پزشکان آمریکایی در بررسی‌های خود به نقش ویتامین D در پیشگیری از عفونت‌ها پی بردند.
کد خبر: ۱۲۴۳۸۱۹
نقش ویتامین D در مقابله با عفونت‌ها

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، پزشکان با بیان اینکه به مدل جدیدی برای مطالعه نقش ویتامین D در پیشگیری از عفونت‌ها دست پیدا کرده‌اند، اظهار داشتند: آزمایشات انجام شده بر اساس این مدل‌ها نشان می‌دهد ویتامین D می‌تواند به طور چشمگیری تعداد باکتری‌های بیماری‌زا در زخم‌های پوستی را کاهش دهد.

پزشکان آمریکایی با اشاره به اینکه این تحقیق می‌تواند نشان دهنده ویژگی ویتامین D در پیشگیری از عفونت باشد، تاکید کردند: این مطالعه حائز اهمیت است زیرا روش جدیدی را برای بررسی مکانیزم‌هایی ارائه می‌کند که ویتامین D از طریق آن پپتید ضد میکروبی در بدن را تنظیم می‌نماید.

ویتامین D محلول در چربی است و در مواد غذایی محدودی وجود دارد که جذب کلسیم در روده را افزایش می‌دهد و برای رشد استخوان‌ها ضروری است. همچنین با قرار گرفتن در معرض نور خورشید این ویتامین در بدن تولید می‌شود که برای رشد سلول‌ها و کاهش التهاب حائز اهمیت است.

در این بررسی نقش گونه زیست فعال ویتامین D در افزایش تولید پپتید ضد میکروبی کاتلیسیدین (CAMP) مورد ارزیابی قرار گرفت. پپتید ترکیب متشکل از دو یا چند آمینو اسید است و CAMP از سلول‌های ایمنی و سلول‌هایی تولید می‌شود که مانعی برای مقابله با عفونت فراهم می‌سازند.

پزشکان آمریکایی در بررسی‌های خود مشاهده کردند موش‌های دارای ژن CAMP انسانی در برابر عفونت‌های روده مقاومت بیشتری دارند و عفونت‌های پوستی آن‌ها با گونه زیست فعال این ویتامین قابل درمان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها