«فاتو بنسودا» دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی ضمن دفاع از تلاش این دادگاه برای تحقیق در مورد «جنایت‌های جنگی» رژیم صهیونیستی، اتهام‌های تل‌آویو علیه دیوان را رد کرده است.
کد خبر: ۱۲۴۳۶۸۰
رد اتهام‌زنی‌های تل‌آویو درباره پرونده جنایات جنگی توسط دادستان لاهه

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، به رغم تشدید فشارهای رژیم صهیونیستی و حامیان آمریکایی آن به دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) به خاطر قصد این دادگاه به منظور تحقیق درباره «جنایت‌های جنگی» این رژیم در غزه و کرانه باختری، دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی به اتهام‌زنی‌های تل‌آویو پاسخ داده است.

به نوشته «میدل ایست مانیتور»، «فاتو بنسودا» دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی ضمن رد اتهام‌زنی‌ های رژیم صهیونیستی درباره ضد «اسرائیلی بودن» او اعلام کرد که او و دیوان کیفری بین‌المللی «تعصبات ضد اسرائیلی ندارند».

بنسودا تصریح کرد: «دیوان کیفری بین‌المللی طبق اصل مسئولیت خاص خودش درباره (تحقیق درباره) جنایت‌ها کار می‌کند و کاری با درگیری‌ها بین کشورها ندارد».

وی ۲۹ آذر از قضات دیوان کیفری بین‌المللی خواسته بود ظرف ۱۲۰ روز به این سوال پاسخ دهند که آیا دیوان اختیار قضایی لازم برای ورود به تحقیق درباره جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی را دارد یا نه؟.

دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی در صحبت‌های جدید خود گفته که ضرب‌الاجل ۱۲۰ روزه برای پاسخ دادن قضات دیوان به این سوال، یک ضرب‌الاجل ثابت نیست و امکان تغییر آن وجود دارد.

بنسوتا همچنین تصریح کرد: «هنوز هیچ اتهامی به اسرائیل یا فلسطین وارد نشده است و از هر دو طرف دعوت شده که شواهد و ادعاهای خودشان را (به دیوان) ارائه دهند».

دیوان کیفری بین‌المللی با رد اتهام‌ها درباره ضد اسرائیلی بودنش گفت: «این حرف یک اشتباه بزرگ است و من در کارم یک فرد کاملا مستقل و عادل هستم. هر تلاشی برای اینکه غیر از این را ثابت کند، تلاشی بی اساس و نادرست است».

وی افزود، تماس‌های مرتبی با مقام‌های رژیم صهیونیستی و فلسطینی یا نمایندگانشان در مرحله اولیه آغاز تحقیق درباره جنایت جنگی انجام شده است.

اظهارات بنسوتا در شرایط مطرح شده که بعد از اعلام قصد دیوان کیفری بین‌المللی برای تحقیق درباره جنایت جنگی رژیم صهیونیستی، حملات تل‌آویو و واشنگتن علیه دادستان کل و دیوان شدت گرفته و این فشارها همچنان ادامه دارد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها