یک روانشناس گفت: زندگی با همسر معتاد مشکلات خاص خود را دارد و تنش‌های گوناگونی برای طرف مقابل ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۱۲۴۳۳۷۳
نکات کاربردی برای برخورد با همسر معتاد

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، زهرا امام روانشناس و مشاور درباره چگونگی زندگی با همسر معتاد اظهار کرد: زندگی با همسر معتاد مشکلات خاص خود را دارد و تنش‌های گوناگونی برای طرف مقابل ایجاد می‌کند.

این روانشناس بیان کرد: کم نیستند افرادی که به دادگاه‌های خانواده مراجعه می‌کنند که حاضر نیستند حتی با وجود فرزند، زندگی خود را با همسر معتادشان ادامه دهند.

وی با بیان اینکه دو نکته در این باره وجود دارد، افزود: اول باید مشخص شود که آیا فرد قبل از ازدواج، از اعتیاد همسر خود اطلاع داشته است؟ در این صورت فرد با علم و آگاهی از اعتیاد همسرش اقدام به ازدواج کرده است.

امام با اشاره به اینکه برخی از مواقع افراد بعد از ازدواج متوجه می‌شوند که همسرشان معتاد است، گفت: ادامه زندگی با فردی که اعتیاد به مواد مخدر دارد بسیار سخت است، چراکه فرد معمولا تنش‌های زیادی را تجربه می‌کند.

این روانشناس درباره راهکارهای چگونگی زندگی با همسر معتاد، تصریح کرد: اگر متوجه اعتیاد همسرتان شدید، با حفظ آرامش خود، از رفتار‌های هیجانی پرهیز کنید و به دور از تنش و در فضایی آرام با همسر خود صحبت کنید.

وی افزود: گاهی اوقات خود فرد معتاد تمایل به ترک اعتیادش دارد، در این صورت خیلی راحت‌تر می‌توانید اقدامات درمانی را انجام دهید.

این روانشناس با بیان اینکه سعی کنید محیط خانه را گرم و صمیمی نگه دارید و مانع از بحث و جدل شوید، گفت: نکته مهم علت اعتیاد فرد به مصرف موادمخدر است که نیاز به بررسی‌های بالینی دارد، چراکه نوع اعتیاد، ماده مصرفی و طول مدت مصرف موادمخدر توسط فرد در پروسه درمان مهم است.

امام خاطرنشان کرد: ضمن صحبت کردن با یک مشاور و دریافت کمک‌های تخصصی از او می‌توانید این دوره از زندگی را با تنش‌های کمتری سپری کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها