متخصص تغذیه در گفت و گو با جام جم آنلاین:

 خودداری از گیاهخواری مطلق / بدن به گوشت هم نیاز دارد

متخصص تغذیه در گفت و گو با جام جم آنلاین عنوان کرد؛

دو روی سکه رژیم غذایی سبزیجات / گیاهخواری خوب است یا بد؟!

این موضوع که رژیم غذایی مبتنی بر سبزیجات برای بدن مفید است به ملکه ذهن همه ما تبدیل شده است. در دنیای مجازی و غیرمجازی نیز با خیل عظیمی از تبلیغات و مطالب روبرو هستیم که با رژیم گیاهی وزن خود را کم کنید.
کد خبر: ۱۲۴۳۲۸۹
دو روی سکه رژیم غذایی سبزیجات / گیاهخواری خوب است یا بد؟!

به گزارش جام جم آنلاین ، همیشه به رژیم غذایی گیاهی به دیده ای مثبت دیده می شود که البته شکی در آن نیست. اما موضوع مورد نظر بحث افراط و تفریط‎هاست. واقعا با یک رژیم غذایی صرفا مبتنی بر سبزیجات و انواع گیاهان می‎توان بدنی سالم داشت و به لاغری دلخواه رسید؟ اینکه یک فرد تمام وعده‎های روزانه خود را به گیاه‎خواری اختصاص بدهد دچار هیچ مشکلی نخواهد شد؟

شیما دانشمندپور متخصص تغذیه در اینباره به جام جم آنلاین گفت: افراد با بدن ها و پایداری های مختلف بدنی در برابر رژیم غذایی سبزیجات متفاوت هستند. اگر فرد از لحاظ بدنی و متابولیسم بدنی به راحتی با رژیم غذایی گیاهی کنار بیاید مشکلی ندارد.

دانشمندپور عنوان کرد: نکته ای که باید بسیار به آن توجه کرد این است که نوع تغذیه برای هر فردی متفاوت است. استفاده از رژیم غذایی صرفا گیاهی به این معنا نیست که شما سالم تغذیه می کنید و بدنی سالم دارید.

وی با تاکید بر اینکه رژیم غذایی گیاهی به هر حال بهترین نوع رژیم غذایی است افزود: باید به این نکته توجه داشت که تمام مواد لازم از طریق تغذیه به بدن برسد. حالا با توجه به اینکه یک فرد فقط رژیم غذایی گیاهی دارد باید این پرسش مطرح شود که آیا تمام موادی که بدن او نیاز دارد از طریق رژیم گیاهی به او می رسد؟

این متخصص تغذیه بیان داشت: بدن به کربوهیدرات نیاز دارد. اگر رژیم غذایی گیاهی را سفت و سخت پیگیری کنید طبیعتا کربوهیدرات کمتری را وارد بدن خود می کنید و از این موضوع نباید غافل شد. در واقع این افراد گیاه خوار باید سعی کنند هر چند وقت یکبار از مواد غذایی کربوهیدرات دار هم استفاده کنند.

دانشمندپور با بیان اینکه کمبود کربوهیدرات در بدن منجر به معده درد می شود گفت: کمبود این ماده غذایی باعث می شود تا با موضوع ترشح بیش از اندازه اسید در معده مواجه شویم.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: برخی از افراد در رابطه با مصرف سبزیجات زیاده‎ روی می‎کنند. این اتفاق باعث افزایش فشار بر روی مسیر گوارشی می شود و علاوه بر آن در نهایت احساس گرسنگی شدید نزد فرد به وجود می آورد.

وی تاکید کرد: تاکید بیش از اندازه بر روی رژیم غذایی گیاهی باعث ایجاد گرسنگی و در نتیجه باعث به هم ریختن خلق و خوی یک فرد می شود. این رویه اضطراب شدیدی را برای فرد به وجود می آورد.

دانشمندپور گفت: کربوهیدرات ها نباید از رژیم غذایی افراد حذف شوند. اگر یک فرد صرفا به گیاه خواری روی بیاورد صد در صد اشتباه کرده است.

وی در پایان گفت: رژیم غذایی گیاهی و استفاده از سبزیجات و میوه ها بسیار مفید و مناسب است اما نباید فراموش کرد که در کنار آن باید نیاز بدن به دیگر مواد غذایی نظیر همان کربوهیدرات ها باید برآورده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها