رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به رشد ۹.۵+ درصدی کشاورزی، رشد ۰.۴+ درصدی گروه صنعت و معدن و رشد ۱.۴- درصد خدمات در تابستان، گفت: در مجموع رشد ۰.۵+ درصدی برای نیمه اول سال ثبت می شود.
کد خبر: ۱۲۴۲۴۷۰
رشد اقتصادی نیمه اول امسال مثبت شد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، عبدالناصر همتی با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با عنوان «یک خبر و یک تقدیر و یک نظر» نوشت: خبر خوب و امیدوارکننده! رشد مثبت تولید ناخالص داخلی بدون نفت، در شش ماه اول سال ۱۳۹۸ است. در سه ماهه دوم سال، شاهد رشد ۹.۵+ درصدی کشاورزی و رشد ۰.۴+ درصدی گروه صنعت و معدن و رشد ۱.۴- درصد خدمات بودیم.

بنابراین، با ثبت رشد ۰.۶+ درصد در سه ماهه دوم سال، در مجموع رشد ۰.۵+ درصدی برای نیمه اول سال ثبت می شود. بخش نفت نیز شرایط خاص خود را دارد.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین در ادامه به موضوع تثبیت بازار ارز اشاره و اعلام کرد: حضور محکم بانک مرکزی و مدیریت اصولی و علمی بازار ارز یکبار دیگر ثبات نسبی را به بازار برگرداند. از همراهی مردم عزیز، که فضای لازم را به سفته بازان و دلالان ندادند و همراهی لازم را با بانک مرکزی داشتند، قدردانی می کنم.

رئیس کل بانک مرکزی در بخش ارائه نظر خود نیز نوشت: نظر، مربوط است به سرنوشت دو لایحه پالرمو و CFT. یقین دارم اعضای مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام، حتما حساسیت موضوع و ضرورت تداوم مناسبات بانکی و پولی در شرایط تحریم را در نظر می گیرند. بپذیریم که بانک مرکزی، در حدی که در این شرایط بسیار سخت و حساس، تکلیف دارد، حقی هم در تصمیم سازی داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها