بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه شکستن طلسم ۹ ساله حضور ایرانی‌ها در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا است.
کد خبر: ۱۲۴۱۵۲۸
سردار آزمون در آستانه رسیدن به رکوردی تاریخی

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال زنیت سن پترزبورگ روسیه امشب آخرین بازی اش در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را مقابل بنفیکا پرتغال در ورزشگاه دالوز لیسبون برگزار می‌کند.

تیم اهل سرزمین تزار‌ها که اکنون با هفت امتیاز در رتبه دوم گروه G معتبرترین رقابت‌های باشگاهی جهان قرار دارد، در صورت برتری در بازی با شاگردان برونو لاجه بالاتر از عقاب‌ها (لقب تیم بنفیکا) و البته المپیک لیون فرانسه راهی مرحله بعدی لیگ قهرمانان می‌شود. البته در صورت کسب تساوی هم باید برای صعود به دور یک هشتم نهایی منتظر توقف یا تساوی فرانسوی‌ها برابر لایپزیش، تیم صدرنشین گروه باشد.

در صورت صعود زنیت به جمع ۱۶ تیم برتر اروپا، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران پس از علی دایی، وحید هاشمیان و علی کریمی به چهارمین بازیکنی تبدیل می‌شود که در مراحل حذفی لیگ قهرمانان حضور یافته است.

دایی، اولین ایرانی حاضر در مرحله حذفی لیگ قهرمانان

شهریار فوتبال ایران در فصل ۹۹-۱۹۹۸ با تیم بایرن مونیخ به فینال جام رسید و در ۲ بازی مرحله نیمه نهایی آن فصل برابر دینامو کیف اوکراین، در مجموع ۱۶ دقیقه در زمین حضور داشت.

کریمی، رکورددار ایرانی ها

پس از هفت سال علی کریمی هم شانس بازی در مرحله حذفی این رقابت معتبر را به دست آورد. او در دیدار رفت دور یک هشتم نهایی فصل ۰۶-۲۰۰۵ با پیراهن بایرن مونیخ برابر میلان ایتالیا ۳۲ دقیقه بازی کرد و البته ۵ سال بعد در میان شگفتی اهالی فوتبال ایران با اعتماد مجدد فلیکس ماگات و این بار با تیم شالکه این فرصت را کسب کرد.

جادوگر در جریان بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی فصل ۱۱-۲۰۱۰ که با برتری ۵ بر ۲ آبی پوشان گلزن کرشن مقابل اینترمیلان به اتمام رسید، سه دقیقه در ورزشگاه جوزپه مه آتزا (سن سیرو) جای رائول گونسالس میدان رفت. کاپیتان اسبق تیم ملی تنها بازیکن تاریخ فوتبال کشورمان است که با ۲ تیم مختلف به مرحله حذفی این رقابت‌ها رسیده است.

مربی تیم ملی و رویایی که تحقق نیافت

وحید هاشمیان، سومین بازیکن ایرانی است که با تیمش به دور حذفی چمپیونز لیگ صعود کرده، اما برخلاف دایی و کریمی در این مرحله بازی نکرده است.

آزمون رکورددار می شود؟

حال پس از ۹ سال در صورت صعود زنیت، آزمون می‌تواند طلسم نماینده نداشتن فوتبال ایران در مراحل حذفی جذاب‌ترین رقابت‌های باشگاهی جهان را بشکند و البته با توجه به اینکه او جزو بازیکنان ثابت تیم روسی محسوب می‌شود، در صورت حضور در مرحله یک هشتم نهایی می‌تواند به رکورد تاریخی بیشترین دقایق بازی یک ایرانی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها