دادستان کل کشور گفت: آماری درخصوص دستگیر شدگان اغتشاش‌های اخیر ندارم، اما می‌دانم که تعداد زیادی از آن‌ها آزاد شده اند.
کد خبر: ۱۲۳۹۸۰۱
آزادی بسیاری از دستگیرشدگان اغتشاشات

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در حاشیه نشست بسیج حقوقدانان درجمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چه تعداد در اغتشاش‌ های اخیر دستگیر شده اند؟ گفت: دستگیری‌ها از روز نخست تا امروز متغیر بوده است و برخی در جمعیت‌های آنچنانی دستگیر شده اند.

وی گفت: تلاش ما در نخستین فرصت این بود که آن‌هایی که تخلف‌های جزئی داشتند یا احیاناً ممکن بود در صحنه دستگیر شده باشند هر چه سریعتر آزاد شوند.

وی گفت: آخرین آمار را ندارم اما می‌دانم تعداد زیادی از آن‌ها آزاد شدند و تعدادی هم که هنوز آزاد نشده اند کسانی هستند که در صحنه جرم، مجرم شناخته شدند یعنی دلایل و مدارکی در دست است، کار‌های تحقیقاتی و بازجویی ادامه دارد و امیدواریم در اولین فرصت به پایان برسد.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی درباره این‌که آمار رسانه‌های خارجی مبنی بر دستگیری ۳۰۰ نفر را تایید می‌کنید؟ افزود: افرادی که خارج از کشور هستند هیچ گونه دسترسی به آمار و اطلاعات ندارند و این آمار‌ها اعتباری ندارد.

حجت الاسلام منتظری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر دستگیری ۷ هزار نفر را تایید می‌کنید یا تکذیب؟ گفت: نه تنها تایید نمی‌کنم بلکه هیچ مقامی مجاز نیست بدون اطلاعات دقیق آماری بدهد.

دادستان کل کشور افزود: در خبر‌ها و گزارش‌ها دیدم که برخی چنین آماری را داده بودند که باید از خودشان بپرسید منبع این آمار و اطلاعات کجاست؟

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قوه قضاییه به منظور پیشگیری از تخلفات انتخاباتی چه برنامه‌ای دارد؟ گفت: قوه قضاییه درباره استعلام‌هایی که می‌شود بررسی‌های لازم را انجام و پاسخ می دهد و آن چه را که به عهده دادستانی کل و دادستان‌های سراسر کشور است این است که برای جلوگیری از هر گونه تخلف تلاش کنند.

دادستان کل کشور پیشگیری را از وظایف قوه قضاییه خواند و گفت: از فردا رسماً همزمان با آغاز نام نویسی از نامزدان انتخابات، ستاد‌های پیشگیری از وقوع جرم و تخلف‌های انتخاباتی تشکیل می‌شود و همزمان با شروع ثبت نام کارمان را آغاز می‌کنیم و امیدواریم با بصیرت مردم و توجه نامزدها، تخلف‌ها به حداقل و حتی به صفر برسد.

باید تفکر بسیجی در جامعه غلبه کند

دادستان کل کشورگفت: باید تفکر بسیجی در جامعه غلبه کند و البته دشمن هیچ وقت این را نمی‌خواهد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در نشست سازمان بسیج حقوقدانان که در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد، با اشاره به اینکه یک مهندس، پزشک، کارشناس، قاضی و وکیل اگر تفکر بسیجی داشته باشد، منشأ تحول و خدمات خواهد بود، گفت: مقام معظم رهبری وقتی از یک سری دانشمندان که به شهادت رسیده اند، نام می‌برند، می‌فرمایند آن‌ها بسیجی بودند یعنی تفکر و شاخص‌های بسیج در این افراد تبلور پیدا کرده است.

دادستان کل کشور افزود: از بسیجیان انتظار داریم در عرصه مبارزه با فساد به کمک دستگاه قضایی بیایند.

حجت الاسلام منتظری گفت: دستگاه قضایی به لحاظ وظیفه ذاتی خود موظف است با فساد مبارزه کند اما آیا فقط مبارزه با فساد وظیفه قوه قضاییه است؟

وی افزود: بخشی از مبارزه با فساد، پیشگیری است و نباید اجازه دهیم دشمن وارد خانه شود و بعد با او مبارزه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس از روز آینده گفت: فردا که ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس آغاز شود، ستادی به ریاست دادستانی کل، کار را همزمان با ثبت نام آغاز می‌کند و من از همکارانم در فرمانداری و شورای نگهبان خواستم همه باهم تعامل داشته باشیم و از یک سری تخلف‌ها که می‌تواند نمایندگی و انتخابات را زیر سوال ببرد پیشگیری کنیم.

وی افزود: اگر تفکر بسیجی حاکم باشد فرد خود را در معرض انتخاب مردم قرار می‌دهد و برنامه خود را صادقانه بدون کم و زیاد با مردم در میان می‌گذارد.

دادستان کل کشور ادامه داد: ما از این پست‌ها نباید به دنبال ارتقای خود باشیم بلکه باید به دنبال خدمت باشیم. باید از تخلف، پیشگیری کنیم تا فضای انتخابات آلوده نشود زیرا در غیر این صورت افرادی با اندیشه‌های دیگری وارد مجلس می‌شوند.

وی افزود: دشمن در اغتشاش‌های اخیر مرکب راهواری را به خیال خود پیدا کرد و تاخت و دو تا سه روز برخی عناصر دشمن و فریب خوردگان و برخی مردم عوام به میدان آمدند اما مردم بلافاصله وقتی متوجه شدند خط خود را جدا کردند.

دادستان کل کشور گفت: عده‌ای از عناصر اصلی دستگیر شدند و عده‌ای هم فراری و مخفی هستند اما از رصد نیرو‌های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی دور نخواهند بود.

حجت الاسلام منتظری افزود: باید توجه داشته باشیم که دشمن در این حوادث چه کرد؟

وی گفت: فضای جامعه باید برای افراد فاسد ناامن باشد و این ناامنی را همه مردم می‌توانند برای عناصر فاسد و اشرار به وجود آورند.

حجت الاسلام منتظری گفت: در فضای امن می‌توانیم شاهد انتخاباتی پرشور و حضور چشمگیر مردم باشیم و خروج این انتخابات نمایندگی شایسته، توانمند و با اندیشه و تفکر بسیجی خواهد بود و به طور قطع بسیاری از مشکلات کشور با وجود این نمایندگان حل می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها