جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی به صورت علنی در حال برگزاری است.
کد خبر: ۱۲۳۹۶۲۱
دادگاه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد برگزار شد

به گزارش جام جم آنلاین از میزان؛ دادگاه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی به صورت علنی در حال برگزاری است.

در ابتدای جلسه قاضی کشکولی ضمن اعلام رسمیت جلسه گفت: پیرو جلسه مورخ ۶.۹.۹۸ در وقت مقرر، جلسه با حضور متهم، وکلای ایشان، عوامل بررسی صحنه جرم، کارشناسان رسمی دادگستری، مطلعین و نماینده دادستان تشکیل شد.

وی خطاب به محمدعلی نجفی گفت: با توجه به تفهیم اتهامات صورت گرفته چنانچه دفاعی در ماهیت جرم دارید بیان کنید.

محمدعلی نجفی در جایگاه قرار گرفت و بیان کرد: ابهامات و پیچیدگی‌های حادثه ایجاب می‌کند که مطالب به صورت مبسوط مطرح شود تا اصل ماجرا روشن گردد. اینکه من و وکلایم اصرار به روشن شدن قضیه داریم به دلیل اهمیت و حساسیت موضوع است امید است احساس نشود که بنده و وکیلم جسارتی به دادگاه داشته باشیم. چرا که این موضوع غیر از بحث‌های حقوقی و قانونی دارای بحث‌های علمی و کارشناسی است که ما درگیر آن هستیم و بنده نیز در مورد بخشی از آنچه که اتفاق افتاده مطمئن هستم و اصرار دارم دلایلی را که مطرح می‌کنم مورد توجه واقع شود.

وی با اشاره به اظهارات کارشناسان در جلسه قبلی دادگاه افزود: تقریبا کارشناسان بر این نکته اتفاق نظر داشتند که با توجه به محل و پراکندگی اصابت گلوله، درگیری وجود داشته و اصابت گلوله غیر ارادی و در حالت کمشکش بوده است. همچنین یکی از کارشناسان نیز عنوان کردند که به هم ریختگی صحنه حادثه نشان دهنده غیر عادی بودن آن است.

نجفی درباره خروج گلوله از دست اظهار کرد: اینکه می‌گویند گلوله عمودی برخورد کرده پس باید نقطه ورود و خروج یکی باشد در حالی که کارشناسان گفتند نقطه ورود و خروج برابر نیست.

وی با بیان اینکه توضیحات کارشناسان بعضی از مسائل را مبهم گذاشته است، گفت: کارشناسان گفتند در حین کشمکش، مرحومه عقب عقب رفته و سپس به وان افتاده و بعد گلوله‌ای شلیک شده است. حال شما تصور کنید مقتوله در وان افتاده است و من اسلحه را تا ۵ سانتی متری برده‌ام. آیا این قابل تصور است پس چرا من مستقیم به سینه شلیک نکردم؛ لذا به نظر می‌رسد این نظریه درست نباشد و در اصل زمانی که گلوله آخر شلیک شد مرحومه دستم را رها کرد و بعد داخل وان افتاد.

این متهم درباره وجود خون در کف حمام و عدم وجود خون در وان افزود: از کارشناسان سوال شد اگر مرحومه در وان گلوله خورده باشد علی القاعده باید در وان نیز خون ریخته شده باشد، اما کارشناسان توضیح دادند که، چون گلوله از بدن خارج نشده طبیعتا در وان خون زیادی نیز وجود ندارد؛ اگر این اظهارات کارشناسان را درست تلقی کنیم، اما هنوز یک سوال باقی می‌ماند و آن اینکه چرا خون در کف حمام بوده است که در این مورد کارشناسان نتوانستند جواب روشنی دهند.

متهم نجفی در ادامه به زاویه گلوله با بدن مقتوله اشاره کرد و گفت: آنچه که مشخص است نقطه ورودی و خروجی گلوله در دست یکی نیست، اگر یک خط فرضی تصور کنید این خط، موازی سطح افق نیست بلکه کمی فاصله دارد و نقطه انتهایی نیز به مچ نزدیکتر است؛ حال نقطه ورودی گلوله را در نظر بگیرید که پایین پهلوی سمت راست بوده است که این خط فرضی دوم با خط افق فاصله دارد و اگر قرار بود فاصله آن مساوی خط فرضی اول باشد باید یک خط مستقیم باشد در حالی که پایین پهلو است؛ لذا از آن می‌توان دو نتیجه گرفت یا اینکه دو گلوله بوده یا اگر یک گلوله وجود داشته یک گلوله در دست بوده تغیر مسیر داده و به سینه کمانه کرده است.

متهم نجفی با اشاره به تغییر شکل گلوله گفت: من درباره کاسته شدن از سرعت گلوله در بدن به نحوی که از آن طرف بدن خارج نشده است سوال کردم که کارشناسان پاسخ دادند معلوم است گلوله به جسم سختی برخورد کرده و به واسطه برخورد گلوله با برخورد با جناق سینه گلوله به چنین وضعی دچار شده است؛ در حالی که اگر به تمام پرونده مراجعه کنید در هیچ کجا ذکر نشده که استخوان بالای سینه آسیب دیده است. در حالی که اگر این گلوله به آهن هم می‌خورد حداقل یک خط به آهن می‌انداخت. اما همانطور که می‌بینید استخوان بالای سینه آسیب ندیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها