گفت و گو با یک مربی بسکتبال؛

دختران خوزستانی آیندۀ روشنی دارند

بسکتبال خوزستان با شرکت‌های بزرگ نفتی در مسابقات مختلف قهرمانی ایران پرآوازه است.
کد خبر: ۱۲۳۶۴۰۸
دختران خوزستانی آیندۀ روشنی دارند

به گزارش جام جم آنلاین ، تیم‌های پتروشیمی و نفت آبادان، مهمترین فعالیت‌های بسکتبال این استان را در سطح کشور به خود اختصاص داده‌اند تا جایی که با حضور در رقابت‌های باشگاههای آسیا باید گفت آوازه آنها به خارج از مرزها رفته است. در این میان فقط حضور این تیم‌ها به تنهایی به آنها اعتبار نداده است بلکه مربیان و بازیکنان زیادی در بخش‌های مختلف بسکتبال استان برای ارتقاء این ورزش تلاش می‌کنند که ثمرۀ فعالیت‌های پایه‌ای آنها دیر یا زود در سطح تیم‌های باشگاهی رخ می‌نماید.
بسکتبال خوزستان علاوه بر بخش مردان در قسمت زنان نیز فعالیت‌های تأثیرگذار دارد که قهرمانی دو فصل پیش نفت آبادان در لیگ برتر بسکتبال دختران ایران و عناوین متعدد تیم‌های استان در قهرمانی‌های کشور از آن جمله است. در جمع مربیان استان نیز، خانم‌های مربی به طور مداوم فعال و در حال سازندگی هستند تا پشتوانه بسکتبال خوزستان را تأمین کنند.
یکی از این خانم‌های مربی، شقایق آب‌برین است با 27 سال سابقه مربیگری در بسکتبال.
سرمربی تیم‌های پایه و لیگ برتر در بندرامام که سابقۀ هدایت تیم امیدیه را هم در کارنامه دارد. آب‌برین‌ها سه خواهر هستند که هر سه در بسکتبال یا مربی‌اند یا داور اما شقایق آب‌برین به لحاظ هدایت تیم‌های دانشگاهی، منتخب استان، یا کار در خارج از استان مثل بوشهر و ... چهره شناخته شده بسکتبال ایران از خطه خوزستان است. وی که زمانی هدایت تیم بانوان پتروشیمی بندرامام را برعهده داشت از سال 1396 مسئولیت کمیته‌های آموزش و مربیان استان را برعهده گرفت و اکنون به عنوان مسئول کمیته مربیان با برگزاری کلاس‌های متعدد با حضور مدرسان بسکتبال کشور، در سطح مربیان بسکتبال خوزستان منشاً اثرات خوبی بوده است.
آب‌برین در کنار مسئولیت اجرایی همچنان به کار مربیگری و ساختن پشتوانه‌های مناسب برای بسکتبال خوزستان مشغول است. وی در سال جاری به عنوان سرمربی تیم امید خوزستان توانست این تیم را از سطح B به سطح A کشور ارتقاء دهد.
او می‌گوید:« چند سالی است که فعالیت‌های بسکتبال دختران رونق گرفته و تیم‌های باشگاهی یا تیم‌های سه نفره دختران این نکته را تأیید می‌کنند. همه نفرات باانگیزه بازی می‌کنند و ما در سطح استان با روحیه بهتری کار می‌کنیم زیرا فعالیت‌های دختران بسکتبالیست بهتر و بیشتر از گذشته دیده می‌شود. با کار پایه‌ای در بسکتبال استان چهره‌های مستعدی در آینده نزدیک در بسکتبال ایران معرفی می‌شوند».
مسئول کمیته مربیان بسکتبال استان خوزستان با اشاره به اینکه با وجود استقبال خوب دختران اما امکانات در سطح نیازهای آنها نیست ادامه می‌دهد:«واقعا امکانات جوابگو نیازهای این همه استعداد جوان نیست و ما در پذیرش نیروهای مستعد و پرورش آنها با مشکل روبه رو می‌شویم زیرا بعد از کشف استعداد، باید آنها را به درستی هدایت کرد و سرمایه‌گذاری دقیقی انجام داد اما بیشتر وقت‌ها کمبود امکانات مانع از برنامه‌ریزی‌های بعدی می‌شود».
این مربی باتجربه بسکتبال درباره ارتقاء مربیان استان می‌گوید:« کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است و ما مدرسان خوبی آوردیم تا به مربیان‌مان آموزش بدهند. به نظرم از نظر مربی خانم به نسبت خیلی از استان‌های کشور رشد داشتیم و با اعتماد به مربیان بومی می‌توانیم بسترهای جدید پیشرفت در سطح بسکتبال ایران را برای‌شان فراهم کنیم».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها