بازگشت تیم ملی واترپلو از اردوی مشترک با سنگاپور

بحیرایی: برای صعود به المپیک باید از دغدغۀ ورزشکاران کم شود

تیم ملی واترپلو ایران بعد از اردوی 2 هفته‌ای در سنگاپور امروز به ایران بازگشت. ملی‌پوشان برای برپایی یک اردوی تدارکاتی مشترک و حضور پرقدرت در مسابقات قهرمانی آسیا (انتخابی المپیک) به سنگاپور رفتند.
کد خبر: ۱۲۳۵۷۵۱
بحیرایی: برای صعود به المپیک باید از دغدغۀ ورزشکاران کم شود

به گزارش جام جم آنلاین ، تیم ایران در این اردوی مشترک علاوه بر پیگیری تمرینات خود با تیم سنگاپور، دیدارهای تدارکاتی هم داشت تا الکساندر چیریچ سرمربی تیم ملی ایران نقاط قوت و ضعف بازیکنان تیم را بهتر شناسایی کند.

محمد بحیرایی از ملی‌پوشان سابق واترپلو ایران درباره اوضاع کنونی تیم ملی به جام جم آنلاین گفت:تمرینات ملی‌پوشان به خوبی دنبال می‌شود و به نظرم اگر رویدادهای بین‌المللی بیشتری برای تیم ملی در نظر بگیرند بهتر است. تیم ایران در راه مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک راه دشواری در پیش دارد و با رقبای سرسختی دیدار خواهد کرد.

این عضو سابق تیم ملی واترپلو، تیم‌های قزاقستان (میزبان) و چین را دو رقیب سرسخت تیم ایران برشمرد و افزود:
تیم قزاقستان دو بازیکن صرب دارد که در لیگ روسیه بازی می‌کنند و تیم چین نیز با توافقات صورت گرفته تیمش را در لیگ صربستان شرکت داده است و نفرات این تیم در یکی از بهترین لیگ‌ها آمده می‌شوند.

بحیرایی معتقد است با تدارکات و حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در زمینه برپایی اردوهای خارجی و بازی‌های بین‌المللی، ملی‌پوشان واترپلو حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.
وی ادامه داد:
واترپلو جزو سخت‌ترین رشته‌های ورزشی دنیاست که ترکیبی از شنا، کشتی و هندبال است ولی هنوز از نظر درآمد و پیشرفت پایه به شرایط مطلوبی دست نیافته است. تیم ملی واترپلو بعد از 44 سال موفق به کسب مدال برنز در بازی‌های آسیایی 2018 شد که این یک موفقیت بزرگ است، بر همین اساس انتظار بهبودی شرایط مالی بازیکنان این رشته را بعد از موفقیت در بازی‌های آسیایی داشتیم که متاسفانه هنوز محقق نشده است. این موفقیت می‌توانست از نظر مالی اسپانسر خوبی برای بچه‌ها و ایجاد انگیزه برای آنها باشد.

مربی شنا و واترپلو درباره سقف قرارداد بازیکنان گفت:
در لیگ برتر سقف قرارداد 40 میلیون تومان است اما بیشتر بین 30 تا 35 میلیون به بهترین بازیکنان داده می‌شود. در لیگ یک بین 8 تا 10 میلیون تومان سقف قراردادهاست. لیگ برتر چهار ماه طول می‌کشد که زمان کمی است و بازیکنان باید در مدت زمان طولانی‌تر درگیر بازی‌ها باشند.
بحیرایی گفت باید در راستای ترویج و نهادینه‌سازی شنا در جامعه، برنامه‌ای جهت آموزش این رشته در مدارس تدوین شود و باید به دنبال تحول عظیمی از طریق مدارس بود. وی افزود:
در سوئد تمام رشته‌های ورزشی به صورت پایه از مهد کودک تا مقاطع بالا تدریس و آموزش داده می‌شود در حالی که جای این برنامه در نظام آموزشی کشور ما خالی است.
عضو سابق تیم ملی واترپلو با اشاره به کسب مقام سوم تیم ملی در «مسابقات آسیایی جاکارتا» گفت:
شرایط ما در آسیا ارتقا یافت ولی در حال حاضر در سطح جهانی رتبه خوبی نداریم، فقط در حوزه جوانان برای نخستین بار در مسابقات جهانی واترپلو رتبه نهم را کسب کردیم.
چیریچ، سرمربی صربستانی، مربی خوبی است. همچنین وحید رضایی کمک ایشان. محسن رضوانی، رییس فدراسیون شنا هم خودش از قهرمانان بود و دلسوز شناست و برای ارتقاء ورزش‌های آبی تلاش می‌کند.
بحیرایی به دلیل اعزام نشدن تیم‌های دانشگاهها به رقابت‌های جهانی گله‌مند است چرا که هر بار اعزام این تیم‌ها به بهانه نداشتن اعتبارات مالی منتفی شد.
وی از مهمترین مشکل سد راه واترپلو گفت:
دغدغه‌های مالی بچه‌ها بزرگترین مشکل آنهاست. اگر بچه‌ها از نظر اقتصادی تامین و حمایت شوند با انگیزه بیشتری کار می‌کنند، چون واقعاً با سطح زندگی‌های امروزی، فعایت تمام وقت در ورزش به صورت حرفه‌ای سخت است مگر اینکه ورزشکار تأمین شود.
وی با اشاره به زحمات غلامی و پیروزخواه در تیم رده‌های سنی مقام سوم مسابقات آسیا را مطلوب توصیف کرد و در پایان این گفتگو افزود: در صورت حمایت شدن این تیم، مقام بهتری در انتظار جوانان ایران بود. خوشبختانه فدراسیون شنا لیگ زیر 17 و 14 سال را برای ارتقاء واترپلو در نظر دارد که کار بسیار ارزنده‌ای برای پشتوانه‌سازی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها