گزارش جام‌جم از مسابقه جدید استعدادیابی شبکه 3

اعجوبه‌ها به صف

از آن جایی که خیلی از مردم در هر جای دنیا از هر شهر و کشوری که باشند، با خودشان فکر می کنند که انتهای استعداد و هنر خاصی هستند.
کد خبر: ۱۲۳۲۹۱۷
اعجوبه‌ها به صف

چند وقتی می شود که بازار مسابقه و برنامه‌های استعدادیابی بیش از پیش گرم شده است؛ البته که در این بین چهره های زیادی هستند که واقعا در نوع خودشان منحصر به فرد اند و گاهی توسط این برنامه ها شناخته شده‌اند و به جایی که حقشان را داشتند رسیده اند. تلویزیون هم مدتی است که به دلیل جذابیتی که چنین برنامه‌هایی می توانند داشته باشند، در شبکه های مختلف به سراغ ساخت آنها رفته است. مثل عصر جدید، شب‌کوک، ستاره ساز، زمانی برای خندیدن و... که فضایی را فراهم کرد تا هر کدام در زمینه ای به سراغ استعدادها بروند و مخاطبان خود را داشته باشند.

به تازگی برنامه «اعجوبه‌ها» وارد میدان شده و این بار قرار است به سراغ کشف بچه‌های مستعد برود. این برنامه به تهیه‌کنندگی سروش گل‌محمدی و کارگردانی احسان عبدی‌پور به تازگی به کنداکتور شبکه سه اضافه شده و قرار است تا اوایل آبان روی آنتن این شبکه برود. اجرای اعجوبه‌ها را هم مهران غفوریان به عهده دارد.

اما این که در این برنامه قرار است چه اتفاقی بیفتد و ماجرا از چه قرار است، سوالی بود که تهیه کننده آن در ادامه به آن پاسخ داد.

گل‌محمدی ابتدا در پاسخ به این که قرار است چه اتفاقی در اعجوبه‌ها بیفتد، گفت: در هر قسمت از اعجوبه‌ها قرار است که حدود 70 تا 80 مهمان داشته باشیم، در کنار آنها شرکت‌کنندگانی در برنامه حضور پیدا می‌کنند که سن شان بین سه تا 13 سال است. این بچه‌ها هر کدام استعداد خود را دارند. یکی تیراندازی می‌کند، یکی اسب‌سواری، آشپزی و یا حتی خوب قصه تعریف می‌کند. در هر برنامه هم چهار پنج نفر از این افراد شرکت می‌کنند و اجرای خود را ارائه می‌دهند.



جریان برنامه هم به این شکل است که در ابتدا مهران غفوریان با بچه‌ها گفت‌وگو می‌کند، بعد به سراغ پدر و مادرشان می‌رود و در ادامه بعد از این گپ و گفت از بچه‌ای که قرار است جلوی دوربین برود، می‌خواهد کاری را که بلد است، اجرا کند.

شاید این ماجرا شما را هم یاد برنامه‌های دیگری که با این سبک و سیاق ساخته شده است، بیندازد، موضوعی که گل‌محمدی درباره‌اش معتقد است که این برنامه با آنها از جنبه‌هایی تفاوت دارد و به همین دلیل چندان تداخلی با هم ندارند. او می‌گوید که موضوع اصلی به بچه‌هایی برمی‌گردد که در زمینه‌های مختلف توانمند و مستعد هستند.

یک کار سخت

گل‌محمدی در ادامه با اشاره به گروه سنی که قرار است در این برنامه شرکت کنند، گفت: در مورد طیف سنی که انتخاب کردیم هم باید بگویم که ما در این مجموعه گروهی را داریم که در آن روان‌شناسان هم حضور دارند، بعد از بررسی و تحقیقاتی که داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که بروز و ظهور استعدادها و توانایی‌های مختلف در بین این گروه سنی بیشتر است. قبل از آن می‌خواستیم این رده را بین دو تا 12 سال بگذاریم اما بعضی از روان‌شناسان گفتند که از سه سالگی این اتفاق بیشتر مشخص می‌شود و از سوی دیگر بعضی‌ها معتقدند که ممکن است یک بچه 12 ساله استعدادی داشته باشد که قابل مقایسه با افراد بزرگسال است. به همین دلیل خواستیم تا دامنه این جریان گسترده تر باشد.اما انتخاب این دامنه سنی به خصوص با حضور بچه‌های کوچک تر قطعا مشکلات و ماجراهایی دارد.

اتفاقی که گل‌محمدی درباره‌اش بیان کرد: این یکی از دشواری‌های کار ما است چرا که ضبط برنامه با بچه‌های سن سه تا پنج سال خیلی مشکل است. گاهی بچه وسط کار خوابش می‌برد یا حر کتی می‌کند که مجبور می‌شویم لباس‌هایش را عوض کنیم و ضبط را به تعویق بیندازیم . خلاصه آن که چنین اتفاق‌هایی کم نیستند و باعث می‌شود یک ضبط 80، 70 دقیقه‌ای حدود ده ساعت زمان ببرد.

عنوان برنامه هم مورد دیگری بود که او درباره‌اش افزود: در ابتدا عنوان برنامه اعجوبه‌های کوچک بود اما به دلیل طولانی شدن آن از جایی که مطمئن بودیم مردم بعدا ما را اعجوبه‌ها صدا می‌کنند، تصمیم گرفتیم تا ادامه آن را کنار بگذاریم.

چرا غفوریان؟

این که چرا مهران غفوریان را برای اجرای این برنامه انتخاب کرده اند هم موضوعی بود که او با بیان دلایلی که برای این اتفاق داشت، درباره‌اش گفت: ما به دنبال سبک اجرایی برای این برنامه بودیم که به مهران غفوریان نزدیک‌تر بود.

او در حال تلاش است تا در این زمینه هر روز بهتر شود و مدتی است که مشغول یادگرفتن روان‌شناسی کودک است و در این فضا فعالیت‌هایی را انجام داده. در کنار اینها ما به دنبال آن بودیم که مجری آن معروفیتی که لازم است را داشته باشد و بتواند در جا به بچه‌ها با زبان طنز و نرم جواب دهد. از بین چهره‌های مختلف سینمایی و تلویزیونی یکی از معدود کسانی که این توانایی را دارد، مهران غفوریان است. او می‌تواند در جا جواب مناسب دهد و در همان طنزش شیرینی دارد که در کنار محبوبیتش بین مردم باعث شد تا سراغ او برویم.

به بچه‌ها برچسب نمی‌زنیم

و اما یکی از مواردی که برای این جور برنامه‌ها مطرح می‌شود، آخر و عاقبت شرکت‌کنندگان و کسانی است که تا جایی پیش می‌روند و معروف می‌شوند. گل محمدی در این خصوص هم از اتفاقی که قرار است برای آنها بیفتد گفت و افزود: ما نمی‌خواهیم به بچه‌ها برچسب بزنیم و بگوییم تو بردی و شما باختی. این کار در همه دنیا غلط است و شما نمی‌بینید که بچه‌ها را بیاورند و به این شکل با آنها رفتار کنند. من این موضوع را نمی‌پسندم و در برنامه هم اجرایش نمی‌کنم، به همین دلیل جدا از این موضوع حامیانی را داریم که به استعدادهای برتر هدیه می‌دهند و در هر زمینه‌ای که بشود کمکشان کرد، حمایتشان می‌کنند. این جریان‌ها را هم با شروع برنامه بیشتر معرفی می‌کنیم و می‌گوییم برای هر کسی در ادامه چه کرده‌ایم.

فاطمه شهدوست - رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها