کد خبر: ۱۲۲۹۳۱۴
صادرات میلگرد ایران

صادرات میلگرد ایران به دلیل وجود تولید کنندگان عمده این محصول، معمولا دارای بازار خوبی بوده است. اما باید در نظر داشته باشید که این بازار همیشه دارای نوسانات و مشکلاتی بوده و اگر شخص یا شرکتی قصد فعالیت در عرصه صادرات میلگرد را دارد، باید توانایی مقابله با این مشکلات را داشته باشد.

مجموعه شهر آهن از آنجایی که در سال 1387 فعالیت خود در عرصه فروش و صادرات آهن آلات را شروع کرده، دارای تجارب ارزشمندی است که در ادامه این مطلب این نکات را در اختیار شما قرار می دهیم و از طرفی مشکلاتی که ممکن است بر سر مسیر صادرات میلگرد قرار بگیرد را با هم بررسی میکنیم تا در صورتی که قصد فعالیت در این عرصه را دارید، آگاهی لازم در این خصوص را به دست بیاورید. همچنین می توانید به سایت شهرآهن مراجعه و یا با کارشناسان صادرات میلگرد 02166130150 تماس حاصل فرمایید.

قیمت میلگرد صادراتی ایران

قیمت میلگرد صادراتی ایران به دلیل وجود مشکلاتی را در سر راه فعالایت تولید کنندگان این عرصه قرار گرفته، دارای نوسانات شدیدی شده است.

این مشکلات عبارتند از: نوسانات ارزی، تحریم های وضع شده علیه ایران که در برخی موارد وارد کردن مواد اولیه مورد نیاز را تحت الشعاع قرار می دهد و در موارد دیگر باعث سخت شدن مسیر صادر کردن میلگرد به خارج از کشور می گردد. از طرفی وجود افراد سودجو و دلال ها در کشور باعث شده قیمت های مختلفی به گوش برسد که اکثر آنها دروغ می باشد، همین امر منجر شده که افرادی که قصد فعالیت در این عرصه را دارند دچار ترس و سر درگمی گردند. راه حلی که در این میان پیش روی شما وجود دارد این است که با تحقیق و آگاهی پیش بروید تا بتوانید از بروز خطرات مختلف تا حد بسیار زیادی جلوگیری کنید. در صورتی که به دنبال قیمت میلگرد برای صادرات هستید می توانید با متخصصین ما در شهر آهن تماس بگیرید.

صادرات میلگرد به ترکیه

صادرات میلگرد به ترکیه در سالهای اخیر بسیار مورد توجه افراد فعال در زمینه صادرات میلگرد و سایر آهن آلات ساختمانی قرار گرفته است، دلیل حجم بالای صادرات به این کشور، میزان رشد اقتصادی بالا و ساخت سازهای زیادی است که در این کشور انجام می شود. البته به گفته متخصصین شهر آهن: «شما قبل از این که اقدام به صادرات هر محصولی به یک کشور بکنید، باید با اقتصاد آن کشور آشنا شوید و به این صورت در نظر داشته باشید که آیا سرمایه گذاری در زمینه صادرات به آن کشور می تواند برای شما سودمند باشد یا خیر».

برای صادرات میلگرد به ترکیه باید این نکته را در نظر داشته باشید قیمت های ارائه شده توسط فعالان این کشور واقعی نیستند و از طرفی مالیات های مربوط به صادرات نیز می توانند بسیار سنگین باشند که اگر مراقب این دو مورد نباشید ممکن است که به مشکلات زیادی بر بخورید؛ به همین دلیل اگر قصد فعالیت در زمینه صادرات به ترکیه را دارید، بهتر است ابتدا از قیمت آهن آلات مطلع بوده و کاملا با فرآیند صادرات آن آشنایی داشته باشید.

شرایط صادرات میلگرد به ترکیه

شرایط صادرات میلگرد به ترکیه موارد و نکاتی هستند که برای فعالیت در این عرصه باید آنها را به یاد داشته باشید و رعایت کنید. یکی از بخش های بسیار مهم این شرایط که باعث میشود افراد تازه کار در این عرصه را با مشکل روبرو کند، اسناد و مدارکی است که باید آنها را بشناسید و در روال کار از آنها استفاده کنید. در ادامه این موارد را خدمت شما نام می بریم:

  • کارنه تیر: به دفترچه ای می گویند که به منظور عبور کالا بوسیله کامیون از کشور های مختلف صادر می شود و باعث می شود که بتواند بدون بازرسی های دقیق و وقتگیر، عوارض کمرگی و... از مرزها عبور کند.
  • بارنامه حمل: به سند اصلی انتقال مالکیت کالای صادراتی گفته می شود که از فروشنده به خریدارد داده می شود.
  • گواهی مبدأ: به سندی گفته می شود که جزئیات باری که صادر کرده اند را در آن ذکر می کنند و جزئیاتی را در مورد آن در این گواهی ثبت می کنند.
  • گواهی عدل بندی (Packing List): به سندی می گویند که برای حمل و نقل صادر می شود و در آن مواردی مانند استاندارد، تعداد، وزن و... را ذکر کرده اند.
  • گواهی خرید: این سند که در اصل همان فاکتور می باشد، یک صورت حساب رسمی است که نام و نشانی خریدار، مقدار محصول خریداری شده، شماره قرارداد یا سفارش، نام فروشنده و به طور کلی همه اطلاعات ضروری در مورد معامله در آن ذکر شده است.
  • گواهی استاندارد: این گواهی برای کالا های مورد استفاده قرار میگیرد که از نظر قانونی نیاز به سازگاری با استاندارد های شرکت مقصد را داشته باشند.
  • کارت بازرگانی: این کارت به صورت حقوقی و یا حقیقی برای افراد صادر می شود و به شما این امکان را می دهد که با نام خود صادرات را به انجام برسانید، البته از آنجایی که گرفتن این کارت می تواند زمان‌بر و طولانی باشد، می توانید از کارت های مربوط به شرکت های صادرات آهن استفاده کنید.

ممنوعیت صادرات میلگرد

ممنوعیت صادرات میلگرد یکی از مشکلاتی بود که در مدت اخیر برای بازار صادرات این محصول بوجود آمد، اما باید در نظر داشته باشید که این موضوع از طرف دولت ایران و به منظور تعدیل وضعیت بازار داخلی بوده است و امروزه هیچگونه منع قانونی بر سر راه این کار وجود ندارد، همچنین در سال های اخیر تحریم هایی بر سر راه بازار صادرات آهن آت مختلف و میلگرد قرار گرفت که امروزه راهکارهای برای دور زدن این تحریم ها مشخص شده و از طرفی ایران توانسته بازار ثابت مربوط به آهن آلات خود را در منطقه داشته باشد. نکته بسیار مهمی که در خصوص صادرات میلگرد باید به یاد داشته باشید این است که حتما تولید کننده باید این محصول را برای شما در رده بندی صادراتی قرار دهد تا بتوانید کارهای مربوط به صادرات آن را انجام دهید.

تعرفه گمرکی صادرات میلگرد

تعرفه گمرکی صادرات میلگرد هر سال تغییرات کوچک یا بزرگی را تجربه می کند که برای اطلاع از آن باید به صورت به روز عمل کنید و از آنجایی که ممکن است شما این مطلب را در بازه های زمانی مختلفی مطالعه کنید، ما از ارائه اعداد و ارقام دقیق به شما خودداری می کنیم تا با قدیمی شدن این اطلاعات به مرور زمان، شما به اشتباه نیافتید. البته فراموش نکنید که بهتر است برای مطلع شدن از تعرفه گمرکی میلگرد، از شرکت ها و منابع معتبر استفاده کنید که قصد نداشته باشند که در این میان سود خود را افزایش دهند. خوشبختانه مشاورین ما در شهر آهن می توانند اطلاعات دقیقی در این خصوص را در اختیار شما قرار دهند، برای این کار شما می توانید با شماره‌های 02166130216 یا 09122955044 تماس بگیرید.

صادرکنندگان میلگرد

صادرکنندگان میلگرد که آمار بیشتری نسبت به سایر قسمت ها و بخش های کشور داشته اند عبارتند از:

  • شهرآهن
  • ذوب آهن اصفهان
  • شرکت فولاد مشهد
  • شرکت تولید فولاد غرب تهران
  • فولاد شلمچه
  • تولید فولاد یزد
  • تولید فولاد شهید رجایی
  • شرکت فولاد تبریز
  • تولید فولاد کرمانشاه

این شرکت های بیشترین آمار صادرات را به کشور هایی مانند: عمان، پاکستان، امارات متحده عربی، قطر، ترکیه، ترکمنستان، گرجستان، افغانستان، عراق و چین داشته اند.

باتوجه به آنچه مطرح شد صادرات میلگرد نیازمند داشتن دانش و یا دریافت مشاوره تخصصی از سمت کارشناسان این عرصه می باشد. در این راستا شهرآهن ضمن ارائه لیست قیمت انواع آهن آلات از جمله قیمت ورق استیل، قیمت میلگرد صادراتی، قیمت تیر آهن و ... مشاور و راهنمای شما در امر صادرات انواع آهن آلات خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها