میشائیل شوماخر، اسطوره اتوموبیلرانی شش سال بعد از حادثه‌ای که در حال اسکی در کوه‌های آلپ برایش اتفاق افتاد قرار است در بیمارستانی در پاریس تحت عمل جراحی سلولهای بنیادی قرار بگیرد.
کد خبر: ۱۲۲۷۷۳۸
جراحی با سلولهای بنیادی؛ امید جدید درمان شوماخر

به گزارش جام جم آنلاین ، ورزش سه نوشت: میشائیل شوماخر، اسطوره آلمانی اتومبیلرانی که شش سال پیش در حال اسکی در کوه‌های آلپ دچار حادثه‌ای شدید شد به بیمارستانی در پاریس منتقل شده و قرار است جراحی مشهور که متخصص درمان با سلولهای بنیادی است او را عمل جراحی کند.

قهرمان هفت دوره رقابتهای جهانی فرمول یک دیروز بعد از ظهر به بیمارستان ژرژ پمپیدوی پاریس منتقل شده و قرار است توسط پروفسور فیلیپ مناشه جراحی شود. عمل جراحی سلولهای بنیادی در روند فعلی درمان شوماخر انجام خواهد شد.

شوماخر در روز سوم ژانویه امسال 50 ساله شد ولی او از زمان حادثه در کوه‌های آلپ تا کنون در انظار دیده نشده است. پروفسور مناشه به گزارش نشریه فرانسوی لو پاریزین یکی از مشهوترین جراحان سلولهای بنیادی دنیا است و در سال 2014 با پیوند سلولهای بنیادی جنینی به بیماری که از نارسایی قلبی رنج می‌برده مشهور شده است.

بر اساس این گزارش، شوماخر هم توسط این پروفسور فرانسوی تحت درمانی قرار خواهد گرفت که اصل عملکردش بر پایه استفاده از سلولهای بنیادی است. انتظار می‌رود این عمل جراحی روند بهبود کامل شوماخر را تسریع کند. این روزنامه فرانسوی می‌گوید این عمل جراحی قرار بوده ماه جولای گذشته روی شوماخر انجام شود که مشکلاتی که در سلامت او پیدا می‌شود این عمل را به تعویق می‌اندازد.

شوماخر در حالی که به بخش جراحی قلب و عروق بیمارستان منتقل می‌شده از ناحیه صورت و بدن کاملا پوشیده شده بوده تا از دیدرس خبرنگاران در امان باشد. گروهی ده نفره از نیروهای امنیتی خصوصی در محل حاضر بوده‌اند تا هجوم خبرنگاران و عکاس‌ها تداخلی در اقدامات بیمارستانی بوجود نیاورد.

لوپاریزین می‌گوید از منابع خود دریافته که قرار است سلولهای بنیادی به بدن شوماخر تزریق شود. این سلولها با توزیع در بدن، به ایجاد واکنشی ضدالتهاب دامن خواهند زد که به نفع درمان شوماخر خواهد بود. انتظار می‌رود این عمل از امروز صبح آغاز شده باشد و گفته می‌شود شوماخر می‌تواند روز چهارشنبه به خانه‌اش برگردد.

پروفشور مناشه پزشک معالج شوماخر اعلام کرده که جزئیات روند درمانی او سری نگه داشته خواهد شد و این بخشی از تعهد پزشکی او است.

به گزارش دیگر منابع رسانه‌ای، شوماخر در سال جاری دست کم دو بار دیگر به بیمارستان ژرژ پمپیدو سر زده و در این مرکز پزشکی حاضر شده است. او در هر دو مورد قبلی با هلیکوپتر از سوئیس به پاریس رسیده و سپس به این بیمارستان منتقل شده است.

شوماخر در روز 29 دسامبر 2013 درحالیکه با خانواده‌اش برای تعطیلات به کوه‌های آلپ رفته بود دچار حادثه شده و از آن زمان دیگر در انظار ظاهر نشده است. این حادثه باعث فلج شدن شوماخر شده و گفته می‌شود توانایی صحبت کردن را از او گرفته است. شوماخر بعد از حادثه به مدت سه ماه در کومایی مصنوعی فرو رفته بود و بعد از آن در خانه‌اش در گلاند سوئیس تحت درمان پیشرفته قرار داشته است.

در حال حاضر گفته می‌شود وضعیت سلامت شوماخر به حالت پایدار رسیده و او امسال با هلیکوپتر به خانه خانوادگی‌اش در مایورکای اسپانیا منتقل شده تا در جشن تولد پنجاه سالگی خود شرکت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها