رئیس هیات مرکزی بازرسی انتخابات تاکید کرد؛

صیانت و حفاظت از آرای مردم

رئیس هیات مرکزی بازرسی انتخابات گفت: بی طرفی و رعایت قانون از اصول بازرسان است.
کد خبر: ۱۲۲۶۲۲۹
صیانت و حفاظت از آرای مردم

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، اولین جلسه هیات مرکزی بازرسی انتخابات در سال ۹۸ به ریاست علی طالبی رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور با حضور تمامی اعضاء برگزار شد.

در ابتدای این جلسه علی طالبی رئیس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور، ضمن خیر مقدم به حاضرین و تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین ( ع) گفت: انتخابات یکی از شاخص های مهم مردم سالاری دینی و تقویت حضور مردم در درون حاکمیت و تضمین انسجام و اتحاد بین حاکمیت با مردم است.

طالبی ادامه داد: نظارت و بازرسی اطمینان بخشی به صحت و درستی انتخابات است و بازرسی از آراء مردم و همچنین از تمام عوامل قانون مدار و کارآمد، انتخابات کشور را صیانت می کند.

رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور تصریح کرد: نظارت و بازرسی منحصر به روز انتخابات نیست بلکه در تمام جریان انتخابات نمود و تبلور دارد؛ چرا که به تصریح قانون، نظارت بر اجرای قانون انتخابات از وظایف بازرسین منتخب وزیر کشور است، لذا پویایی، اشرافیت ، بی طرفی و رعایت قانون از اصول مورد توجه بازرسی و بازرسان انتخابات است و بدیهی است بازرسی، از تک تک آراء مردم صیانت و حفاظت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: تلاش تمام عوامل و مسئولین و متولیان کشور می بایست بر محور افزایش مشارکت مردم سلامت و امنیت و قانون مداری در برگزاری انتخابات باشد.

طالبی در ادامه به بیان برخی از انتظارات از شبکه بازرسی پرداخت و گفت: بازرسی استانها تمام اقدامات کاندیداها و طرفداران، دستگاهها و عوامل دولتی و ساختارهایی که ممنوعیت دخالت در انتخابات را دارند، را نظارت و در صورت تخلف مستند و گزارش نمایند.

وی افزود: آموزش تمام عوامل بازرسی انتخابات (هیأت های استانی و شهرستانی) طی دو ماه آینده می بایست پایان پذیرد.

رئیس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور خاطرنشان کرد: هیأت های استانی نسبت به نامه های صادره از سوی این مرکز و هیأت بازرسی انتخابات اهتمام ویژه و اقدامات را تسریع کنند.

گفتنی است؛ با توجه این که نظارت بر جریان انتخابات نیاز به حضور بازرسان دارد، امسال نسبت به سنوات گذشته هیأت های بازرسی ۳ ماه زودتر تشکیل شد و احکام آقایان نصرتی، کیان ارثی، خسروی، یاسینی و فرخی به عنوان اعضای هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور از سوی رئیس هیات صادر گردیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها