مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد:

برگزاری دادگاهی برای «منافقین»

رئیس قوه قضاییه گفت: شهدای ترور، نشانه‌های اقتدار و نیز مظلومیت نظام ما هستند.
کد خبر: ۱۲۲۵۹۵۷
شهدای ترور، نشانه‌های اقتدار و مظلومیت نظام

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در دیدار شماری از جانبازان و خانواده‌های شهدای ترور افزود: بر خلاف شهدای جبهه ها، شهدای ترور به طور مظلومانه به شهادت رسیدند و اصحاب رسانه و هنر باید برای شهدای ترور کار مضاعف انجام دهند.
وی گفت: همواره باید به موضوع شهید و شهادت پرداخت، اما باید به شهدای ترور به طور ویژه پرداخته شود و این کار برای کنار زدن نقاب از چهره نفاق بسیار موثر است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: تروریست ها، منافقین و حامیان آن‌ها در حالی که دائم از آزادی، استقلال، حقوق انسان‌ها و حمایت از اقلیم خاص در جایی از کشور دم می‌زنند، اما ناجوانمردانه عده‌ای را ترور می‌کنند و به شهادت می‌رسانند که باید با تلاش برای بر ملا کردن چهره واقعی آن‌ها در دنیا نسبت به آنان جهل زدایی کرد.

وی اضافه کرد: باید نشان دهیم غربی‌ها که داعیه دار مقابله با تروریسم هستند چگونه از تروریست‌ها حمایت می‌کنند؟

رئیس قوه قضاییه افزود: تجلیل از مقام شهدای ترور؛ چهره تروریست‌های کوردل را بر ملا می‌کند تا معلوم شود که چرا یک کودک خردسال تا یک پیرمرد ۸۰ ساله را بی هیچ گناهی به شهادت می‌رسانند؟

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به حادثه مظلومانه و خونین کربلا گفت: سوالی که کودک خردسال امام حسین (ع) پرسید مبنی بر اینکه چه کسی مرا در این سن کم یتیم کرده است، جمله‌ای مهم و اساسی است که باید در تاریخ ثبت و به آن پاسخ داده شود.

وی افزود: دنیا باید پاسخ دهد که به چه گناه و تقصیری خون سیدالشهدا و فرزندان و یاران وی ریخته شد و فرزندان ایشان یتیم شدند و امروز خانواده‌های شهدای ترور ازجمله از اهواز، کردستان و نقاط مختلف کشور همین سوال دارند که عزیزانشان به چه گناهی به شهادت رسیدند؟

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: امروز باید دنیا از اسرائیلی‌ها سوال کند که دانشمندان جوان هسته‌ای ایران که جز به پیشرفت علمی و فناوری کشور نمی‌اندیشیدند و فقط برای آن کار می‌کردند چرا باید خونشان ریخته شود و این گونه مظلومانه کشته شوند و این سوالی است که رژیم صهیونیستی باید به آن جواب دهد؟.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: امام حسین (ع) خود را فدا کرد تا از مردم جهل زدایی شود و امروز هم دنیا دچار جاهلیت مدرن است، جاهلیتی که هم امپراتوری رسانه‌ای و خبری گسترده‌ای دارد و هم در پشتوانه خود از قدرت برخوردار است.آنچه می‌تواند این جاهلیت مدرن را از بین ببرد خون شهیدان است.

رئیس قوه قضاییه افزود: خون شهدای ترور این مزیت را دارد که شاخص‌های جاهلیت مدرن را به سرتاسر دنیا به ویژه به جوانان آینده ساز کشور و منطقه معرفی کند.

باید چهره مستکبران حامی تروریسم در دنیا برملا شود

رئیس قوه قضاییه گفت: باید پیگیری کنیم تا چهره واقعی مستکبران و سازمان‌های تروریستی مورد حمایت آنان بیش از پیش برملا شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جمع شماری از جانبازان و خانواده‌های شهدای ترور افزود: این پیگیری باید هم از منظر حقوقی و هم رسانه‌ای از جانب بخش‌های مختلف در کشور صورت گیرد.

وی گفت: حتماً لازم است که این مسأله به صورت یک پیگیری حقوقی قوی در دستور کار قرار گیرد و هم وزارت امورخارجه، هم بخش بین الملل قوه قضاییه و هم سازمان‌های مردم نهاد باید این کار را از طریق مجامع بین المللی دنبال کنند و بکوشند پرونده‌های موجود ترور از طرق حقوقی پیگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: البته به علت حضور استکبار در بسیاری از مجامع حقوقی بین المللی امکان احضار تروریست‌ها و محاکمه آنان وجود ندارد، اما به هر حال باید همه بخش‌های مسئول نهایت تلاش خود را بکنند و اسناد کامل را در این زمینه جمع آوری و ساماندهی کنند.

وی گفت: درباره ترورها، سازمان منافقین و بسیاری از سازمان‌های تروریستی مشابه آن‌ها به طور کلی مسئولیت کیفری دارند و اقدامات تروریستی آنان کیفرخواست بلندبالایی خواهد بود که می‌توان بر ضد آن‌ها تنظیم کرد.

رئیس قوه قضاییه افزود: امروز برای بسیاری از سازمان‌های مدعی حقوق انسان ها، خون انسان‌ها مطلقاً ارزشی ندارد و کشورهایشان پایگاه تروریست هاست.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: امروز در دنیا در زمینه مبارزه با تروریسم استاندارد‌های دوگانه‌ای وجود دارد بنابراین باید در دنیا نسبت به مستکبران نفرت عمومی برانگیخته شود که این مسئله از مهم‌ترین اهدافی است که می‌توان در این زمینه پیگیری کرد.

وی خطاب به خانواده‌های شهدای ترور گفت: آنچه امروز از بیداری در منطقه و رسوایی چهره تروریست‌ها در منطقه و جهان مشاهده می‌کنید محصول خون شهدای شماست، زیرا خون این شهدا متصل به خون ثارالله است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: همانگونه که خدا از خون سیدالشهدا نگذشته است از خون کودک خردسال شهید تا پیرمرد ۸۰ ساله شهید هم هرگز نخواهد گذشت.

وی گفت: در هم پیچیده شدن تومار تروریست‌های خون آشام مانند داعش از دستاورد‌های خون شهداست و آنچه امروز در این کشور و نظام می‌بینیم محصول شهدای خون کربلا و کربلا‌های ایران اسلامی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها