مدیر مسئول نشر زهره از ترفند عجیب برخی کتابفروشان برای فروش کتاب گفت.
کد خبر: ۱۲۲۲۸۱۴
ترفند عجیب کتابفروشان برای جذب مخاطب

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، ممکن است خرید کتاب برای عده‌ای کار روزانه و برای برخی دیگر جذابیت خاصی نداشته باشد؛ در این میان کتاب فروشانی در سراسر نقاط ایران مخصوصاً خیابان انقلاب به چشم می‌خورند که با ترفند‌های عجیبی مثل تخفیف ویژه کتاب باعث خرید بیشتر رهگذران می‌شوند. البته این کار دزدی ادبی یا به اصطلاحی دیگر قاچاق کتاب است که به صنعت نشر ضربه‌ای شدید و جبران ناپذیر وارد می‌کند؛ به گونه‌ای که با همین تکنیک و ترفندها، فعالیت بسیاری از ناشران روز به روز کمتر می‌شود و بیشتر شاهد پایین آمدن کرکره مغازه ناشران اصیل و معروف هستیم.

نظام الدین نوری مدیر مسئول انتشارت زهره در خصوص ترفند ناشران و کتاب فروشان برای جذب مخاطب به خبرنگار ما گفت: مردم از دستفروشان به علت قیمت کم، کتاب می‌خرند. گاهی اوقات فروشندگان با ترفند خود مثل تبلیغ قیمت بالا و تخفیف ویژه، مردم را برای خرید کتاب زیرمیزی گول می‌زنند.

نوری با اشاره به اینکه مکان‌های فرهنگی مانند کتاب فروشی‌ها از ترفند طراحی ویترین برای جذب افراد استفاده می‌کنند، اظهار داشت: بنده به عنوان ناشر یا مخاطب عام این کار کتاب فروشان را تحسین می‌کنم؛ به نظرم کار عالی برای تبلیغ است. به شرط اینکه کتاب دارای محتوای مناسب و کافی برای مخاطب باشد.

وی افزود: گاهی اوقات در تهران افراد ممکن است به خرید کالایی مانند کتاب نپردازند؛ اما در یک شهرستان با طراحی یک ویترین خوب، جذب خرید کتاب پرمحتوا با قیمت مناسب شوند.

نوری در پایان گفت: به عنوان ناشر از صدا و سیما درخواست پخش برنامه‌هایی با محتوای دورهمی اهالی قلم و مخاطبان در جهت معرفی کتاب را دارم. البته فقط تلاش رسانه‌ها و تلویزیون در این امر کافی نیست؛ همه باید با همت لازم در جهت افزایش فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در تلاش باشیم تا اوضاع بهتری پیش روی ما باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها