جگوار قصد دارد اولین نمونه تولید شده مدل D-Type این شرکت را در نمایشگاهی در انگلیس در معرض نمایش قرار دهد.
کد خبر: ۱۲۲۱۵۱۸
نمایش یک خودروی تاریخی در انگلیس +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، جگوار خودروی تاریخی و زیبای D-Type را در نمایشگاه خودرو‌های کلاسیک Concours of Elegance در شهر همپتون کورت کشور انگیس در تاریخ ۱۵ تا ۱۷ شهریور سال جاری به نمایش می‌گذارد. در کنار اولین مدل D-Type جگوار اتومبیل‌های کلاسیک فراری و استون مارتین نیز قرار دارند.

خودرویی که در نمایشگاه شهر همپتون به نمایش گذاشته می‌شود اولین نمونه D-Type جگوار با همان ساختار فنی و ظاهری اولیه است و شاید تنها تغییر موجو در این اتومبیل ترمیم محل‌های آسیب دیده رنگ بدنه باشد. این خودرو در اوایل دهه ۶۰ میلادی ساخته شده و رنگ اصلی آن مشکی است.

اولین نمونه D-Type جگوار در زمان ساخت با هدف خودرویی پرسرعت برای شرکت در مسابقات اتومبیل‌رانی طراحی و تولید شد و توانست موفقیت‌های زیادی را برای جگوار در آن سال‌ها بدست آورد. درخشان‌ترین نتایج این خودرو در اوایل دهه میلادی رقم خورد.

جگوار تعداد بسیار محدودی از این خودرو را تولید کرده بود و بیشتر آن‌ها نیز بر اثر تصادفات سنگین آسیب فراوان دیده و از بین رفتند؛ لذا نمونه مورد نمایش در همپتون از اهمیت بسیار خاصی برخوردار است.

برخی از علاقمندان و طرفداران خودرو‌های کلاسیک تلاش کردند نمونه‌هایی از این خودرو را بازسازی و باز تولید کنند و توانستند موفقیت بزرگی را بدست آورند. این گروه پس از ۳۰۰۰ ساعت کار بر روی این خودرو اولین نمونه D-Type را بازتولید کرند.

خودرو‌هایی تاریخی و بسیار کمیاب و حتی نایاب از شرکت‌های مک‌لارن، رویس‌رویز، لوتوس، فراری و استون مارتین در این نمایشگاه در معرض دید قرار می‌گیرند. مطمئنا این نمایشگاه مورد استقبال بسیار مناسبی از سوی طرفداران و دوست‌داران خودرو‌های کلاسیک قرار می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها