رئیس کمیسیون مشترک برجام پس از نشست ۲۸ ژوئیه (۶ مرداد) بیانیه‌ای درباره این نشست منتشر کرده است.
کد خبر: ۱۲۲۰۱۹۰
رئیس کمیسیون مشترک برجام بیانیه داد

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، در بیانیه هلگا اشمید آمده است:

«نشست فوق‌العاده کمیسیون مشترک برجام در تاریخ ۶ مردادماه ۱۳۹۸ به درخواست فرانسه، آلمان و انگلیس و جمهوری اسلامی ایران در شهر وین اتریش برگزار شد. این نشست به منظور بحث در مورد ضرورت اجرای کامل و موثر برجام در تمام جوانب آن برگزار شد.

کمیسیون مشترک به ریاست خانم هلگا اشمید به نیابت از خانم فدریکا موگرینی، نماینده عالی اتحادیه اروپا، و با حضور اعضای E۳+۲ (شامل چین، فرانسه، آلمان، روسیه و انگلیس) و ایران در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزرای خارجه برگزار شد.

بر اساس مفاد برجام، کمیسیون مشترک مسئولیت نظارت بر اجرای توافق هسته ای را بر عهده دارد.

شرکت‌کنندگان بر تدوام تعهدشان به حفظ برجام تاکید کردند. آنها یادآوری کردند که تعهدات هسته‌ای و رفع تحریم‌ها دو بخش اساسی توافق هستند.

همچنین بر مفاد تعهدات مندرج در بیانیه‌های رئیس، متعاقب نشست‌های قبلی کمیسیون مشترک تاکید مجدد داشتند و به طور خاص تداوم گفتگوها در سطح کارشناسی در خصوص موضوعات مرتبط با رفع تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای مورد تاکید مجدد قرار گرفت.

شرکت‌کنندگان بر حمایت قاطع و مسئولیت جمعی اعضا برای تداوم پروژه‌های هسته‌ای (به‌طور خاص پروژه اراک و فردو) که بخشی اصلی از برجام به‌منظور حصول اطمینان از ماهیت کاملاً صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران است، تاکید داشتند.

برگزاری نشست کمیسیون مشترک در سطح وزرای خارجه در آینده نزدیک مورد توافق واقع شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها