مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران از ابطال معاینه فنی ۲ هزار خودروی دودزا با اعلام شهروندان در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۷۹۱۴
ابطال معاینه فنی ۲۰۰۰ خودرو در تهران

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، نواب حسینی منش با بیان اینکه ملاک، دودزا بودن خودروها است گفت: این اقدام شهرداری برای کنترل و کاهش آلودگی هوا است که در سال گذشته فراخوان آن منتشر شد. در این فراخوان از شهروندان درخواست شده که به صورت داوطلبانه روی ناوگان حمل و نقل شهر تهران اعم از ناوگان اتوبوسرانی، خودروهای دیزلی، خودروهای سنگین و سبک نظارت داشته باشند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند با تصویربرداری از هر خودروی دودزا و انتشار آن در اینستاگرام با هشتگ «#دود_بدرود» یا اعلام شماره پلاک به سامانه ۱۸۸۸ در کنترل آلودگی هوا نقش مهمی داشته باشند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در مورد چگونگی شناسایی خودروی دودزا بیان کرد: بعد از اعلام شهروندان، همکاران حاضر در اتوبوسرانی، خدمات شهری و دیگر سازمان‌های مربوط، خودروی مذکور را شناسایی و مجدد از آن تست معاینه فنی و تست آلایندگی می‌گیرند. همچنین ممکن است خودرو توسط سامانه GPS شناسایی شود و اطلاعات خودرو به اکیپ‌های مشترک ستاد معاینه فنی شهرداری تهران و پلیس راهور ارسال شود. دستگاه سیار پرتابل آلایندگی با حضور در همان مکانی که خودروی مذکور قرار دارد، آلایندگی خودرو را می سنجد و اگر این آلایندگی بیش از حد استاندارد ابلاغیه سازمان محیط زیست باشد (حتی در صورت داشتن معاینه فنی) معاینه فنی باطل خواهد شد و ماشین توسط پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه می‌شود. همچنین مالک خودرو موظف است که خودروی خود را جهت اصلاح به تعمیرگاه بفرستد. اگر این اقدام انجام نشود خودروی متخلف روزانه توسط دوربین ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه همزمان با اجرای مرحله دوم طرح کاهش در آذرماه سال گذشته (۱۳۹۷) اجرای این طرح نیز آغاز شد، اظهار داشت: درحال حاضر معاینه فنی بیش از ۲۰۰۰ خودرو به خصوص خودروهای دیزلی باطل شده و در این زمینه برخورد قانونی صورت گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها