فرناندو کورباتو مردی که استفاده از کلمه عبور را برای ورود به محیط کار رایانه‌ها ابداع کرده بود، در 93 سالگی درگذشت.
کد خبر: ۱۲۱۷۲۸۱
مخترع کلمه عبور درگذشت +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، فرناندو کورباتو مردی که استفاده از کلمه عبور را برای ورود به محیط کار رایانه ها ابداع کرده بود، در 93 سالگی درگذشت.کورباتو نقش چشمگیری در ارتقای سرعت پردازش رایانه ها نیز ایفا کرد.

اما شهرت اصلی وی به واسطه ابداع کلمه عبور برای رایانه هاست. وی که از جمله محققان دانشگاه ام آی تی محسوب می شود وقتی یک سیستم اختصاصی برای به اشتراک گذاری زمان ابداع کرد تا افراد به طور مشترک در یک زمان از رایانه ای استفاده کنند، مجبور شد به دنبال روشی برای حفاظت از داده های هر فرد و حفظ حریم شخصی اشخاص بگردد.

سرانجام کورباتو به این نتیجه رسید که برای حل این مشکل باید کلمه عبور را ابداع کند و این کار را انجام داد. وی یک سیستم شبیه ساز نیز ابداع کرد که سرعت واکنش رایانه ها را از چند ساعت به چند ثانیه کاهش داد. همچنین وی پایه گذار بسیاری از تنظیمات سیستم عامل های امروزی به منظور حفاظت از حریم شخصی کاربران بود.

قانون مشهور کورباتو هم توسط این محقق ابداع شده است که بر اساس آن برنامه نویسان صرف نظر از زبان برنامه نویسی مورد استفاده شان به یک میزان و با حجمی مشابه کدنویسی می کنند.

وی در سال های بعد از مشکلات استفاده از کلمه عبور به خصوص در فضای اینترنت آگاه شد و تلاش هایی برای حل این مشکل که به قول خودش به یک کابوس مبدل شده است، به عمل آورد. هر چند هنوز در این زمینه پیشرفت کافی حاصل نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها