جنجال افشای پیام‌های سفیر انگلیس ادامه دارد

خروج ترامپ از برجام به‌دلیل خصومت با اوباما

افشای بخش دیگری از مکاتبات محرمانه سفیر انگلیس در آمریکا با لندن نشان می‌دهد که او معتقد بود رئیس‌جمهور ایالات متحده فقط به دلایل شخصی از توافق هسته‌ای ایران خارج شده است.
کد خبر: ۱۲۱۷۲۵۳
خروج ترامپ از برجام به‌دلیل خصومت با اوباما

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، یک هفته پس از افشای پیام‌های محرمانه «کیم داروک» سفیر مستعفی انگلیس در آمریکا درباره بی‌کفایتی و ناکارآمدی دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده، بامداد یکشنبه باز هم بخش دیگری از این مکاتبات با لندن منتشر شد.

روزنامه «دیلی‌میل» در گزارش جدیدی از پیام‌های محرمانه داروک به دفتر نخست‌وزیری انگلیس، نوشت که او در یکی از این مکاتبات به لندن تاکید کرده بود ترامپ فقط به دلیل خصومت شخصی که با «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا داشته، از توافق هسته‌ ای ایران خارج شد.

این پیام سفیر انگلیس در ماه می سال ۲۰۱۸ و ساعاتی پس از بازگشت «بوریس جانسون» وزیر خارجه وقت بریتانیا از سفری که برای حفظ توافق هسته‌ ای به کاخ سفید داشت، به لندن ارسال شده بود.

داروک که پس از افشای مکاتبات محرمانه‌اش با لندن در هفته گذشته مجبور به استعفا شده بود، در این پیام به دفتر نخست‌وزیری انگلیس تصریح می‌کند که ترامپ فقط برای عصبانی کردن اوباما و به دلایل شخصی برجام را پاره کرد و جانسون نیز در ملاقات با «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا نتوانست آنها را به باقی‌ماندن در توافق مجاب کند.

این افشای بخش دیگری از پیام‌های داروک به لندن در حالی صورت می‌گیرد که «اسکاتلندیارد» و پلیس انگلیس به اصحاب رسانه هشدار داده بود که دیگر هیچ قسمتی از مکاتبات مذکور را منتشر نکنند و در غیر این‌صورت شامل مجازات قانونی می‌شوند.

در اسنادی که هفته گذشته از ارزیابی‌های سفیر انگلیس در آمریکا از دولت ترامپ منتشر شده بود، او رئیس‌جمهور آمریکا را «بی‌منطق، متزلزل و بی‌کفایت» خوانده و ناکارآمد توصیف کردن کاخ سفید، هشدار داده بود که سیاست‌های ترامپ در قبال ایران بی‌ربط و آشوبناک هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها