پایان کار ایران در دوره از رقابت های لیگ والیبال ملت ها ؛

آخر شاهنامه، «رده پنجمی» بود

تیم ملی والیبال ایران با کسب عنوان پنجمی، به کار خود در این دوره از رقابت‎های لیگ ملت های والیبال پایان داد. شاگردان ایگور کولاکوویچ در آخرین دیدار خود در این دوره از لیگ ملت های والیبال با نتیجه سه بر دو مقابل برزیل شکست خوردند تا به این ترتیب جایی در میان چهار تیم برتر رقابت ها نداشته باشند.
کد خبر: ۱۲۱۷۰۴۹
آخر شاهنامه، «رده پنجمی» بود

به گزارش جام جم آنلاین ، والیبال ایران در این دوره از رقابت های لیگ والیبال ملت ها درخشان و پیروزمند بود، برد پس از برد و صدرنشینی در جدول مقدماتی در هفته های متوالی. شاگردان ایگور کولاکوویچ پس از پنج هفته درخشانی که در گروه های مقدماتی پشت سر گذاشتند به عنوان تیم دوم جدول راهی مرحله نهایی شدند، مرحله ای که به میزبانی شیکاگوی آمریکا برگزار می شد.

با توجه به نتایج درخشان تیم ملی والیبال ایران در مرحله مقدماتی ، بسیاری انتظار داشتند این تیم در مرحله نهایی به دیدار فینال برسد، انتظاری هم که بیراه نبود اما سقف آرزوهای والیبال ایران در این مرحله از عنوان پنجمی عبور نکرد. این اتفاق برای برخی از کارشناسان قابل پیش بینی بود. البته نرسیدن ایران به فینال همان قدر قابل پیش بینی بود که رسیدنش. به هر حال پرونده تیم ملی والیبال ایران در این دوره از رقابت ها بسته شد و رضایت از عملکرد ملی پوشان ایران با وجود شکست مقابل برزیل و عدم راهیابی به جمع چهار تیم برتر کاملا مشهود است.

به هر حال تیم ملی والیبال ایران بامداد امروز مقابل برزیل باز هم نتیجه ای به دست آورد که حسرتی تکراری را یادآور شد. شاگردان ایگور کولاکوویچ در تیم ایران باز هم همانند مرحله مقدماتی تا مرز پیروزی مقابل این قدرتمند پیش رفتند اما در نهایت بازی را واگذار کردند. تیم ایران دو ست نخست را به برزیل واگذار کرد اما دو ست بعدی را با برتری پشت سر گذاشت تا کار به ست پنجم کشیده شود. در حالی که ملی پوشان والیبال ایران تا رسیدن به نیمه نهایی و جمع چهار تیم برتر یک ست فاصله داشتند قافیه را حریف قدر باختند و پنجمی دومین دوره لیگ والیبال ملت ها قناعت کردند. البته در ست پنجم هم اشتباه داوری مشهود بود و هم اشتباهات بازیکنان.

ترکیب ابتدایی ایران در مقابل برزیل: سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، محمد موسوی، علی اصغر مجرد و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو)

ست اول

بازی پایاپای آغاز شد و اما در ادامه درخشش ریکاردو لوکارلی اختلاف امتیازی را در ابتدای مسابقه به عدد پنج رساند. در ادامه این اختلاف امتیازی به عدد هشت رسید. اما زمانی که استراحت فنی برای تیم ایران تعیین شد کولاکوویچ با فرستادن فرهاد قائمی به میدان به جای پوریا فیاضی تا حدودی موفق شد سرویس های لوکارلی را کنترل کند. اما با این وجود برتری برزیلی ها ادامه داشت و اختلاف امتیاز پنج امتیاز حفظ شد. ایران امتیازات متعددی را از دست داد و از سویی تیم ملی والیبال برزیل بسیار روی سرویس خوب امتیاز گرفت تا در نهایت این ست با نتیجه 25 بر 20 به سود برزیل به پایان برسد.

تیم ملی ایران در پایان ست نخست 10 امتیاز از اسپک، 3 امتیاز از دفاع، 3 پوئن سرویس و 3 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و در مقابل تیم ملی برزیل نیز 14 امتیاز از اسپک، یک امتیاز مستقیم از دفاع روی تور، 3 پوئن سرویس و 6 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

ست دوم

تیم ملی والیبال ایران در ست دوم نیز در ابتدا خوب پیش رفت و باز هم پایاپای تیم ملی والیبال برزیل امتیاز گرفت به طوری که هم امتیاز بودند. رزنده کاپیتان نامدار برزیل نیمکت نشین شده بود. در این ست علی شفیعی به جای علی اصغر مجرد که مصدوم شده بود گام به میدان گذاشت. مجرد در پی برخورد با فیاضی مصدوم شده بود. نکته بارز این ست دفاع خوب ایران بود.

در ادامه عملکرد خوب برزیلی ها باعث شد تا از لحاظ امتیازی از ایران پیش بیفتند. این اختلاف امتیاز روی عدد سه باقی ماند و تا آخر مسابقه نیز حفظ شد. به این ترتیب تیم ملی والیبال برزیل دومین ست را هم برد؛ اینبار با نتیجه 25 بر 23.

تیم ملی ایران تا پایان ست دوم، 26 امتیاز از اسپک، 6 امتیاز از دفاع، 5 پوئن سرویس و 6 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و در مقابل تیم ملی برزیل نیز 23 امتیاز از اسپک، 4 امتیاز مستقیم از دفاع روی تور، 6 پوئن سرویس و 16 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

ست سوم

تیم ملی والیبال برزیل برای صعود به جمع چهار تیم برتر رقابت ها پیروزی در یک ست دیگر را لازم داشت. اما ایران در ست سوم خود را به آب و آتش زد و هر چه داشت رو کرد تا شانس صعود به مرحله نیمه نهایی را از دست ندهد. تیم ایران در این ست کاملا بر تیم ملی برزیل برتری داشت و دفاع بسیار خوبی روی تور از خود نشان داد. این ست با عملکرد خوب دفاعی ایران 26 بر 24 به سود ایران به پایان رسید تا بر خلاف انتظار برزیلی ها کار به ست چهارم کشیده شود؛ ستی بسیار حساس و هیجان انگیز.

تیم ملی ایران تا پایان ست سوم، 42 امتیاز از اسپک، 10 امتیاز از دفاع، 5 پوئن سرویس و 11 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و در مقابل تیم ملی برزیل نیز 39 امتیاز از اسپک، 8 امتیاز مستقیم از دفاع روی تور، 6 پوئن سرویس و 21 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

ست چهارم

تیم ملی والیبال ایران در ست چهارم نیز سراسر هجومی بود. ملی پوشان والیبال ایران برای رسیدن به مرحله نهایی باز هم به آب و آتش زدند. در این ست میلاد عبادی پور عملکرد درخشان و موثری داشت. اختلاف امتیازی دو تیم در برخی از لحظات به عدد سه رسید. برزیلی ها تلاش زیادی کردند تا نتیجه بازی را برگردانند اما این اتفاق نیفتاد. در واقع انگیز ملی پوشان والیبال ایران بیشتر از آن بود که اختلاف امتیازی خود را از دست رفته ببیند. این ست که با درخشش تیم ایران همراه بود در نهایت با شکست 25 بر 20 تیم برزیل به پایان رسید. به این ترتیب این بازی زیبا و هیجان انگیز به ست پنجم کشیده شد تا سرنوشت تیم صعود کننده به جمع چهار تیم برتر رقابت ها در این ست مشخص شود.

تیم ملی ایران تا پایان ست چهارم، 58 امتیاز از اسپک، 13 امتیاز از دفاع، 7 پوئن سرویس و 16 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و در مقابل تیم ملی برزیل نیز 47 امتیاز از اسپک، 11 امتیاز مستقیم از دفاع روی تور، 6 پوئن سرویس و 30 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

ست پنجم

و ست سرنوشت ساز از راه رسید. در این ست باز اما بخت با ملی پوشان ایران همراه نبود. هم اشتباهات فردی، هم عصبانیت سعید معروف و هم اشتباهات داوری مزید بر علت شد تا تیم ملی والیبال برزیل پیش بیفتد. البته اشتباهات داوری باعث شد در امتیازات ابتدایی (امتیاز هشت) کار به تساوی کشیده شود. سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال ایران باز هم آن روی بد خود را در والیبال نشان داد و به دلیل اعتراض به داور یک کارت زرد دریافت کرد. در ادامه شرایط باز هم به سود ملی پوشان والیبال برزیل پیش رفت. آنها میدان را در دست گرفتند و بر خلاف بازیکنان ایران و به خصوص سعید معروف در کمال آرامش به کار خود ادامه دادند. در نهایت این ست با نتیجه 15 بر 10 به سود برزیل به پایان رسید. تیم برزیل به جمع چهار تیم برتر رقابت ها صعود کرد و تیم خسته اما شایسته ایران نیز با مقام پنجمی با این دوره از رقابت های لیگ والیبال ملت ها به کار خود پایان داد. نکته بسیار بارز ست پنجم رای خبرساز و مشکوک و البته احتمالا اشتباه داور به سود برزیلی ها بود، این رای باعث شد تا در امتیاز هشت ایران با برزیل مساوی کند. در واقع سرنوشت برزیل در این امتیاز عوض شد.

تیم ملی ایران در پایان این بازی، 63 امتیاز از اسپک، 14 امتیاز از دفاع، 7 پوئن سرویس و 20 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و در مقابل تیم ملی برزیل نیز 54 امتیاز از اسپک، 13 امتیاز مستقیم از دفاع روی تور، 8 پوئن سرویس و 33 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

در این بازی، میلاد عبادی‌پور 22 و امیر غفور 19 امتیاز برای ایران و ریکاردو لوکارلی 16 امتیاز برای برزیل کسب کردند. غفور پیش از این مسابقه، تنها بازیکن لیگ ملت ها بود که بیش از 200 امتیاز از اسپک به دست آورده است.

شاگردان کولاکوویچ بالاتر از فرانسه به مقام پنجمی رسیدند و تیم‌‌های لهستان، برزیل، روسیه و آمریکا به نیمه نهایی صعود کردند.

پس از ایران و فرانسه، تیم‌های آرژانتین، ایتالیا، کانادا، ژاپن، صربستان، بلغارستان، استرالیا، آلمان، پرتغال و چین در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

تیم ایران در حالی پا به مرحله نهایی مسابقات در شیکاگو گذاشت که 12 پیروزی و 3 شکست در کارنامه خود داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها