سنگال و الجزایر؛ فینالیست‎های جام ملت‎های آفریقا

پرواز به فینال با سوپر گل رویایی

مصر حذف شد، عقاب‎های سبز در تورنمنت ماندند

جام ملت‎های آفریقا «بی صلاح» شد

رقابت های جام ملت های آفریقا شب گذشته پیگیری شد. دوستداران فوتبال آفریقا شاهد برگزاری دو دیدار بودند که در یکی از آنها شگفتی رقم خورد و تیم میزبان که البته رکورددار تعداد قهرمانی در تاریخ این تورنمنت نیز هست با قبول شکست حذف شد.
کد خبر: ۱۲۱۵۸۰۸
جام ملت‎های آفریقا «بی صلاح» شد

به گزارش جام جم آنلاین ، شب گذشته اتفاق بسیار مهمی در جام ملت های آفریقا رقم خورد و رکورددار تعداد قهرمانی در تاریخ این رقابت ها که از قضا میزبان این دوره هم به شمار می رفت از گردونه رقابت ها حذف شد تا شوک بزرگی به مصری‎ها وارد شود. به این ترتیب میزبان با ستاره بزرگش یعنی محمد صلاح دیگر در جام ملت ها حضور ندارد.

این موضوع باعث خشم هواداران تیم ملی فوتبال مصر شد، هیچکس فکرش را هم نمی کرد میزبان پرادعای این رقابت ها مقابل آفریقای جنوبی تن به شکست بدهد و حذف شود.

تنها گل لورچ در دقیقه 85 برتری یک بر صفر آفریقای جنوبی را رقم زد تا این تیم شگفتی بزرگی را رقم زده و میزبان پرامید جام را از گردونه رقابت‌ها حذف کند. آفریقای جنوبی در مرحله بعدی رقابت‌ها به مصاف نیجریه خواهد رفت.

محمد صلاح شب تلخی را سپری کرد. بار این شکست بیشتر بر روی دوش اوست چرا که ستاره اول و آخر تیمش به شمار می رود و توقعات فوتبالدوستان مصری از او چند برابر است. هیچکس او را شکست خورده نمی خواست. به هر حال شکست میزبان و حذفش از گردونه رقابت ها شوک بزرگی به این دوره از رقابت های جام ملت های آسیا بود.

این مسابقه در استادیوم بین المللی قاهره پایتخت مصر برگزار شد.

مصری ها در حالی مقابل آفریقای جنوبی تن به شکست دادند که از لحاظ آماری نسبت به حریف برتر بودند. آنها در میزان شوت، مالکیت توپ، پاس دهی و درصد پاس صحیح از حریف خود برتری داشتند.

بازگشت عقاب های سبز

در دیگر دیداری که شب گذشته برگزار شد تیم ملی فوتبال نیجریه با برتری سه بر دو مقابل کامرون راهی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آفریقا شد.

نیجریه در حالی مقابل کامرون به برتری رسید که نیمه نخست از این تیم عقب افتاده بود. نیجریه ای ها در دقیقه 20 گل اول بازی را زدند؛ اودیون ایگالو زننده این گل بود. اما کامرون در دقایق 41 و 44 از سوی استفان باهاکون و کلینتون نیجه دو بار به گل رسید تا برنده به رختکن برود.

در دقیقه 63 ایگالو مجددا پایش به گلزنی باز شد تا بازی دو بر دو مساوی شود. این پایان کار نبود، در دقیقه 66 لووبی گل دوم تیمش را زد. این مسابقه با همین نتیجه سه بر دو به پایان رسید تا عقاب های سبز راهی یک چهارم نهایی جام ملت های آفریقا بشوند.

این مسابقه در ورزشگاه اسکندریه برگزار شد.

تیم ملی فوتبال نیجریه در حالی مقابل کامرون به برتری دست یافت که فقط 38 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت. این آمار برای کامرون 62 درصد است. در سوی مقابل کامرون در میزان پاس بدهی بسیار بهتر از حریف خود بود و بازیکنان این تیم 405 بار به یکدیگر پاس دادند این در حالی است که بین بازیکنان نیجریه 258 مرتبه پاسکاری شد. آمار شوت نیجریه بهتر بود، این تیم 16 بار و کامرون 12 بار شوت زدند. نیجریه ای ها در شوت در چارچوب 4 مورد ثبت کردند و کامرون سه بار.

به این ترتیب تیم ملی فوتبال نیجریه در یک چهارم نهایی جام ملت ها به مصاف آفریقای جنوبی خواهد رفت. بنین نیز مقابل سنگال به میدان می رود.

در ادامه دیدارهای یک هشتم نهایی امروز ماداگاسکار با کنگو مسابقه دارد و الجزیره با گینه. فردا هم مالی و غنا به مصاف ساحل عاج و تونس می روند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها